صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازیگری که یک شبه مشهور شدند اما در ادامه تنزل پیدا کردند

5 بازیگری که یک شبه مشهور شدند اما در ادامه تنزل پیدا کردند

654165

 

در هالیوود همیشه بازیگرانی بوده اند که با بازی در یک نقش خاص، موفق به کسب شهرت و اعتباری یک شبه شدند اما در ادامه ثابت کردند که ارزش این همه تبلیغ و اعتبار را ندارند! به همین جهت اینبار در « پنج برتر » تصمیم گرفتیم تا 5 بازیگر سینما که مشخصات فوق را دارا می باشند معرفی کنیم. البته در این لیست خیلی به گذشته سفر نکردیم و به همین جهت خبری از سینمای کلاسیک نیست!  

 

5- کیت هادسون : وی بازیگری است که به واسطه حضور در فیلم تحسین شده « تقریباً مشهور » توانست ره صد ساله را یک شبه بپیماید و خودش را تا حد یک ستاره در هالیوود بالا بکشد. هادسون با توجه به چهره کاملاً خاص و جذابش، خیلی راحت می توانست ستاره بعدی هالیوود باشد اما انتخاب های بعدی او در سینما نشان داد که هالیوود در مورد او اشتباه کرده است. هادسون در سالهای اخیر بازیگری اش معمولاً در فیلمها یا در حال سرو غذا بوده یا با دوستانش در حال مصرف مشروبات الکلی و یا عشقبازی های رده PG-13 بوده که در مجموع باعث شده انتخاب خوبی برای کمدی های خانوادگی سطح متوسط به پایین باشد. خیلی سخت هست که تصور کنیم هادسون دوباره می تواند تبدیل به یک ستاره شود اما بگذارید امیدهایمان زنده باشد!

kjhkj854

 

4- مک کالی کالین : او می توانست یکی از بهترین بازیگران نسل جدید هالیوود باشد و چه بسا اگر مسیر درستی را برای بازیگری انتخاب می کرد شاید امروز یکی از مورد اعتماد ترین انتخاب برای کارگردانان بود. مک کالی کالکین همان پسربچه کوچک فیلم مشهور « تنها در خانه » است که با این فیلم به سرعت به شهرت رسید و به سرعت هم از عرش به فرش نزدیک شد! دنیای کالکین بعد از فیلم موفق « تنها در خانه » را می توان با یک گذر سریع به روابط تیره با پدر و مادرش، رابطه عجیب و غریب اش با مایکل جکسون، دوستی اش با میلا کونیس ( که سرانجام به انتها رسید ) و رابطه با یک بازیگر اسپانیایی فیلمهای پو*رن که جدیدا آغاز شده خلاصه کرد! اگر در مورد گزینه های دیگر کمی امید داشته باشم که دوباره تبدیل به ستاره شوند، درباره مک کالی کالکلین مطمئن هستم که او دیگر حتی توان وارد شدن به سینما را هم ندارد!

541545

 

3- لیندا همیلتون : این خانم هم یکی از قربانیان فیلم « ترمیناتور » بود که بعد از این فیلم هرگز نتوانست تبدیل به یک ستاره هالیوودی شود. نقش آفرینی همیلتون در « ترمیناتور » را به نوعی آغازگر ورود خانمها به سینمای اکشن می دانند ( جمله معروف آرنولد را پیش از این فیلم به خاطر بیاورید که درباره حضور زن ها در فیلمهای اکشن گفته بود :« اونها فقط جلوی دست و پا هستند! » ). اما لیندا همیلتون هم مانند رابرت پاتریک، هرگز نتوانست از زیر نام « ترمیناتور » خارج شود. در سالهای بعد از « ترمیناتور » هم وی را همواره در سریالهای معمولی آمریکایی شاهد بودیم. البته زندگی شخصی پرحاشیه خانم همیلتون را نباید بی تاثیر در انتخاب هایش بدانیم ( ازدواج ناموفق اش با « جیمز کامرون » و همچنین بیماری اختلال روانی اش که سالها آن را مخفی کرده بود ) اما هرچه که هست، لیندا همیلتون هرگز دوباره نتوانست در حد یک ستاره بدرخشد و مانند رابرت پاتریک ، با همان فیلم « ترمیناتور 2 » روشن و پس از آن برای همیشه خاموش شد.

965956

2- رابرت پاتریک : مرد جیوه ای فیلم « ترمیناتور 2 : روز داوری » ، با این فیلم به چنان شهرت و اعتباری دست پیدا کرد که همگی او را به عنوان جدیدترین ستاره هالیوود پذیرفتند، اما رابرت پاتریک بدترین ادامه ممکن را برای حرفه بازیگری اش پیش گرفت. پاتریک در فیلم « ترمیناتور 2 » حضور بسیار موفقی را در مقابل آرنولد شوارتزنگر تجربه کرد و سبک بازیگری او در این فیلم، تا مدتها الگوی بسیاری از بازیگران برای بازی در نقشهای منفی شده بود. اما وی پس از « ترمیناتور 2 » به طور مستمر به بازی در فیلمهای رده پایین هالیوود جواب مثبت داد و این اشتباهات را چنان تکرار کرد که چند سال بعد از « ترمیناتور 2 » ، نامش بطور کامل به فراموشی سپرده شد. فکر می کنم آخرین باری که رابرت پاتریک را بطور اتفاقی دیدم ، در فیلم « راه رفتن روی خط » بود که در نقش پدر جانی کش بازی می کرد! برای پاتریک گفتن جمله : « یادش بخیر، بازیگر خوبی بود » به شدت لازم هست!

 

20061010-lindsay-lohan2

1- لیندسی لوهان :در دنیای هالیوود معمولاً گهگاهی، یک چهره خاص را معرفی و چنان بر روی آن تبلیغ می کنند تا این فرد در ادامه تبدیل به یک بازیگر موفق و همچنین پولساز برای هالیوود شود. لیندسی لوهان یکی از همین افراد بود که در ابتدای ورودش به دنیای تصویر، با تبلیغات فراوانی مواجه شد. بازی خوب و گرم « لوهان » در فیلم « دختران معمولی » سبب شد تا همه به آینده بازیگری او امیدوار شوند و او را ستاره بعدی هالیوود خطاب کنند، اما هالیوود کاملا درباره او اشتباه می کرد! لیندسی لوهان به هیچوجه شخصیت یک ستاره سینما را نداشت و رفتارهای سطح پایین فرهنگی اش بارها باعث شد تا پایش به دادگاه و زندان باز شود. با نگاهی به زندگی چند سال گذشته لوهان به راحتی می توانیم مجموعه ای از خلاف ها نظیر دزدی مواد خوراکی، دزدی جواهرات، رانندگی در حالت غیرطبیعی، مصرف مواد مخدر، روابط بی قید و بند و پر سر و صدایش، ضرب و شتم، گدایی(!) و… را مشاهده کرد. در آخرین این موارد هم مدتی پیشبرای ایفای نقش الیزابت تیلور در اتاق آرایش مشهور او در فیلم کلوپاترا حاضر شده بود، ظاهراً در آن محل جشنی با حضور دوستانش راه انداخته و چنان در این محل خرابکاری انجام داده بودند که حدود 100 هزار دلار خسارت برجای گذاشتند!

بهرحال باید گفت که لیندسی لوهان هم هرگز نتوانست تبدیل به یک ستاره کامل هالیوودی شود، حداقل امیدوارم که با بازی در نقش الیزابت تیلور، به خاطره خوب ما از آن مرحوم خدشه ای وارد نکند!

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها