صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : «متری شیش و نیم» بالاتر از «اوپنهایمر» در لیست 50 فیلم برتر گاردین!

«متری شیش و نیم» بالاتر از «اوپنهایمر» در لیست 50 فیلم برتر گاردین!

متری شیش و نیم

گاردین، براساس گزارشی که اخیراً منتشر کرده لیستی از 50 فیلم برتر سینماهای بریتانیا را اعلام کرد که «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در این لیست بالاتر از آثاری همچون «اوپنهایمر» قرار گرفته است.

فیلم متری شیش و نیم، رتبه ۲۴ این لیست را دارد که بالاتر از فیلم‌هایی مثل اوپنهایمر (رتبه ۳۲)، ونکا رتبه ۳۴ و ناپلئون رتبه ۳۶ قرار گرفته است.

این فیلم به کارگردانی سعید روستایی و بازی بازیگرانی مثل نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی، در اروپا با نام «قانون تهران» شناخته می‌شود و پس از موفقیت‌هایش در اکران‌ کشور فرانسه، حال در بریتانیا جای خود را در دل مخاطبان انگلیسی پیدا کرده و به لیست فیلم‌های ایرانی که در سینماهای سراسر دنیا محبوب هستند پیوسته است.

سعید روستایی، کارگردان این فیلم اخیراً پس از ساخت فیلم «برادران لیلا» با حکم دادگاه مبنی بر ممنوعیت کارگردانی مواجه شده است. در فیلم مذکور بازیگران مطرحی از جمله نوید محمدزاده، پیمان معادی، ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی به ایفای نقش پرداخته اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرندز
فرندز
7 ماه قبل

به نظر من سعید روستایی تو هر فیلمش یه قدم به عقب برداشته. این فیلم یه تقلید درجه دوم از اکشن های هندی و هالیوودی بود. کاراکترها مخصوصا نوید محمدزاده شدیدا هندی میزدن. حوادث و اتفاقات هالیوودی.(فقط اون تعقیب و گریز اول فیلم که پسره از پشت فنس پر از سوراخ های درشت او گودال به اون بزرگی رو ندید ؟؟؟ انگار فیلم ساز از بازی GTA الهام گرفته بود) تنها نقطه ی مثبت فیلم صحنه های داخل زندان بود که عالی و باجزئیات درست درآورده بود. فکر میکنم تو جشنواره های بین المللی هم بخاطر همین از فیلم خوششون اومده. چون فضای بد و زمخت زندان های ایران رو درست و با جزئیات کامل به تصویر کشونده (البته در این مورد کاملا حق با فیلم ساز هستش و نمیشه گفت سیاه نمایی بوده)

رامین
رامین
7 ماه قبل
پاسخ به  فرندز

من بر عکس شما فکر می کنم سکانس تعقیب و گریز از لهترین سکانس های سینمای ایران و ده سال اخیر در جهانه
اما به دلیل حرافی بیش از حد شخصییت ها مخصوضا در دادگاه و نیم ساعت پایانی که واقعا هندی شد
و بازجویی پریناز ایزد یار که به واقعیت هایی اشاره کرد که نیاز به تصویرش بود و تصویر نشد
و سکانس آشنایی لا محمدزاده که خودکشی اش را نشان می ده و با سکانس های بعد همخوانی نداشت و…
بنظرم فیلم در سطح سینمای ایران مانده و از خوب های چهار پنج سال پیش و بهترین فیلم روستاییه
حیف که چند تا سکانس مث سکانس اول نداشت

فرندز
فرندز
7 ماه قبل
پاسخ به  رامین

کارگردانی سکانس تعقیب و گریز خوب بود و اکشنش دراومده بود. ولی افتادن پسره تو اون گودال اصلا منطقی نبود.

محمد
محمد
7 ماه قبل

نه اوپنهایمرو دوس داشتم نه قاتلین ماه گل
خیلی وقته یه فیلم خوب ندیدم بهم بچسبه سریالا الان جلوتر و جذابتر شدن

محمد جواد
محمد جواد
7 ماه قبل
پاسخ به  محمد

این فیلم جدید Mark Wahlberg رو ببین
( تجاریه ولی قبلی هارو میشوره میبره)