صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد فیلم هالووین به پایان می رسد (Halloween Ends)

نقد فیلم هالووین به پایان می رسد (Halloween Ends)

نقد فیلم هالووین به پایان می رسد (Halloween Ends)

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جیمی لی کورتیس، ستاره سری فیلم های «هالووین» از دهه های گذشته تا الان، بازیگر نقش اصلی فیلم است. دیگر بازیگران فیلم را هم بعید می دانم بشناسید!

داستان فیلم درباره چیست؟

مدتها از زمانی که مایکل میرز دست به قتل های فجیع می زد گذشته است و جامعه در حال عادت کردن به نبود اوست. در این وضعیت، جوانی به نام کوری دچار مشکلاتی می شود که…

کارگردان کیست؟ 

دیوید گوردن گرین که در سال های اخیر مشغول به ساخت سری دنباله های «هالووین» بوده است. در کارنامه گوردن گرین سابقه ساخت فیلم های « Stronger» و « Joe» هم به چشم می خورد.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«هالووین» برای این ساخته شده که قتل های خشونت آمیز را به تصویر بکشد. این فیلم ابداً مناسب افراد کم سن و سال نیست.

نقد فیلم هالووین به پایان می رسد (Halloween Ends)

نکات مثبت فیلم؟

برای طرفداران خشونت و خونریزی، کماکان فیلم صحنه های جالبی دارد!

نکات منفی فیلم؟

اشاره ضمنی به این که مایکل میرز را جامعه ساخته (در واقع مایکل میرز تجسم شر جامعه است) نیازمند پرداخت بهتری بود اما داستان به کلیشه ای ترین حالت ممکن به آن می پردازد.

فیلم بین پرداختن به داستان لوری و کوری سردرگم است. بخش زیادی از فیلم به داستان کوری پرداخته می شود اما ناگهان به حال خود رها می شود و جدال قدیمی لوری و مایکل میرز به فیلم باز می گردد!

خیلی نباید نگاه منطقی به اتفاقات فیلم داشته باشید. این که چرا مایکل در آن کانال حضور دارد و چه می کند و چه می خورد و چطور به سراغ لوری می رود و… فیلم پر از حفره های عجیب و غریب است.

در فیلم رابطه ای عاشقانه بین آلیسون و کوری جریان دارد که ساختار فاجعه باری دارد و هیچ چیزش قابل درک نیست! عاشقانه ای که ناگهان ساخته می شود و بی جهت هم گسترش پیدا می کند.

بازی بازیگران به شکل عجیبی بد است، مخصوصاً بازی روهان کمپل در نقش کوری!

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

قطعاً نام «هالووین» مهم ترین عامل تماشای فیلم برای تماشاگران به شمار می رود.

نقد فیلم هالووین به پایان می رسد (Halloween Ends)

حرف آخر:          

بسیاری از طرفداران سری فیلم های هالووین صرفاً برای دیدن شخصیت “مایکل میرز” به سینما می رفتند اما در آخرین قسمت از این مجموعه (کاملاً امیدوار نیستم که این آخری باشد!)، مایکل میرز مضحک ترین شخصیت فیلم است که نه می تواند وحشت بیافریند و نه حال و روزش برای تماشاگر مشخص است. قاتل منزوی و تنها دیروز، در اینجا ترکیبی کار می کند و کلی غافلیگری دیگر که احتمالاً علاقه مندان به این سری از فیلم های اسلشر را تعجب زده خواهد کرد!

 

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها