صفحه اصلی > رپرتاژ : 6 فیلم هندی که نباید از دیدن آنها غافل شوید

6 فیلم هندی که نباید از دیدن آنها غافل شوید

فیلم پاتان

سینمای هند به طور کلی شامل فیلم هایی است که روال های عاشقانه، اکشن، خشونت، آهنگ و رقص را ترکیب می کند. بیشتر فیلم‌های هندی در استودیوهای بسیار شیک فیلم‌برداری شده و از وسایل زیادی در اغلب صحنه های آنها استفاده می‌شود. در اغلب فیلم های سینمای بالیوود همچنین بازیگران با لباس های سنتی به ایفای نقش می پردازند. فیلم هندی در چین، مصر، ژاپن، لهستان، آلمان، افغانستان، نیجریه، پرو و ​​روسیه بینندگان زیادی دارد.

معرفی سینمای هند

سینمای هند در حالت کلی زیبایی‌شناسی و روایتی متفاوت از فرهنگ، تاریخ و اسطوره‌های خود را خلق می کند. فیلم های هندی رنگارنگ، سرزنده، موزیکال، پر از اکشن، به شدت احساسی و حماسی هستند. سینمای هند از سال 1913 آغاز به کار کرده و تحت تأثیر نوسانات اجتماعی و سیاسی مختلف قرار گرفته است. پس از اعلام استقلال هند، سینما نقش مهمی در ایجاد آگاهی ملی ایفا کرده است. گاهی اوقات از قدرت داستان فیلم ها برای تأثیر گذاری بر توده‌ها و سرکوب آنها استفاده می شود. گاهی اوقات نیز داستان این فیلم ها به گونه ای است که از آنها تنها به عنوان یک وسیله سرگرمی حمایت می شود. با این همه می توان به جرات گفت که فیلمسازان هندی اغلب در کار خود خبره هستند. آن‌ها فیلم هایی می‌سازند که تفاوت‌های اجتماعی را ترکیب می‌کند، بر غنا و افسانه‌های تاریخی و فرهنگی قوی هند تکیه می‌کند و پیروی مردم از سنت دیرینه این کشور را به نمایش می گذارد. در دهه 1970، سینمای هند به پربیننده ترین سینمای ملی در جهان تبدیل شد. اگرچه تأثیر آن دست کم گرفته می شود، اما با گذشت زمان سینمای هند به یک نیروی فرهنگی قدرتمند تبدیل شده است.

در اینجا به معرفی چند مورد از بهترین فیلم های هندی که نباید از دیدن آنها غافل شوید می پردازیم.

معرفی و بررسی فیلم جنگنده

فیلم هندی جنگنده 2024 یا Fighter به زبان انگلیسی یک فیلم اکشن و ماجراجویانه هندی است که سیدهارت آناد کارگردانی و ویاکام ۱۸ استودیوز و مارفلیکس پیکچرز تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته‌اند. در این فیلم بازیگران مشهوری مانند دیپیکا پادوکونه، ریتیک روشن و آنیل کاپور نقش‌آفرینی می‌کنند و این فیلم اولین فیلم در سری فیلم‌های اکشن هوایی هند محسوب می‌شود. این فیلم در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ معرفی شد. فیلمبرداری این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا با تأخیر مواجه شد و در نهایت در نوامبر ۲۰۲۲ با گرفتن تصاویر در مناطق مختلفی از آسام، حیدرآباد، جامو کشمیر و بمبئی شروع شد و در اواخر اکتبر به پایان رسید. دانشجویان واقعی نیروی هوایی هند نیز در این فیلم حضور داشتند. موسیقی فیلم توسط دو نفره ویشال – شخار ساخته شده است و شامل پنج ترانه است و ساتچیت پائولز فیلمبردار این فیلم بوده است. تصاویر این فیلم توسط DNEG کنترل می‌شوند.

فیلم هندی جنگنده قرار بود در ابتدا در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ روی پرده سینماها بیاید اما به دلیل تأخیر در ساخت به علت همه گیری کووید ۱۹ تاریخ اکران آن به تعویق افتاد. این فیلم در نهایت در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴ همزمان با آخر هفته روز جمهوری هند به صورت نمایشی اکران خواهد شد.

فیلم هندی جنگنده ایده‌ای از آناد بود که در زمان فیلمبرداری فیلم جنگ (۲۰۱۹) به ذهنش رسید. او می‌خواست یک فیلم اکشن با بودجه بالا در مقابل پس زمینه جت‌های جنگنده بسازد. ریتیک روشن از این ایده خوشش آمد و آناد در طول اکران فیلم جنگ در هند روی توسعه بیشتر داستان کار کرد و آن را برای روشن بازگو کرد که سپس برای فیلم قبول کرد. در دسامبر ۲۰۲۰، خبر داده شد که آناد و روشن پس از فیلم جنگ (۲۰۱۹) دوباره برای یک فیلم همکاری خواهند کرد.

فیلم هندی جنگنده در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ به مناسبت تولد ریتیک روشن رسما معرفی شد. این فیلم اولین فیلم اکشن هوایی هند است و اولین قسمت از امتیاز آن است. این فیلم توسط آناد، جیوتی دسپند، اجیت آندار، مامتا آناند، رامون چیب و آنکو پاند زیر نظر استودیوهای ویاکام ۱۸ و مارفلیکس پیکچرز ساخته شده است. این فیلم با بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی ساخته می‌شود.

معرفی و بررسی فیلم پاتان

در فیلم هندی پاتان یک مامور هندی با یک مزدور بی رحم که تفکر انتقامی تلخ در سر دارد و یک حمله آخرالزمانی را علیه کشورش انجام می دهد، مبارزه می کند.

مامور هندی”پاتان” که ستاره بزرگ بالیوود شاهرخ خان، ایفای این نقش را به عهده دارد، با یک حمله بزرگ قریب الوقوع علیه هند روبرو می شود که توسط یک گروه مزدور به رهبری جیم (جان آبراهام) که یک سابقه دار است، انجام می شود. در این فیلم جذاب و هیجانی، پاتان باید با خیانت های بی شماری مبارزه کند.

در ابتدای فیلم هندی پاتان، ژنرال قدیر پاکستانی به همراه یک تروریست (جیم) تصمیم می گیرند یک حمله بزرگ به هند را برنامه ریزی کند. در این زمان اولین ماموریت پاتان جلوگیری از ربودن رئیس جمهور هند توسط جیم است. اما جیم در حرکتی غافلگیر کننده نقشه های دیگری در سر دارد و دکتر ساهانی که یک دانشمند است را می رباید. پاتان متوجه می شود که جیم یک مامور سابق راو بوده که توسط کشور رد شده است و اکنون می خواهد انتقام تحقیر خود را پس از از دست دادن خانواده اش بگیرد.

معرفی و بررسی فیلم دلداده

در فیلم هندی دلداده که از نام آن می توان به محتوای عاشقانه و احساسی فیلم پی برد، خواهر و برادر دو عاشق که از هم جدا شده‌اند، بی‌خبر از گذشته خشونت‌آمیزی که آنها را از هم جدا کرده است، عاشق یکدیگر می‌شوند.

راج یکی از اعضای مافیا است. او یک روز در حالی که توسط گروه رقیبش تعقیب می شود با دختری (میرا) آشنا می شود و عاشق او می شود. بعداً متوجه می شود که این دختر دختر رئیس باند رقیبش است. با این حال داستان عشق آنها ادامه می یابد تا زمانی که او توسط دوست دخترش بر اثر سوء تفاهم عمیق مورد اصابت گلوله قرار می گیرد. پس از آن حادثه این دو عاشق جدا از هم زندگی می کنند تا اینکه خواهر و برادرشان عاشق هم می شوند. با این داستان عاشقانه جدید، مسیرهای آنها دوباره در هم تنیده می شود.

معرفی و بررسی فیلم دانکی

در فیلم هندی دانکی دو هنرمند بزرگ هند شاهرخ خان و تاپسی پاننو با کارگردانی راجکومار هیرانی اثری را خلق کرده اند که هدیه ای گرم و پر از احساس برای تمام اعضای خانواده است.

مانو رانهاوا (تاپسی پاننو) 50 ساله دلتنگ است و به شدت می خواهد به همراه دو دوستش بوگو لاخانپال (ویکرام کوچار) و بالی (آنیل گروور) به هند برگردد، اما آنها از بریتانیا ویزا نمی گیرند. او با هاردی با نام مستعار هاردایال سینگ دیلون (شاهرخ خان) در پنجاب تماس می گیرد، که مطمئن است می تواند به او در یافتن راهی برای حل این مشکل کمک کند.

فیلم دانکی

همانطور که آنها این سفر را به خانه آغاز می کنند، به ما می گویند که چگونه همه چیز در سال 1995 در لالتو، پنجاب آغاز شد، زمانی که این سه نفر به همراه سوکی (ویکی کاوشال در یک فیلم کوتاه) رویای اقامت در لندن را برای زندگی بهتر داشتند؛ و سربازی به نام هاردی وارد زندگی آنها می شود و متعهد می شود که به آنها کمک کند تا رویای خود را تحقق بخشند. اکنون، 25 سال بعد، همه آنها یک بار دیگر گرد هم آمده اند تا رویای دیگری را برآورده کنند.

فیلم هندی دانکی که با سبک خاص کارگردان راجکومار هیرانی همراه شده است، بر روی احساسات سوار می شود، با طنزی سرشار که گاهی اوقات هوش هیجانی بالایی در بیننده را برای ترکیب این دو با هم می طلبد. بد نیست بدانید که داستان این فیلم بیشتر به صورت فلش‌بک اجرا می‌شود. ما می بینیم که چگونه مانو با هاردی آشنا شد، چگونه آنها هنگام مهاجرت غیرقانونی برای رسیدن به لندن جذب یکدیگر شده و در راه با چندین ناملایمات روبرو می شوند. هیرانی که پس از پنج سال از زمان سانجو به کارگردانی در سینمای هند بازگشته است، مخاطبان این فیلم را مطمئن می سازد که با تماشای دانکی در دنیای پر از عشق، دلشکستگی، خنده، اشک، امید، شکست و با موسیقی ای که روح را آرام می کند، غرق خواهند شد. در چندین بخش از فیلم دانکی برای تأثیرگذاری بیشتر صرفاً به اشعار یا موسیقی پس‌زمینه تکیه شده است که در تاثیر گذاری بر مخاطب واقعا موفق عمل می کند.

معرفی و بررسی فیلم حیوان

در این فیلم جذاب، پدری که به دلیل مشغله های کاری دور از خانواده است، نمی تواند شدت محبت پسرش به خود را درک کند که این موضوع باعث ایجاد تضاد بین هر دو می شود.

فیلم حیوان

بالبیر سینگ یک صنعتگر ثروتمند است اما زمانی برای خانواده خود ندارد. پسرش رانویجی او را بسیار زیاد دوست می دارد و او را یک ابرقهرمان می داند. اما اختلافاتی بین آنها ایجاد می شود و رانویجی به مدرسه شبانه روزی فرستاده می شود. سال‌ها بعد، او برای جشن تولد شصتمین سالگرد تولد بالبیر برمی‌گردد، اما از او خواسته می‌شود خانه را ترک کند. هنگام رفتن با دیدن گیتانجلی که نامزدی او را بهم زده بود اما حالا می خواهد که با هم باشند، متعجب می شود. آنها در یک مراسم خصوصی ازدواج می کنند و به امریکا می روند. هشت سال بعد، بالبیر مورد حمله مهاجمان ناشناس قرار می گیرد اما زنده می ماند. رانویجی به همراه گیتانجلی و بچه‌هایش برای حضور در کنار خانواده‌اش برمی‌گردد و جنگی را با افرادی که قصد ترور بالبیر را داشتند آغاز می‌کند.

معرفی و بررسی فیلم لئو

در این فیلم پر بیننده هندی، پارتیبان به همراه همسرش ساتیا و دو فرزندش زندگی ساده ای در شیملا دارد و یک کافه راه اندازی می کند. تعداد کمی از قاتل های مزدور وارد شهر می شوند و خرابی های زیادی را ایجاد و یک شب به کافه پارتیبان حمله می کنند. در این حالت پارتیبان در حالی که تلاش می کند دختر و کارمندش را نجات دهد به سمت یکی از مزدوران تیراندازی می کند. محاکمه او در دادگاه انجام و پارتیبان آزاد می شود زیرا همه افراد حمله کننده جنایتکار بودند و او این کار را برای دفاع از خود و دختر و کارمندش انجام داده بود. پارتیبان در شهر قهرمان می شود و اخبار او در روزنامه های مختلف منتشر می گردد. در این حال آنتونی داس که گانگستری خطرناک است پارتیبان را لئو می داند و همه راه ها را امتحان می کند تا او را اذیت کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
6 ماه قبل

سینمای هند مثل کارگاه بزرگ جوراب بافیه!
همه یه شکل و یه سایز و یه کاربرد فقط رنگش فرق میکنه….

مراد
مراد
6 ماه قبل
پاسخ به  فرزاد

بیا پایین بچه !سرمون درد گرفت هر جا یک مطلبی در مورد سینمای هنده می دونه میاد اظهار فضل کنه

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

این  فیلم با بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی ساخته می‌شود.

فکر کنم منظورتون روپیه بود.