صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تیزر ساخته شده با هوش مصنوعی در سریال «Secret Invasion» خشم عمومی را برانگیخت

تیزر ساخته شده با هوش مصنوعی در سریال «Secret Invasion» خشم عمومی را برانگیخت

Secret Invasion

تیتراژ آغازین سریال «حمله سری» (Secret Invasion) با بازی «ساموئل ال. جکسون» با هوش مصنوعی خلق شده است. در پی مصاحبه «علی سلیم» کارگردان سریال با «پالیگان» و تأیید شدن این موضوع، در شبکه‌های اجتماعی بحث‌های زیادی به وجود آمده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، سلیم می‌گوید این تیتراژ را استودیوی متد طراحی کرده و به این باور رسیده که خلق آن با هوش مصنوعی با مضمون سریال همخوانی دارد: «وقتی با فروشندگان هوش مصنوعی تماس گرفتیم، بخشی از بحث بود – از تغییر شکل، هویت دنیای اسکرال‌ها، می‌دانید؟ چه کسی آن کار را کرده و چه کسی این کار را؟»

او اضافه می‌کند که عملکرد هوش مصنوعی را دقیقاً درک نمی‌کند اما توضیح می‌دهد: «با استودیو درباره ایده‌ها و مضامین و واژه‌ها حرف زدیم، و بعد رایانه کاری می‌کرد. سپس با استفاده از واژه‌ها کمی تغییرش می‌دادیم و [خروجی] تغییر پیدا می‌کرد.»

افشاگری کارگردان با انتقاد بسیاری از مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده چرا که هوش مصنوعی نیاز به طراحان گرافیک و انیماتورها را برای خلق تیتراژ از بین برده است. این انتقادات در حالی صورت می‌گیرد که اعضای اتحادیه نویسندگان آمریکا از پنجاه روز قبل به خاطر همین موضوع و مسائل دیگر وارد اعتصاب شده‌اند و از تهیه‌کنندگان تضمین می‌خواهند که هوش مصنوعی اخلالی در فرایند نویسندگی آن‌ها ایجاد نکند. اعضای اتحادیه بازیگران نیز نگرانی‌های مشابهی در زمینه هوش مصنوعی دارند و ممکن است به زودی اعتصاب کنند.

«جان لم» طراح استوری‌بورد در توییتر می‌نویسد: «این نمکی روی زخم همه هنرمندان و نویسندگان در اعتصاب است.» بیننده دیگر سریال اضافه می‌کند: «واقعاً از دیدن قسمت اول «حمله سری» لذت بردم اما استفاده آن‌ها از «هنر» هوش مصنوعی برای تیتراژ ناشیانه است. مارول بهتر عمل کن.»

«الیویا کولمن»، «کارمن اجوگو»، «کریستفر مک‌دونالد»،‌ «کیلیان اسکات»، «کینگزلی بن ادیر» و «بن مندلسون» در نقش «اسکرال تالوس» از جمله دیگر بازیگران این مجموعه خواهند بود. «کوبی اسمالدرز» برای بازی مجدد در نقش «ماریا هیل» بازخواهد گشت. قسمت اول این سریال چهارشنبه این هفته از دیزنی+ پخش شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارژنگ
ارژنگ
10 ماه قبل

کاش تیزر رو هم میذاشتید

wtf
wtf
10 ماه قبل

احتمالا فیلمنامه رو هم هوش مصنوعی نوشته