صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : «Super Mario Bros Movie» رکورد پرفروش ترین افتتاحیه تاریخ یک انیمیشن را شکست

«Super Mario Bros Movie» رکورد پرفروش ترین افتتاحیه تاریخ یک انیمیشن را شکست

سوپر ماریو

«فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros Movie) ایلومینیشن، نینتندو و یونیورسال تاریخ‌سازی کرده و پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ یک عنوان انیمیشن را ثبت کرده بود. این فیلم حالا با عبور از ۵۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا به پرفروش‌ترین اقتباس از بازی‌های ویدیویی در تاریخ تبدیل شده است.

این فیلم به کارگردانی «آرون هورواث» و «مایکل یلنیچ» در بازارهای داخلی تا روز پنجشنبه ۲۶۰.۳ میلیون دلار و در بازارهای بین‌المللی ۲۴۸.۴ میلیون دلار فروخته و از ۵۰۸.۷ میلیون دلار در سراسر دنیا گذر کرده است.

«برادران سوپر ماریو» دومین فیلم انیمیشن پرفروش از سال ۲۰۱۹ است و «مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise of Gru) با ۹۴۲.۵ میلیون دلار را بالاتر از خود می‌بیند اما بسیار محتمل است که به فروش ۱ میلیارد دلاری نزدیک شود چرا که هنوز در خاور میانه، کره جنوبی و ژاپن اکران نشده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «سوپر ماریو» بالاتر از «وارکرافت» (Warcraft) سال ۲۰۱۶ و «پوکمون: کارآگاه پیکاچو» (Pokémon Detective Pikachu) سال ۲۰۱۹ به پرفروش‌ترین فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی تاریخ بدل شده و یکی از ۱۳ فیلمی است که از سال ۲۰۱۹ تاکنون از فروش جهانی ۵۰۰ میلیون دلاری عبور کرده است. یونیورسال پنج عنوان از این ۱۳ عنوان را اکران کرده است: «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (Jurassic World Dominion)، مینیون‌ها: ظهور گرو»، «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die)، «سریع و خشن ۹» (F9) و حالا «برادران سوپر ماریو».

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «برادران سوپر ماریو» تا امروز مکزیک با ۴۰ میلیون دلار، بریتانیا و ایرلند با ۳۵ میلیون دلار،‌ آلمان با ۲۱.۵ میلیون دلار، فرانسه با ۱۵.۲ میلیون دلار و استرالیا با ۱۴.۸ میلیون دلار بوده‌اند.

در بازارهای داخلی، «فیلم برداران سوپر ماریو» به دنبال فروش ۷۲ میلیون دلاری در هفته دوم و ثبت کاهش فروش ۵۲ درصدی در ۴۳۷۱ سالن سینماست. انتظار می‌رود فروش داخلی فیلم تا یکشنبه آینده به ۳۳۲.۸ میلیون دلار برسد.

رتبه دوم جدول فروش آمریکای شمالی این هفته به «ایر» (Air) «بن افلک» و «مت دیمون» می‌رسد که به سمت فروش ۳۳.۵ میلیون دلاری در ۳۵۰۷ سالن سینما در حرکت است.

فیلم «رنفیلد» (Renfield) یونیورسال با بازی «نیکلاس هولت» و «نیکلاس کیج» و «جن‌گیر پاپ» (Pope’s Exorcist) با بازی «راسل کرو» هر دو فروش آخر هفته کمتر از ۸ میلیون دلاری را ثبت خواهند کرد. «رنفیلد» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۲ درصد منتقدین و ۸۲ درصد مخاطبین و «جن‌گیر پاپ» امتیاز ۴۸ درصد منتقدین و ۸۶ درصد مخاطبین را دریافت کرده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها