صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi)

نقد سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi)

نقد سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi)

 

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

اوان مک گرگور، ستاره فیلم های «جنگ ستارگان» و «مولن روژ»، بازیگر نقش اصلی سریال «اوبی وان کنوبی» است. کمیل نانجیانی، کمدین مشهور پاکستانی الاصل، دیگر بازیگر مشهور سریال است. هایدن کریستینسن، دیگر چهره سرشناسی که دو دهه پیش در «جنگ ستارگان» حضور داشت، دیگر بازیگر مشهور سریال است.

داستان سریال درباره چیست؟

ده سال پس از وقایع «جنگ ستارگان: انتقام سیث»، جدای ها وضعیت خوبی ندارند و جهان در حال تسخیر شدن توسط نیروی شر است. اوبی وان کنوبی (اوان مک گرگور) یکی از جدای هایی است که تصمیم گرفته گوشه گیر باشد و وارد میدان نشود تا این که…

خالق سریال کیست؟

دبورا چاو که سریال « Obi-Wan Kenobi» اولین تجربه کارگردانی سریال او به شمار می رود.

نقد سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi)

خلاصه منتقدانی که نظر مثبتی درباره سریال دارند:

کارولین فرمکی (Variety): سریال « Obi-Wan Kenobi» تا این جای کار در مسیر درستی قرار گرفته است. این سریال می بایست قصه خود را با حوصله روایت نموده و از طرفی، حواسش هم به محدودیت های این فرانشایز و خواسته های طرفدارانش هم باشد. اتفاقی که تا الان به خوبی مسیر سریال را پیش برده است.

بن تراویز (IndieWire): سریال « Obi-Wan Kenobi» از حس نوستالژی تماشاگر به عنوان اهرمی سنگین در داستان استفاده می کند. این سریال از شخصیت های دوست داشتنی که تماشاگر به آن ها علاقه دارد (از جمله بازی خوب اوان مک گرگور) استفاه می کند تا با داستانی ساده و آشنا شما را با خود همراه کند.

ریچارد ترنهولم (CNET): سریال « اوبی وان کنوبی » سریالی آرام و در عین حال هیجان انگیز است که می داند چطور از عناصر آشنا برای روایت داستان استفاده کند. قصه ای که به طور کل، حول محور شخصیت هایش در جریان است.

 خلاصه نظر منتقدانی که نظر منفی درباره سریال دارند:

برایان تالریکو (RogerEbert): سریال « Obi-Wan Kenobi» اگرچه از لحاظ محتوایی با دو سه گانه مشهور «جنگ ستارگان» در ارتباط است اما نتوانسته شخصیتی که مورد انتظار بود را خلق کند.

درن فرانیچ (Entertainment Weekly): « اوبی وان کنوبی » از لحاظ حماقت مانند یک صخره سرسخت است. در سریال شخصیت های اصلی تقریباً در حال کشتن یکدیگر هستند و بلافاصله پس از آسیب به یکدیگر، از هم دور می شوند تا مدتی خود را ریکاوری نمایند و بازگردند!

استیوارت هریتیچ (The Guardian): اگرچه سازندگان سریال به خوبی موفق به ترسیم یک داستان قابل قبول شده اند، اما نباید فراموش کنیم که ساخت این سریال هیچ ضرورتی نداشته و نشان از عدم خلاقیت «دیزنی» دارد.

نقد سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi)

این سریال محصول کدام شبکه است؟

دیزنی پلاس

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

آشنایی با دنیای «جنگ ستارگان»

 

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها