صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال آکتور

نقد و بررسی سریال آکتور

سریال آکتور

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

نوید محمدزاده که یکی از پرکارترین و مطرح ترین بازیگران سال های اخیر سینمای ایران بوده، بازیگر نقش اصلی سریال است. احمد مهرانفر که بیشتر او را با بازی در نقش های کمدی به یاد می آوریم، دیگر بازیگر سریال است. هستی مهدوی فر، بازیگر فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» نیز در سریال حضور دارد. از دیگر چهره های شناخته شده حاضر در سریال می توان به گلاره عباسی، هومن برق نورد، هانیه توسلی و مهراوه شریفی نیا اشاره کرد.

داستان سریال درباره چیست؟

دو بازیگر که نمی توانند از طریق تئاتر به امرار معاش بپردازند، راه های مختلفی را برای کسب درآمد انتخاب می کنند که همین مسئله آن ها را در مقابل اتفاقات مختلفی قرار می دهد که..

خالق سریال کیست؟

نیما جاویدی که دو فیلم قبلی او به نام های «ملبورن» و «سرخپوست» با تحسین منتقدان همراه شده بود. «آکتور» اولین تجربه فیلمسازی این کارگردان در شبکه نمایش خانگی است.

نقد سریال آکتور

نکات مثبت سریال؟

فیلمبرداری سریال «آکتور» قابل توجه است. البته که تاکید بر متفاوت بودن گاهی کار دست سریال داده و می توانید ردپای المان های اغراق شده در صحنه را بیابید.

اشاره به تئاتر یکی از نکات مثبت سریال است. البته اگر در ادامه سریال بتواند تئاتر را بیشتر به کلیت داستان پیوند بزند، قطعاً کار ارزشمندی در روزگاری که تئاتر در حال فراموش شدن است انجام داده است.

پیچش های داستانی به خوبی مدیریت می شوند. برخی از اتفاقات سریال مانند ماجرای کرایه خانه کشش لازم را ندارند اما در آن سو، ماجرای دروغ که اتفاقات بزرگ تری را رقم می زند قابل توجه هستند.

موسیقی سریال شنیدنی است.

 نکات منفی سریال؟

موقعیت سازی سریال جالب است اما منطق اجرای آن محل تردید است. معمولاً افراد عادی در شرایط صحنه سازی، اینچنین واکنش نشان نمی دهند!

ریتم سریال کمی کُند تر از چیزی که انتظار می رود است. این مورد احتمالاً در قسمت های آتی بهبود خواهد یافت اما در حال حاضر اتفاقات به کُندی روایت می شوند.

احمد مهرانفر انتخاب مناسبی برای بازی در این سریال نبوده است.

سریال آکتور

این سریال محصول کدام شبکه است؟

نماوا

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

بازیگران مطرح سریال و همچنین حضور نیما جاویدی به عنوان کارگردان.

حرف آخر:

نیما جاویدی سعی کرده تا جایی که امکان داشته «آکتور» را به استانداردهای سریال سازی در دنیا نزدیک کند اما جزئیات سریال گاهی مانع رسیدن به این خواسته می شوند. «آکتور» می تواند از آنچه که هست بهتر شود اما تا همین جا هم تفاوت هایی با ساخته های شبکه خانگی دارد که آن را متمایز می کند.

 

منتقد: رضا توسلی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باربد
باربد
2 ماه قبل

سریال معمولی

فیروزه
فیروزه
1 سال قبل

اگرچه اقای مهرانفر واقعا مناسب این نقش نیستند،اما به نظر من ایشان تلاش خودشان رو برای نزدیکتر شدن به نقش میکنند…

سین
سین
1 سال قبل

خدا رو شکر پژمان جمشیدی توش نیست