صفحه اصلی > پنج برتر : 5 همکاری موفق کارگردان – بازیگر در هالیوود

5 همکاری موفق کارگردان – بازیگر در هالیوود

lemmon

همکاری مستمر یک کارگردان و بازیگر در هالیوود، همیشه از نکات جالب توجه برای تماشاگران بوده است. اینبار در 5 برتر تصمیم گرفته ایم تا به « 5 همکاری موفق کارگردان – بازیگر » بپردازیم و این همکاری های موفق را معرفی نمائیم. در این لیست مشخصاً بازیگران و کارگردانان هالیوود مد نظر قرار گرفته اند و گزینه های خارجی حذف شده اند. همچنین سعی شده بیشتر از همکاری هایی که تا به امروز ادامه دارند نام برده شود ، به همین جهت افرادی مانند « سرجیو لئونه – کلینت ایستوود » حذف شده اند. شما نیز می توانید گزینه های مورد علاقه تان را اعلام نمائید.

 

5-بیلی وایلدر و جک لمون ( بعضی ها داغشو دوست دارند، آپارتمان، ایرما خوشگله، صفحه اول ، کيک تفأل ، آوانتی، دو رفیق ) : همکاری بیلی وایلدر و جک لمون یکی از جذاب ترین همکاری های تاریخ هالیوود به حساب می آید. جک لمون که بازیگری اغلب شوخ طبع بود، تا پیش از همکاری مستمر با بیلی وایلدر، اغلب در نقشهای مکمل به کار گرفته می شد و حس شوخ طبعی اش نیز توسط کارگردانان به درستی به کار گرفته نمی شد، اما بیلی وایلدر با کشف استعداد جک لمون، از او هنرپیشه ای محبوب ساخت که تا سالها ، ستاره سینما محسوب می شد و دیگری خبری از نقشهای مکمل نبود. همکاری این دو از جمله همکارهای موفق هالیوود به حساب می آید.

christopher-nolan-

4- کریستوفر نولان و کریستین بیل ( بتمن آغاز می کند ، شوالیه تاریکی، خیزش شوالیه تاریکی، پرستیژ ) : در سالهای اخیر به سبب حضور کریستین بیل در سه گانه « بتمن » به کارگردانی کریستوفر نولان، همکاری این دو به یکی از بهترین همکاری های چند سال گذشته مبدل شده است. البته در خارج از فرم بتمن ، تنها کریستین بیل یکبار موفق شده در فیلمهای نولان حضور پیدا کند و آن هم فیلم « پرستیژ » بوده. با اینحال ، همکاری موفق نولان و بیل در سری فیلمهای « بتمن »، نوید همکاری های طولانی تری را برای این دو می دهد و ما هم منتظر هستیم تا ببینیم در فیلم بعدی جناب نولان، آیا باز هم نقشی برای کریستین بیل در نظر گرفته می شود یا خیر.

SCORCESE-DICAPRIO 320

3- مارتین اسکورسیزی – لئوناردو دیکاپریو ( جزیره شاتر، دپارتد ، دار و دسته نیویورکی، هوانورد ) : همکاری اسکورسیزی و دیکاپریو دقیقاً از جایی آغاز شد که دیگر اسکوسیزی علاقه ای به استفاده از دنیرو در فیلمهایش نداشت و تصمیم گرفته بود تا چهره ای جوان تر را به بازیگر روتین فیلمهایش تبدیل کند. اسکورسیزی برای اینکار سراغ دیکاپریو رفت و او را که تا آن زمان « جک کوچولو » خطابش می کردند ، به یک بازیگر بزرگ و قابل احترام تبدیل کرد. همکاری مشترک دیکاپریو و اسکورسیزی تا به امروز ثمره مثبتی داشته است و به نظر می رسد که در سالهای آینده نیز این همکاری تداوم پیدا کند.

Johnny-Depp-and-Tim-Burton-tim-burton-30822150-427-604

2- تیم برتون و جانی دپ ( چارلی و کارخانه شکلات سازی ،اسلیپی هالو ، اد وود ، ادوارد دست قیچی، سویینی تاد ، سایه های تاریک ، عروس مرده , آلیس در سرزمین عجایب ) : همکاری این زوج عجیب و غریب مدتهاست که آغاز شده و کماکان ادامه دارد. می توان گفت که حتی جانی دپ ، شهرتش را مدیون حضور در فیلمهای اغلب فانتزی، تیم برتون بوده است. برتون با قرار دادن جانی دپ در نقش « ادوارد دست قیچی » توانست جانی دپ را به عنوان یک ستاره همه فن حریف در سینما مطرح کند و در ادامه نیز همکاری این دو مستمر باقی ماند.

نکته جالب درباره این دو هنرمند این هست که هر دوی آنها دقیقاً می دانند چه چیزی از یکدیگر می خواهند و بر طبق گفته خودشان، هرگز دچار اختلاف با یکدیگر نشده اند. جانی دپ حتی در یک مصاحبه عنوان کرده بود که : « اگر تیم برتون هر نقشی به من بدهد آن را بدون خواندن فیلمنامه قبول خواهم کرد چراکه می دانم او کارش را درست انجام می دهد »

Scrorsese De Niro

1- مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو ( رفقای خوب ، راننده تاکسی ، کازینو، گاو خشمگین، تنگه وحشت، پادشاه کمدی، نیویورک نیویورک ، پایین شهر ) : همکاری این دو یکی از بیاد ماندنی ترین همکاری های هالیوودی به حساب می آید که با خلق چند شاهکار ، ظاهرا دیگر به پایان رسیده است. دنیرو از دهه ی 70 تا 90 ، هنرپیشه محبوب مارتین اسکورسیزی بود و در بهترین فیلمهای این کارگردان حضور موفقی داشت. اما این همکاری در سالهای اخیر قطع شده است و خودِ دنیرو هم ظاهراً دیگر تمایلی برای حضور در یک نقش پر رنگ و بزرگ را ندارد. دنیرو بیشتر در سالهای اخیر در نقشهای کمدی دیده شده و توفیق بسیاری کمی در دنیای بازیگری داشته است. با اینحال همکاری خاطره انگیز این دو ، یکی از بهترین همکاری های مشترک کارگردان و بازیگر در تاریخ سینما بوده است.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها