صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نتفلیکس پس از 25 سال، اجاره DVD را متوقف کرد

نتفلیکس پس از 25 سال، اجاره DVD را متوقف کرد

نتفلیکس

دی‌دی‌دی‌های نتفلیکس سرنوشتی شبیه به فروشگاه بلاکباستر پیدا می‌کنند. نتفلکیس هفته پیش تأیید کرد که کسب‌وکار اجاره دی‌وی‌دی که پیش‌تر منبع اصلی درآمد کمپانی بود پاییز آینده و از تاریخ ۲۹ سپتامبر به پایان می‌رسد.

به گزارش مووی مگ مگ به نقل از 30نما، «تد ساراندوس» مدیر عامل نتفلیکس سه‌شنبه هفته پیش با ارسال نامه‌ای این تصمیم را تأیید کرده است: «هدف ما همواره تأمین بهترین خدمات به مشتریان بوده اما با کوچک‌تر شدن کسب‌وکار [اجاره دی‌وی‌دی] در ادامه بسیار دشوار خواهد بود. بسته‌های قرمز نمادین نحوه تماشای فیلم و سریال در خانه را تغییر دادند – و راه را برای تغییر به استریم هموار کردند.»

نتفلیکس در سال ۱۹۹۷ توسط «رید هیستینگز» و «مارک رندلف» بنیان‌گذاری شد و با اجاره حدود ۹۰۰ عنوان فیلم در مارس سال ۱۹۹۸ شروع کرد. در سال ۲۰۰۱، نتفلیکس حدود یک ملیون مشترک داشت و تا سال ۲۰۰۶ این اعضا به ۶.۳ میلیون رسیده بود. یک سال بعد کمپانی پلتفرم استریم اختصاصی خود را معرفی کرد و دیری نگذشت که وارد عرصه تولید فیلم و سریال اریجینال شد. در سال ۲۰۱۰ فروشگاه مشابه بلاکباستر اعلام ورشکستگی کرد.

«اسوشیتد پرس» گزارش داده است که درآمد نتفلیکس از اجاره دی‌وی‌دی در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۵.۷ میلیون دلار رسیده که فقط ۰.۵ درصد مجموع درآمدهای کمپانی است.

هفته پیش اعلام شد که در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۷۵ میلیون مشترک به پلتفرم استریم نتفلیکس اضافه شده و درآمد کمپانی از ۸.۱۶۲ میلیارد دلار عبور کرده است. این کمپانی علاوه بر این اعلام کرده است که از سه ماه دوم سال سیاست‌های جدیدی برای جلوگیری از به اشتراک گذاشتن رمز عبور اجرا خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها