صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : مارتین اسکورسیزی جایزه «اسطوره سینما» را دریافت می کند

مارتین اسکورسیزی جایزه «اسطوره سینما» را دریافت می کند

مارتین اسکورسیزی

جایزه «اسطوره سینما» از طرف سینماکان به «مارتین اسکورسیزی» فیلمساز برنده اسکار اهدا خواهد شد. «ددلاین» گزارش داده است که اسکورسیزی این جایزه را ۲۷ آوریل و در حین برگزاری یک جلسه مباحثه دریافت می‌کند.

اسکورسیزی آماده می‌شود تا فیلم وسترن «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower of Moon) اپل در جشنواره کن اکران کند. هفته پیش تأیید شد که این فیلم با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «رابرت دنیرو» شنبه، ۲۰ مه در کن روی پرده می‌رود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «قاتلین ماه گل» بر اساس کتابی به همین نام نوشته «دیوید گرن» ساخته می‌شود. داستان فیلم در مورد قتل‌های قبیله سرخ‌پوست اوسج در دهه ۱۹۲۰ است. این پروژه اولین روزهای شکل‌گیری اف‌بی‌آی و آغاز تحقیقات آن‌ها در مورد این قتل‌ها را بررسی می‌کند.

اسکورسیزی سه‌شنبه این هفته در مراسم افتتاحیه مستند «بحران شخصیت: فقط یک شب» (Personality Crisis: One Night Only) حضور پیدا کرد تا از ژانر مستند بگوید: «من فقط سعی می‌کنم راهی برای فیلم ساختن پیدا کنم تا به شکل داستانی یا غیرداستانی طبقه‌بندی نشوند. واژه مستند امروز منسوخ شده.»

او اضافه می‌کند:‌ «مربوط به سینمای نئورئالیستی سیاه و سفید قدیمی پس از جنگ است، گزارش‌های خبری، نسل ما، همگی فکر می‌کردیم که اگر سیاه و سفید و لکه‌دار نباشد، حقیقت ندارد. حقیقت داشت اما امروز جایش را تلویزیون‌های با وضوح بالا گرفته. تصویر روی آیفون. این [سبک فیلمسازی مستند] سینما وریته جدید است.»

اسکورسیزی می‌گوید: «موضوع این است که بله، انواع خاصی از فیلم‌های غیرداستانی با موضوعات ژورنالیستی وجود دارند که مشخصاً به تاریخ می‌پردازند – از موسیقی گرفته تا ورزش یا هر چیز دیگری – اما من سعی می‌کنم چیزهایی پیدا کنم که فقط فیلم باشند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بر یکدیگر تأثیر بگذارند.»

او ادامه می‌دهد: «هنوز در دام الفبای فیلم‌های روایی می‌افتم. دوست ندارم، اما اغلب با فیلم روایی، اگر داستانی را بازگو می‌کنید، باید به نقاط خاصی از داستان برسید تا مخاطب متوجه شود که دارید چه می‌کنید. من سعی می‌کنم راه‌هایی برای دور زدن آن پیدا کنم و به شما اجازه دهم داستان را احساس کنید بدون اینکه داستان را برای شما بازگو کنم.»

اکران «قاتلین ماه گل» در ایالات متحده از ۶ اکتبر آغاز خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Marvel Man
1 سال قبل

ووووه چه قدر ترسناک شده این آقا مدیرِ کودک آزارمون! یادش رفته چه L درشتی رو توش جان کرد هر دفعه که پا روی دم شیر گذاشت 😆
شزمممم هم برات میگم، هالککککک و مرد عنکبوتیییییی و توررررررر هم محکم و بدون هشدار تقدیمت میکنم جیگر طلا 🤣

مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
1 سال قبل

اتفاقا بچه ای که نمیفهمه رو باید با پشت دست زد تو دهنش که یاد بگیره تو کار بزرگتا دخالت نکنه
تو هم فکر کن اینا رو من کامنت گذاشتم اگه ارومت میکنه
هربارم بخوای دلقک بازی راه بندازی یه سیرک گنده تر درست میکنم که حسابی خوش بگذرونی اون وسط و ملتم بیان هار هار بهت بخندن و بعدشم بیای بگی همه رو خودم کامنت گذاشتم ((:
تا اون موقع برگرد تو مهدکودک و داری میری کلاس داد بزن شزمممممم

Marvel Man
1 سال قبل

آقای مهدکودک جات خالی همین الان زنگ زدم فلافل بیارن. لباس قهوه‌ایتو حتما بپوش یه هفت هشت ساعت دیگه باهات کار دارم 😉

مدیر مهدکودک مارول
مدیر مهدکودک مارول
1 سال قبل

الان من بیام بنویسم یه عده میان میگن چرا اینجا داری حرف میزنی و ترول میکنی!
دیگه وقتی میبینی هویت یه سری افراد تو اینه که بیان مثل بچه کوچولوها مسخره بازی در بیارن تا توجه یکی بهشون جلب بشه، یکی نباید پس گردنی به این بچه ها بزنه بگه برین تو کوچه بازی کنین؟
اینا رو بفرستین همون مهدکودک بزارین سرگرم بشن..بهشون یه سری عروسک و کامیک بدین و بگین تو حیاط راه برین داد بزنین شززززم که یکدفعه ای بتونین پرواز کنین!
بچه هم هستن دیگه هنوز نمیدونن باید درس بخونن و پله پله بیان بالا تا بتونن برن دانشگاه و تازه بفهمن ماجرا چیه
تو بیای به بچه درباره فلسفه بگه چی بهت میگه؟ میگه عمو فلافل داری؟
الانم حکایت یه سریاست… بهشون همون فلافل رو بدین بگین وسط خیابون داد بزنین شززززم میتونین موقع خوردن فلافل پرداز هم بکنین

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

آقا کلی به اون جمله فلافل خوردن تو خیابون و داد زدن شزمممم خندیدم دمت گرم

محمد
محمد
1 سال قبل

شزمممممممم (::

Marvel Man
1 سال قبل

جنابعالی بیخود می‌کنی بچه های مردم پس گردنی میزنی تو اون مهد کودکت، بیخود مضاعف هم کردی دو بار در عرض چند دقیقه خودتو ریپلای می‌کنی!
گفتم بخاطر ضعف های انتلکتیت باهات کاری ندارم ولی حد و حدود خودتو بدون جیگر! 🤣

Marvel Man
1 سال قبل

جایزه فسیلِ سینما!

شرمنده، نتونستم مقاومت کنم 🤣