صفحه اصلی > پنج برتر : 5 سریال محبوب ماه رمضان در سالهای گذشته

5 سریال محبوب ماه رمضان در سالهای گذشته

657a32

با فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، پخش سریالهای مناسبتی این ایام از تلویزیون به زودی آغاز خواهد شد. اینبار به مناسبت فرا رسیدن این ماه، به معرفی « 5 سریال محبوب ماه رمضان در سالهای گذشته » پرداخته ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

 

5- او یک فرشته بود : در میان سریالهای ماه مبارک رمضان، « او یک فرشته بود » یک تفاوت آشکار با دیگر ساخته های تلویزیون داشت و آن استفاده از عناصر ماورایی بود که تا پیش از این سریال، مورد استفاده قرار نگرفته بود. در این سریال شیطان در قالب یک زن سعی در انحراف یک مرد مومن داشت که در نهایت راه به جایی نمی برد. البته این سریال از لحاظ پرداخت سوژه اثر قابل قبولی محسوب نمی شد اما روی هم رفته جریانی را در سریالهای مربوط به ماه رمضان پایه گذاری کرد که بعدها الهام بخش ساخت آثاری همانند « اغما » شد.

 191592 news21333

4- صاحبدلان : این مجموعه تلویزیونی محصول سال 1385 به کارگردانی محمدحسین لطیفی و با بازی حسین محجوب می باشد که حال و هوای مذهبی و دیالوگ های پندآموز آن که برگرفته از فرهنگ عامه و احادیث قرآنی بود، به دل بسیاری از مخاطبین ایرانی نشست. داستان این سریال درباره مردی به نام سید خلیل بود که پس از ورود یک قرآن به منزلشان به جهت صحافی، اتفاقات مختلفی برایشان رخ می داد. بازی حسین محجوب در نقش اصلی این سریال در آن سالها مورد توجه قرار گرفت و روی هم رفته ، از « صاحبدلان » به عنوان یکی از موفق ترین سریالهای ماه رمضان یاد می شود.

1 8607040429 L61233

3 – اغما : سریال « اغما » به کارگردانی سیروس مقدم، یکی از سریالهای محبوب و البته جنجال ساز در سال 1386 بود که در صدر محبوب ترین سریال های مناسبتی در آن سال نیز قرار گرفت. « اغما » درباره پزشک جراح سرشناسی بود که هنگام بیماری همسرش بر سر جراحی یا عدم جراحی او دچار مشکلاتی می شود و سپس پای افراد دیگری به ماجرا باز می شود که ایمان او را نشانه رفته اند. سریال « اغما » فارغ از اینکه مورد اقبال عمومی قرار گرفت، انتقاداتی را هم از سوی جامعه پزشکان به خود دید که معتقد بودند دنیای جراحی یک فعالیت کاملاً علمی است و نمی توان با روح و ظهور آن به آن پرداخت و بهتر است از ایجاد خرافه پرستی پرهیز شود.

526x297 jNa33

2- خانه به دوش : در دهه هشتاد رضا عطاران چندین سریال پرمخاطب در ایام ماه مبارک رمضان برای تلویزیون تولید کرد که تمامی آنها فضایی مشابه داشتند و بازیگرانشان نیز از این سریال به سریال دیگر منتقل می شدند! به همین جهت نمی توان تفاوت چندانی میان آثاری چون « بزنگان » ، « متهم گریخت » و « خانه به دوش » قائل شد اما بهرحال در این لیست « خانه به دوش » از رضا عطاران جای گرفته است. این سریال درباره دستفروشی بود که با مشکلات زیادی در خانواده مواجه می شد. سریالهای مناسبتی رضا عطاران در این ایام از جمله آثار محبوبی بود که پس از افطار، بسیاری از ایرانی ها را پای تلویزیون می نشاند و به لبانشان لبخند اضافه می کرد.

 318 44 35334

1- میوه ممنوعه : وجه تمایز سریال « میوه ممنوعه » با دیگر سریال های مناسبتی ، پرهیز از ایجاد فضای کمدی و فیلمنامه نسبتاً قرص و محکمی بود که به لطف حضور بازیگران بزرگی نظیر علی نصیریان توانست طیف گسترده ای از مخاطبین ایرانی را به خود جذب کند. « میوه ممنوعه » داستانی تکراری داشت و درباره مومنی بود که باز هم ، ایمانش مورد آزمایش قرار می گرفت.

در نهایت البته بیش از آنکه خودِ سریال در اذهان باقی بماند، موسیقی این سریال بود که با صدای خواجه امیری در ذهن مخاطب ماندگار شد.


میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها