صفحه اصلی > پنج برتر : 5 دنباله برتر

5 دنباله برتر

toystory

این روزها اگر فیلمی بفروشد بدون شک قسمت های بعدی آن ساخته خواهد شد. این روند بخصوص از سال 2000 به بعد بیشتر شده است و تقریبا از هر 5 فیلمی که ساخته می شود یکی دنباله ای خواهد داشت! بنابراین تصمیم گرفتیم 5 دنباله برتر تاریخ سینما را در این قسمت قرار دهیم .


 

5- داستان اسباب بازی : ” داستان اسباب بازی ” اولین انیمیشنی بود که با استفاده از تکنولوژی جدید حرکت ساخته  شده بود و با دیگر انیمیشن ها فرق داشت. این انیمیشن علاوه بر گرافيك برجسته داستان جذاب و پر کششی داشت که باعث شد یکی از بهترین انیمیشن ها شود. هنگامی که خبر ساخت قسمت دوم آن منتشر شد همه نگران بودند که تمام خاطرات خوب قسمت اول به نابودی کشیده شود ، اما قسمت دوم اکران شد و نه تنها چیزی کم نداشت بلکه از جهاتی بهتر از قسمت اول بود. جدیدترین قسمتش هم که امسال اکران شد ولی آیا می توان قسمت سوم را هم بی نقص خواند؟ حتما. کافی است قسمت سوم را هم ببینید

 

  4- ماتریکس : نئو قرار است دنیا را نجات دهد! این داستان می توانست خیلی تکراری و کلیشه ای باشد و فیلم را نیز آماده شکست در گیشه کند! اما ”  thematrixrevolutionspicماتریکس ” با استفاده از جلوه های ویژه فوق العاده اش ( بخصوص ابداع استفاده از فرمول چرخش دوربین برای اولین بار در هالیوود ) توانست چشمها را خیره کند. ” کیانو ریوز ” در   نق ش  نئو بهترین انتخاب بود. قسمت دوم و سوم ” ماتریکس ” با اینکه در حد و اندازه قسمت های اول نبودند اما بخوبی توانستند سه گانه مذبور را به پایان برسانند هرچند با اکشن زیاد! 

 

 

 

 

3- ارباب حلقه ها : این فیلم از جمله فیلمهایی است که عده ای از آن لذت کامل می برند و عده ای دیگر حوصله دیدن آن را ندارند! ” ارباب حلقه ” های ” پیتر جکسون ” داستان حلقه ی دردسر سازی را روایت می کند که قدرت ماوراء به صاحبش می بخشد و.. .محیط داستان قدیمی ، مبارزات بصورت شمشیری ، شخصیت ها با ادب و متشخlord_of_the_rings_1ص ! و.. همه از جمله دلایلی است که تماشاگران امروز که فیلمهایی نظیر ” کرانک ” را می بینند دیگر حوصله این آدمهای مثبت را ندارد. سه گانه ” ارباب حلقه ” در قسمت اول با یک فی لم خوب شروع شد ، در قسمت دوم بهتر شد ، و در قسمت سوم عالی بود. هنوز هم اگر قصد دارید یک داستان خالص و ناب را ببینید ” ارباب حلقه ها ” بهترین گزینه است.

 

 

 

  

2- نابودگر : قسمت اول فیلم ” نابودگر ” یک اکشن خوب بود که توانست رضایت طرفداران فیلمهای اکشن در آن زمان را برآورده سازد. اما مشخص نیست چه شد که در قسمت دوم غوغایی برپا شد! جلوه های ویژه که تا آن زمان در هیچ فیلمی دیده نشده بود در این فیلم خودنمایی می کرد. شخصیت تی 1000 با آن بدن جیوه اش هنوز هم که نزدیک به 20 سال از ساخته شدنش می گذرد بهترین جلوه های ویژه را دارد. ” آرنولد شوارتزگر ” که در قسمت اول در نقش منفی ظاهر شده بود ، در این قسمت در نقش مTerminator2-T800قابل یعنی ناجی ” جان کانر ” حضور داشت. صحنه ی اولین رویارویی سارا کانر با تی 800 ( آرنولد ) در ” نابودگر : روز داوری ” هنوز هم یکی از بهترین سکانسهای تاریخ  سینماست. بعد از این فیلم بود که دیگر هیچ کس به لهجه ی اتریشی ” آرنولد ” نخندید!

 

 

 

 

1- پدر خوانده : سه گانه “ پدرخوانده ” در تاریخ سینما جاودانه شده است. قسمت اول فیلم ، یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما بود که با هنرنمایی بی نظیر ” مارلون براندو ” توانست نام خود را به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما جاودانه کند. زمانی که قسمت دوم ساخته شد همه نگران این بودند که چگونه می توان بر بهترین فیلم تاریخ سینما ادامه ای ساخت!؟ قسمت دوم اکران شد. دیگر خبری از کورلئونه بزرگ ( براندو ) نبود و تمام بار فیلم بر دوش پسر او مایکل ( آل پاچینو ) بود. اما اتفاقی که افتاد این بود که نه تنها ” پدرخgodfatherوانده 2 ” چیزی از قسمت اول کم نداشت ، بلکه شاید از لحاظی بهتر از آن هم بود! بازی ” آل پاچینو ” در این فیلم استثنايي بود. هنوز هم اگر به صحنه زانو زدن خواهر مایکل در “ پدرخوانده2 ” و نگاه عمیق و معنا دار مایکل به خواهرش را نگاه کنید یا صحنه آخر فیلم که مایکل بر روی صندلی نشسته و به آینده فکر می کند نگاهی بیندازید مطمئنا با من هم عقیده خواهید شد که اسکار حق مسلم ” آل پاچینو ” بود که بدان دست نیافت. ” پدرخوانده ” تنها فیلم دنباله داری است که دو بار جایزه بهترین فیلم اسکار را گرفته است.

 

میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها