صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : مارتین اسکورسیزی رکورددار بیشترین نامزدی اسکار شد

مارتین اسکورسیزی رکورددار بیشترین نامزدی اسکار شد

مارتین اسکورسیزی

«مارتین اسکورسیزی» به پرافتخارترین فیلمساز زنده دنیا از حیث بیشترین نامزدی اسکار تبدیل شد. این کارگردان ۸۱ ساله برای «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) دهمین نامزدی اسکارش را دریافت کرد و رکورد «استیون اسپیلبرگ» را شکست.

اسکورسیزی که در بخش بهترین کارگردانی نامزد اسکار است، اولین نامزدی خود را در سال ۱۹۸۰ برای «گاو خشمگین» (Raging Bull) به دست آورد. او از آن پس برای فیلم‌هایی چون «رفقای خوب» (Goodfellas)، «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) و «ایرلندی» (The Irishman) نه نامزدی دیگر دریافت کرده بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این فیلمساز پایین‌تر از «ویلیام وایلر» در رده دوم بیشترین نامزدی اسکار تاریخ قرار می‌گیرد که با ۱۲ نامزدی رکورددار است. اسپیلبرگ از سوی دیگر با ۹ نامزدی با فیلم‌هایی چون «برخورد نزدیک از نوع سوم» (Close Encounters of the Third Kind) و «نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) در رتبه سوم است.

«فرانسیس فورد کاپولا» اخیراً مارتین اسکورسیزی را «بزرگترین فیلمساز زنده دنیا» لقب داده بود: «فیلم جدید دوست قدیمی من [مارتین اسکورسیزی] این ماه بیرون می‌آید، «قاتلین ماه گل» – او انسان شگفت‌انگیزی است و بزرگترین فیلمساز زنده دنیا. فیلم جدید او در هر سطح انتظارات را برآورده می‌کند.»

اسکورسیزی پیش‌تر در مصاحبه با «ددلاین» گفته بود: «ای کاش می‌توانستم هشت هفته استراحت کنم و همزمان فیلمی بسازم [می‌خندد]. تمام دنیا به روی من گشوده شده، اما خیلی دیر است. خیلی دیر است.»

«قاتلین ماه گل» در ۱۰ بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای «لیلی گلدستون» و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای «رابرت دنیرو» نامزد اسکار است.

مراسم اهدای جوایز اسکار نود و ششم ۱۰ مارس برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
6 ماه قبل

پس ‘مارتین اسکورسیزی’ هم رفت در کنار ‘مریل استریپ’ (با ۲۱ بار نامزدی اسکار)…
البته به عنوان فیلمساز!

سنکوپ
سنکوپ
6 ماه قبل

کل تاریخ مارول و دی سی با خداتا فیلم ۸۰ تا نامزدی نداره

FFFF
FFFF
6 ماه قبل
پاسخ به  سنکوپ

دنبال شر می‌گردید یا چی؟!
عمو مارتی دلش به همین رکورد خوش باید بشه، امسال اسکاری نخواهد گرفت!