صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم راهبه 2 (The Nun II)

نقد و بررسی فیلم راهبه 2 (The Nun II)

The Nun II - راهبه 2

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

تیسا فارمیگا که خواهر ورا فارمیگا است، بازیگر نقش اصلی فیلم «The Nun II» است. استورم رید، بازیگر سریال « Euphoria» دیگر بازیگر شناخته شده فیلم به شمار می رود.

داستان فیلم درباره چیست؟

پس از ماجراهای قسمت اول، بار دیگر کلیسا به ایرن (تیسا فارمیگا) اطلاع می دهد که نشانه هایی از بازگشت اهریمن مشاهده شده و به همین جهت، ایرن دوباره برای بررسی موضوع به محل اعزام می شود اما…

کارگردان کیست؟ 

مایکل چاوز که چند سالی است به ساخت فیلم های ترسناک مشغول است. این کارگردان آثاری همچون « The Conjuring: The Devil Made Me Do It» را روانه سینما کرده است.

The Nun II - راهبه 2

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

« The Nun II» مناسب افراد کم سن و سال نیست.

نکات مثبت فیلم؟

کماکان آن راهبه با چهره ترسناکش، جذاب ترین بخش فیلم را تشکیل می دهد که دیدن معدود موقعیت های حضورش در فیلم خالی از لطف نیست!

نکات منفی فیلم؟

شخصیت اصلی داستان هیچ فراز و نشیبی در طول فیلم ندارد. او همان شخصیتی است که در دقیقه اول بود و فیلم که تمام می شود انگار هیچ چیزی به او افزوده نشده است.

پتانسیل شخصیت شرور داستان که یکی از جذاب ترین و ترسناک ترین  شرورهای سینمایی در سال های اخیر بوده، در این جا کاملاً به هدر رفته است.

شخصیتی به اسم دبرا به داستان اضافه شده که هیچ تاثیری در داستان ندارد و بی جهت همراه شخصیت اصلی داستان به این طرف و آن طرف می رود.

مواجهه ایرن و رفیقش با اهریمن در انتهای فیلم، بیش از حد کلیشه ای است.

The Nun II - راهبه 2

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

علاقه مند بودن به دنیای فیلم « The Conjuring»

حرف آخر:          

قسمت اول فیلم « The Nun II» هم اثر ضعیفی به شمار می رفت و حالا دنباله این فیلم هم تفاوت چندانی از لحاظ کیفیت با قسمت اول ندارد. شاید کماکان آن راهبه ترسناک، بهترین دلیل برای تماشای فیلم باشد و احتمالاً بسیاری از تماشاگران نیز برای دیدار مجدد او فیلم را مشاهده خواهند کرد.

 

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیلا
شیلا
6 ماه قبل

اگر راهبه ۱ نسبت به مجموعه احضار فیلمی ضعیف و دم دستی بود،این فیلم یعنی راهبه ۲ صد بار پایین تر و فاجعه بارتره.بازیهای به شدت ضعیف و لوس،داستان غیرجذاب و فوق تکراری،جلوه های ویژه ساده و ارزان قیمت همگی باعث شدن با یه اثر درجه سه حوصله سربر مواجه باشیم.