صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : استفاده HBO از ربات و حساب های جعلی برای حمله به منتقدان!

استفاده HBO از ربات و حساب های جعلی برای حمله به منتقدان!

HBO

«کیسی بلویز» مدیر برنامه‌سازی شبکه اچ‌بی‌او بر اساس یک گزارش نقدهای منفی منتقدین را برنمی‌تابد. «رولینگ استون» این هفته گزارش داد که این شبکه ارتشی از بات‌ها و ترول‌ها را برای حمله به منتقدینی گماشته که نقدهای منفی نوشته‌اند.

در این گزارش آمده است که بلویز و «کتلین مک‌کفری» نائب رئیس ارشد سریال‌های درام گزینه حمله به منتقدین در توییتر را به بحث گذاشته‌اند و دست کم شش پیام میان این دو مدیر رد و بدل شده که در آن‌ها استفاده از حساب‌های کاربری جعلی مطرح بوده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این پیام‌ها را «سالی تیموری» یکی از کارمندان سابق اچ‌بی‌او در اختیار «رولینگ استون» قرار داده و می‌گوید علیه مک‌کفری، «فرانچسکا اورسی» مدیر دیگر شبکه، «ایبل تسفی» و دو تهیه‌کننده دیگر سریال «بت» (The Idol) شکایت کرده است. تیموری در سال ۲۰۱۵ به اچ‌بی‌او پیوسته و در سال ۲۰۱۷ به سمت دستیار مدیر می‌رسد. او سپس اوت ۲۰۲۱ مسئول ایجاد هماهنگی میان نویسندگان «بت» و گروه فیلمبرداری می‌شود و اکتبر همان سال به همکاری با اچ‌بی‌او خاتمه می‌دهد.

به گفته تیموری، بلویز آوریل ۲۰۲۰ با مک‌کفری تماس می‌گیرد و پیشنهاد می‌کند که واکنشی به توییت منفی منتقد «والچر» برای فصل اول سریال «پری میسون» (Perry Mason) نشان دهند. آن‌ها نهایتاً واکنشی به آن توییت نشان نمی‌دهند اما آوریل ۲۰۲۱ حسابی متعلق به «کلی شپرد» به نقد منفی «آلن سپینوال» منتقد «رولینگ استون» برای سریال «هرگزها» (The Nevers) واکنش نشان می‌دهد که خود را «مادری اهل تگزاس و فروشنده گیاه» معرفی کرده است.

در آن توییت آمده است: «آلن همیشه به شکلی قابل پیش‌بینی نظراتی بی‌خطر و هراس‌انگیز ارائه می‌دهد.» بر اساس ادعای «رولینگ استون»، تصویر پروفایل این حساب کاربری یک عکس استوک است که چندین وبسایت تجاری دیگر از آن استفاده کرده‌اند.

حساب «کلی شپرد» به چندین نقد منفی دیگر برای سریال «هرگزها» واکنش نشان داده، از جمله «جیمز پانیوزیک» منتقد ارشد «نیویورک تایمز». این حساب یک بار دیگر سپینوال را به خاطر نقدی که برای سریال «مر از ایست‌تون» (Mare of Easttown) می‌نویسد هدف قرار داده است.

بلویز پنجشنبه، ۲ نوامبر در رویدادی که از پروژه‌های جدید شبکه‌های اچ‌بی‌او و مکس رونمایی می‌کند می‌تواند به این ادعا واکنش نشان دهد. اما سخنگوی شبکه می‌گوید: «اچ‌بی‌او قصد دارد به‌شدت از اتهامات آقای تیموری دفاع کند. ما در مورد چند پیام پراکنده بین برنامه‌سازان و توییت‌های گمراه‌کننده اظهار نظر نمی‌کنیم.»

افشاگری تیموری بخشی از یک شکایت بزرگتر علیه کارفرمایانی است که پس از پی بردن به بیماری روانی‌اش به او آزار رسانده‌اند. تیموری می‌گوید اورسی او را مجبور کرده در دفترش از چند گربه مراقبت کند در حالی که به شوخی گفته است بازی گربه‌ها برای سلامت روانش مفید است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها