صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 8 نکته جالبی که باید پیش از تماشای Oppenheimer کریستوفر نولان بدانید! + تصاویر

8 نکته جالبی که باید پیش از تماشای Oppenheimer کریستوفر نولان بدانید! + تصاویر

oppenheimer

رفته رفته در حال نزدیک شدن به تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) به کارگردانی کریستوفر نولان هستیم. در این مطلب به 8 نکته جالبی اشاره کرده ایم که می بایست پیش از تماشای فیلم درباره آن ها بدانید.

جاش هارتنت

جاش هارتنت در سال 2005 یکی از گزینه های اصلی برای بازی در نقش اصلی فیلم «بتمن» به کارگردانی کریستوفر نولان بود اما در آن مقطع این نقش را رد کرد. هارتنت بعدهاً گفت که از این تصمیم به شدت پشیمان است و آرزو دارد که دوباره با این کارگردان کار کند که حالا در فیلم «اوپنهایمر» این همکاری صورت گرفته است.

اوپنهایمر

این دومین فیلم کریستوفر نولان است که با جنگ جهانی دوم مرتبط است. اولین فیلم او در این خصوص «دانکرک بود که در سال 2017 اکران شد. نکته جالب این که «اوپنهایمر» دقیقاً در روزی اکران می شود که 6 سال قبل «دانکرک» اکران شده بود.

Ludwig Göransson

نولان در «اوپنهایمر» دومین همکاری مستمر خود با آهنگساز Ludwig Göransson را تجربه می کند. هانس زیمر، آهنگساز مورد علاقه نولان به دلیل همکاری با پروژه «Dune» موفق نشد با نولان در فیلم «تنت» و «اوپنهایمر» همکاری کند.

Fat Man and Little Boy

پیش از « Oppenheimer»، در سال 1989 فیلمی با عنوان « Fat Man and Little Boy» ساخته شده که موضوع آن اوپنهایمر و بمب اتم بوده است. پل نیومن، جان کیوزان و لورن درن از بازیگران آن فیلم بودند.

کیلین مورفی و کریستوفر نولان

اگرچه کیلین مورفی و کریستوفر نولان پیش از این 5 بار با یکدیگر همکاری کرده بودند، اما این اولین بار است که مورفی نقش اصلی یکی از فیلم های کریستوفر نولان را ایفا می کند.

اوپنهایمر

این نخستین فیلم کریستوفر نولان بعد از «بی خوابی» است که درجه سنی R (مناسب برای بزرگسالان) را دریافت کرده است.

امیلی بلانت و کیلین مورفی

امیلی بلانت و کیلین مورفی که در «اوپنهایمر» همبازی هستند، پیش از این در فیلم « A Quiet Place Part II» نیز حضور داشتند.

اوپنهایمر

«اوپنهایمر» با فرمت ۶۵ میلی‌متری و به صورت آی‌مکس فیلمبرداری شده و قسمت‌های از آن برای نخستین بار در تصویربرداری آنالوگ سیاه‌وسفید آی‌مکس فیلم‌برداری شده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها