صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : جیمز کامرون: درباره مدت زمان طولانی «آواتار 2 » ناله نکنید!

جیمز کامرون: درباره مدت زمان طولانی «آواتار 2 » ناله نکنید!

آواتار 2

«جیمز کامرون» ممکن است صندلی کارگردانی قسمت چهارم و پنجم «آواتار» (Avatar) را به فیلمساز دیگری بسپارد. این کارگردان که امسال «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) را دسامبر آینده روی پرده خواهد داشت، تولید دنباله‌های این چندگانه را به اقتباس از «ارباب حلقه‌ها» شبیه دانسته است.

کامرون می‌گوید تولید چنین پروژه‌هایی بسیار زمان‌بر است. او در سال‌های اخیر کارگردانی «آلیتا: فرشته جنگ» (Alita: Battle Angel) را به «رابرت رودریگز» سپرد و به تهیه‌کنندگی آن بسنده کرده بود.

کامرون به «امپایر» می‌گوید در مورد «آواتار» چهارم و پنجم ممکن است همین کار را تکرار کند: «فیلم‌های «آواتار» به شکلی همه وقت و توجه شما را می‌گیرد. پروژه‌های دیگری هم دارم که هیجان‌انگیزند. فکر می‌کنم عاقبت با گذر زمان – نمی‌دانم پس از سه فیلم یا چهار فیلم – بخواهم سکان هدایت را به کارگردانی بسپارم که به او اعتماد دارم، تا بتوانم به سراغ کارهای دیگری بروم که به آن‌ها هم علاقه‌مندم. شاید هم نروم. نمی‌دانم.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، فیلم‌های «آواتار» به‌رغم هزینه تولید سنگین آن‌ها برای کامرون پروژه‌هایی شخصی‌اند: «هر آنچه باید در مورد خانواده، مقاومت، تغییرات آب و هوا، دنیای طبیعت، و مضامینی که در زندگی واقعی و زندگی سینمایی برای من اهمیت دارند را می‌توانم در این محدوده جای دهم. با پیشرفت هیجان‌زده‌تر شدم. قسمت چهارم ممتاز است. یک فیلم حرامزاده. واقعاً امیدوارم که بسازمش. اما به نیروهای بازار بستگی دارد. سه فیلم آماده شده و به هر حال بیرون می‌آید. واقعاً امیدوارم که قسمت چهارم و پنجم ساخته شود چون نهایتاً یک داستان بزرگ است.»

کامرون در سال ۲۰۲۱ در مورد «نیروهای بازار» به مجله «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود: «مشکل بزرگ این است: آیا هیچ درآمدی به دست خواهیم آورد؟ فیلم‌های بزرگ و پرخرج باید پول زیادی بیاورند. ما در یک دنیای جدید پسا-کووید، پسا-استریمینگ زندگی می‌کنیم. شاید آن آمار فروش تکرار نشوند. کسی چه می‌داند؟ قمار بزرگی است.»

در بخش دیگری از مصاحبه با «امپایر»، کامرون می‌گوید نمی‌خواهد «ناله» کسی را به خاطر از طولانی بودن «آواتار ۲» بشنود. در چند سال اخیر فیلم‌های بیش از سه ساعته «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) و «بتمن» (The Batman) اکران شده‌اند در حالی که از زمان «نابودگر» (Terminator) کامرون فیلمی کمتر از دو ساعته نساخته است.

کامرون می‌گوید: «نمی‌خواهم هیچ‌کس در مورد طول فیلم ناله کند وقتی که می‌نشینند و سریال‌ها را هشت ساعت پشت هم می‌بینند… تقریباً می‌توانم بخش‌هایی از نقدها را حدس بزنم: «فیلمی که به شکل زجرآوری سه ساعته است.» دست بردارید. من دیده‌ام که بچه‌هایم می‌نشینند و پنج اپیزود یک ساعته را پشت سر هم می‌بینند.»

این فیلمساز اضافه می‌کند که پاسخ گفتن به ندای طبیعت در حین تماشای فیلم جایز است: «تغییر مهمی که در پارادایم اجتماعی باید به وجود بیاید این است: اشکالی ندارد اگر بلند شوید و بروید ادرار کنید.»

«آواتار: راه آب» ۱۶ دسامبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها