صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : نقد و بررسی بازی نقد بازی Resident Evil 4 Remake

نقد و بررسی بازی نقد بازی Resident Evil 4 Remake

نقد بازی Resident Evil 4 Remake

داستان این بازی درباره چیست؟

بازی «Resident Evil 4 Remake» پس از اتفاقات ریکون سیتی رخ می دهد. حال دختر رئیس‌جمهور ربوده شده و لیون کندی برای پیداکردن و بازگرداندن او وارد دهکده‌ای می‌شود که…

این بازی بر روی چه کنسول‌هایی عرضه شده؟

PlayStation 4، PlayStation 5، Windows، Xbox Series X/S

سبک این بازی چیست؟

«Resident Evil 4 Remake» شوتر سوم‌شخص است.

ناشر این بازی کدام کمپانی است؟     

Capcom

نقد بازی Resident Evil 4 Remake

این بازی مناسب کدام رده سنی است؟

«Resident Evil 4 Remake» درجه‌بندی سنی M را دریافت کرده است که به معنای مناسب‌بودن برای افراد بزرگسال است.

حداقل سیستم موردنیاز برای انجام این بازی در کامپیوتر چیست؟

GPU: AMD Radeon RX 560 / Nvidia GeForce GTX 1050 Ti

CPU: AMD Ryzen 3 1200 / Intel Core i5-7500

RAM: 8GB

OS: Windows 10 64-bit

DirectX: DX12

نکات مثبت بازی؟

برخلاف بازسازی «رزیدنت اویل 3»، کپکام در اینجا از اشتباهات گذشته درس گرفته و تغییرات بنیادین در این بازسازی اعمال نکرده و صرفاً تلاش کرده تا مشکلات داستانی گذشته را برطرف کند و به شخصیت‌پردازی‌ها بیشتر اهمیت دهد که نتیجه‌ای کاملاً مثبت به‌جای گذاشته و می‌توان گفت شخصیت‌های «Resident Evil 4 Remake» بیشتر گیمر را درگیر داستان می‌کند.

اضافه‌شدن مکانیزم‌های جدید به گیم‌پلی نیز هوشمندانه بوده است. چاقوی لیون تا پیش‌ازاین کارکرد چندانی در بازی نداشت (جز مواردی که گیمرها برای کُری خواندن توسط آن بازی را به پایان می‌بردند!) اما این بار این چاقو می‌تواند ارتقا پیدا کند و کاربردهای بیشتری در دفاع‌کردن خواهد داشت. سیستم ارتقا آیتم‌های بازی نیز بسیار پیشرفته و کارآمد است و باعث شده تا گیم‌پلی بازی ارزش بالاتری پیدا کند.

نقد بازی Resident Evil 4 Remake

از لحاظ گرافیکی، قطعاً «Resident Evil 4 Remake» در دسته بهترین بازی‌های کامپیوتری قرار نمی‌گیرد؛ اما باید این موضوع را هم بیان کرد که اتمسفر و فضاسازی بازی نسبت به نسخه اصلی بسیار پیشرفت کرده است و حالا دهکده و تکسچرهای محیط بسیار باکیفیت هستند و حس وحشت را به گیمرها انتقال می‌دهند.

هوش مصنوعی بازی نیز نسبت به نسخه اصلی بسیار پیشرفت کرده و دیگر خبری از دویدن و ناگهان ایستادن دشمنان نیست. آن‌ها حالا هوشمندتر شده‌اند و به‌محض این که تحت‌فشار قرار بگیرند، خودشان را از دید شما پنهان می‌کنند تا وضعیت بهتری برای آسیب‌زدن پیدا کنند.

شاید بد نباشد به مکانیزم شلیک‌ها در بازی هم اشاره کنیم که نسبت به نسخه اصلی پیشرفت‌های بزرگی داشته است به‌طوری‌که حالا می‌توانیم لگدزدن اسلحه را در هر اسلحه تست کنیم. در نسخه اصلی باتوجه‌به محدودیت‌های آن زمان، این امکان به چشم نمی‌آمد، اما در نسخه بازسازی، حتی ضربات فیزیکی لیون نیز حس واقعی‌تری به گیمر منتقل می‌کند که هیجان بازی را دوچندان کرده است.

نکات منفی بازی؟

واقعاً «Resident Evil 4 Remake» نکته منفی برجسته‌ای ندارد. شاید کاهش سختی بازی نسبت به نسخه سال 2005 گیمرهای قدیمی را آزار دهد!

آیا این بازی را تهیه کنم؟

«Resident Evil 4 Remake» برخلاف بازسازی «رزیدنت اویل 3»، یک بازسازی عالی و کم‌نقص از کپکام به شمار می‌رود که تمام جذابیت‌های نسخه اصلی را حفظ کرده و المان‌های جذابی به گیم‌پلی اضافه کرده است تا لذت تجربه مجدد بازی دوچندان شود؛ بنابراین می‌توان گفت «Resident Evil 4 Remake» کاملاً ارزش خرید و تجربه‌کردن را دارد.

نقد بازی Resident Evil 4 Remake

 

منتقد: ایلیا آرمانی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Marvel Man
1 سال قبل

یکی از بهترین بازی های تاریخ. کاش سری متال گیر هم اینطوری ریمیک کنن از اولین نسخه منتها خب حیف که یه تار موی اعضای کپ کام تو تن مدیران کونامی نیست!