صفحه اصلی > پنج برتر : 5 ناکام بزرگ اسکار 2015

5 ناکام بزرگ اسکار 2015

christophe343

با اعلام اسامی نهایی نامزدهای اسکار 2015 مطابق معمول هرسال، بخشی از فیلمهای مورد انتظار حذف گردیدند و برخی دیگر که کمتر بختی برای آنان تصور می شد به لیست اصلی راه یافتند. در این مقاله قصد داریم به « 5 ناکام بزرگ اسکار 2015 » بپردازیم که عدم حضورشان در لیست نهایی باعث شگفتی شد.

5- اگرچه کریستوفر نولان امسال با « بین ستاره ای » نتوانست رضایت فستیوال های سینمایی را بدست بیاورد اما با اینحال « بین ستاره ای » آنقدری خوب بود که بتواند باعث نامزدی نولان در بخش بهترین کارگردانی شود. کاری که نولان با « بین ستاره ای » انجام داد به مراتب سخت تر از کاری بود که بنت میلر در ساخت فیلم « فاکس کچر » انجام داده است. با اینحال نولان نادیده گرفته شد و به لیست نهایی اسکار راه پیدا نکرد.

2ek2e233

4- عدم حضور دیوید اویلو در میان نامزدهای اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد تا حدود زیادی غیرمنتظره بود چراکه اویلو هم در نقش مارتین لوتر کینگ بازی خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشته بود و هم اینکه در اثری خوش ساخت حضور پیدا کرده بود که باعث می شد شانسش برای دریافت اسکار حتی بیشتر از رقبا باشد. اما با اینحال اویلو نتوانست راهی برای ورود به لیست نامزدهای نهایی اسکار داشته باشد و بجایش بردلی کوپر در لیست نهایی قرار گرفت.

avao244o3344

3- نبود نام آوا دوورنی در میان نامزدهای بهترین کارگردانی نیز یکی از اتفاقات عجیب اسکار 2015 بود . « سلما » اگرچه محبوب منتقدان شد اما باعث نشد تا آکادمی اسکار رای به حضور آوا دوورنی در لیست نامزدهای بهترین کارگردانی دهد. اگر دوورنی می توانست در لیست نهایی حضور بیابد، اولین کارگردان زن سیاه پوست تاریخ مراسم اسکار می شد که در این جایگاه قرار گرفته است.

24232444423

2 یکی از غافلگیر کننده ترین اتفاقات اسکار 2015 نبودن انیمیشن خوش ساخت « فیلم لگو » بود که انتظار می رفت حتی یکی از نامزدهای اصلی دریافت اسکار بهترین انیمیشن سال باشد اما حتی نتوانست به نامزدهای نهایی این رشته راه پیدا کند تا شانس برنده شدن « چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2 » چند برابر شود.

U555234111

1 – جایگزینی ماریو کوتیار به جای جنیفر آنیستون در لیست نهایی بهترین بازیگر نقش اصلی زن، از آن اتفاقات عجیب و غریبی بود که معمولا فقط در اسکار رخ می دهد. آنیستون که امسال بخاطر بازی در فیلم « کیک » حسابی تحویل گرفته شد و در جوایز گلدن گلوب، SAG و جوایز منتقدان نیز حضور داشت، به یکباره کنار گذاشته شد و ماریو کوتیار جایگزین وی گردید. بازی کوتیار در فیلم « دو روز، یک شب » تا امروز تحسین بسیاری را برانگیخته است اما فیلم « دوشب ، یک روز » به حدی کم سر و صدا بود که کمتر کسی می توانست حدس بزند قرار هست بازیگر نقش اصلی اش به لیست نهایی اسکار راه پیدا کند.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها