صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : مایکل کین در سن 90 سالگی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

مایکل کین در سن 90 سالگی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

مایکل کین

«سر مایکل کین» در ۹۰ سالگی رسماً از دنیای بازیگری کناره‌گیری کرد. آخرین فیلم او «فراری بزرگ» (The Great Escaper) به کارگردانی «الیور پارکر» خواهد بود که نقدهای مثبتی دریافت کرده است. کین در طول دوران بازیگری خود در ۱۶۰ فیلم ظاهر شد که بسیاری از آن‌ها ماندگار شدند.

کین شنبه این هفته در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی ۴ گفت: «دائماً به خودم می‌گویم بازنشسته می‌شوم. خوب، حالا شده‌ام. فکر کردم در فیلمی بازی کرده‌ام که نقدهای بسیار خوبی دریافت کرده و من نقش اول آن را بازی می‌کنم.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، او ادامه می‌دهد: «تنها نقش‌هایی که حالا مشمول دریافتشان هستم مردان ۹۰ ساله‌‌اند. یا شاید ۸۵ ساله. بنابراین فکر کردم، شاید من هم شاید با این همه استقبال بروم. نقدهای خوبی گرفته‌ام. برای اینکه از این فراتر بروم باید چه کنم؟ بازی در این فیلم به من خوش گذشت و فکر کردم چرا حالا خداحافظی نکنم.»

کین اولین نقش سینمایی خود را در سال ۱۹۵۰ به دست آورد و از آن پس در دست کم ۱۶۰ فیلم دیگر دیده شد. او در سال ۱۹۸۶ برای فیلم «هانا و خواهرانش» (Hannah and Her Sisters) و در سال ۱۹۹۹ برای «قوانین خانه سایدر» (The Cider House Rules) برنده اسکار شد.

این بازیگر بریتانیایی دقیقاً دو سال پیش و در زمان اکران «پرفروش‌ترین‌ها» (Best Sellers) در مصاحبه با بی‌بی‌سی اعلام کرد که از بازیگری بازنشسته شده اما نمایندگان او یک روز بعد به «رپ» گفتند که این بازیگر «به صورت کامل بازنشسته» نشده است.

کین در «فراری بزرگ» نقش یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم به نام «برنی جردن» را بازی کرده که از خانه سالمندان فرار می‌کند تا در جشن‌های «روز دی» در فرانسه حضور پیدا کند. «گلندا جکسون» فقید که در ماه ژوئن درگذشت نقش آیرین همسر شخصیت کین را بازی کرده است.

کین ماه گذشته به «تلگراف» گفته بود که «فراری بزرگ» ممکن است آخرین فیلم او باشد: «حالا ۹۰ ساله‌ام لعنتی، و نمی‌توانم به خوبی راه بروم و چنین مسائلی. به بهترین شکلی که می‌توانستم تصور کنم زندگی کرده‌ام. بهترین همسر ممکن و بهترین خانواده را داشته‌ام. شاید به نظر دیگران بهترین خانواده ممکن نباشد – اما از نظر من بهترین خانواده است.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها