صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جیمز کامرون: آواتار باید چهارمین فیلم پرفروش تاریخ باشد تا سودآور باشد!

جیمز کامرون: آواتار باید چهارمین فیلم پرفروش تاریخ باشد تا سودآور باشد!

avatar 2

«جیمز کامرون» می‌گوید فیلم «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) باید «چهارمین یا پنجمین» فیلم پرفروش تاریخ باشد تا زیان‌ده نشود. پیش‌تر گزارش شده بود که این پروژه با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری تولیده شده است. کامرون در مصاحبه با مجله «جی‌کیو» در پاسخ به این پرسش که «آواتار ۲» با چه هزینه‌ای تمام شده می‌گوید: «[هزینه] لعنتی خیلی زیادی.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کامرون به مدیران دیزنی و استودیوهای قرن بیستم می‌گوید که این دنباله ممکن است «بدترین مورد اقتصادی در تاریخ سینما باشد.» او تخمین می‌زند: «باید سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ باشد. آستانه شما این است. در آن صورت زیان‌ده نمی‌شود.»

در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما، قسمت اول «آواتار» که در سال ۲۰۰۹ اکران شد با ۲.۹ میلیارد دلار در رتبه اول قرار گرفته است. «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) مارول و دیزنی با ۲.۷ میلیارد دلار، «تایتانیک» (Titanic) دیگر فیلم کامرون با ۲.۱ میلیارد دلار رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند. بنابراین «راه آب» باید بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر دنیا بلیت‌فروشی کند.

تا امروز فقط پنج فیلم از فروش جهانی ۲ میلیارد دلاری عبور کرده‌اند. در حین پاندمی فیلم‌های «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول و «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت با ۱.۹ و ۱.۴ میلیارد دلار سودآوری زیادی کردند و کامرون را امیدوار نگه داشتند.

کامرون در بخش دیگری از مصاحبه با «جی‌کیو» فاش می‌کند به یکی از تهیه‌کنندگان فاکس که درخواست می‌کرده «آواتار» را کوتاه‌تر کند ناسزا گفته است. او می‌گوید چهره آن تهیه‌کننده پس از دیدن نسخه اولیه «آواتار» مانند فردی بوده که سرطان را در او تشخیص داده‌اند. آن فیلم ۱۶۲ دقیقه بود.

این فیلمساز می‌گوید: «به او حرفی زدم که در این کسب‌وکار به هیچ‌کس نمی‌گویم: «به نظر من این فیلم همه آن پول‌های لعنتی را برمی‌گرداند. و وقتی چنین شد، برای دوست داشتن فیلم خیلی دیر خواهد بود. زمان دوست داشتن فیلم امروز است. بنابراین از تو نمی‌خواهم حرفی بزنی که به آن اعتقاد نداری، اما فقط بدان که صرف نظر از تعریف و تمجیدهایی که در آینده وقتی فیلم پرفروش شد می‌کنی، این موضوع را می‌دانم.»

کامرون ادامه می‌دهد: «گفتم: «حق نداری برگردی و پیش من از فیلم تعریف کنی یا خودت را به من بچسبانی و بگویی: «ببین با هم چه کرده‌ایم.» نمی‌توانی چنین کاری کنی.» در آن مقطع، آن تهیه‌کننده خاص به‌شدت عصبانی شد و به من را اذیت کرد. و من به او گفتم از دفترم گورش را گم کند.»

تندخویی کامرون در سراسر هالیوود شهرت دارد. او در این خصوص می‌گوید: «فکر می‌کنم مدتی در اوایل دوران فیلمسازی‌ام این شهرت به من کمک کرد. و شکلی «پل بانیان»-گونه [قهرمان فولک]، و کیفیتی ستایش‌برانگیز پیدا کرد. و بعد دورانی واقعی پیش آمد که من فکر کردم: «خیلی خوب، چرا این‌قدر ناراحت می‌شوم، و راه حلش چیست؟» نمی‌گویم که گاهی عصبانی نمی‌شوم. منظورم این است که هرکسی ممکن است روز بدی داشته باشد. اما در گذشته این اتفاق هر چند هفته یک بار تکرار می‌شد در حالی که امروز سالی دو بار پیش می‌آید.»

فیلم «آواتار: راه آب» سه ساعت و ۱۰ دقیقه است و ۱۶دسامبر اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها