صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : آکادمی اسکار بعد از بی توجهی به «باربی» به زن ستیزی متهم شد!

آکادمی اسکار بعد از بی توجهی به «باربی» به زن ستیزی متهم شد!

گرتا گرویگ مارگو رابی - باربی

فیلم پرفروش «باربی» (Barbie) سه‌شنبه این هفته هشت نامزدی اسکار دریافت کرد اما بی‌توجهی آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به این فیلم در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول برای «مارگو رابی» و بهترین کارگردانی برای «گرتا گرویگ» بسیاری از هواداران را خشمگین کرد.

در شبکه‌های اجتماعی این بی‌توجهی «زن‌ستیزانه» نامیده شده در حالی که «آمریکا فررا» در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد دریافت اسکار است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، یکی از کاربران ایکس می‌نویسد:‌ «گرتا گرویگ فیلمی ساخت که منتقدین تحسین کردند، تأثیر فرهنگی داشت، مضحک و منحصر به فرد بود، از نظر بصری استثنایی بود، بازیگران و نمایش‌ها بی‌نقص بودند، مردم را خنداند، گریاند و به فکر فرو برد و یک میلیارد [و چهارصد میلیون دلار] در گیشه فروخت. اما نامزد اسکار بهترین کارگردانی نشد؟»

«باربی» با ۱.۴۴ میلیارد دلار در سراسر دنیا گرویگ را به پرفروش‌ترین کارگردان زن تاریخ بدل کرد و چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ شد.

یک معترض دیگر می‌نویسد: «بی‌توجهی به گرتا گرویگ در اسکار به وجود اینکه «باربی» تنها فیلم یک میلیارد دلاری یک فیلمساز زن مستقل است به نظر من بسیار مشکوک می‌آید.»

دیگری می‌گوید: «پس از یک سال دیوانه‌وار که سینما را نجات داد، گرتا گرویگ و مارگو رابی در بخش بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری نامزد نشدند.»

یک هوادار دیگر می‌نویسد: «واقعاً عجیب است که چطور «باربی» می‌تواند نامزد بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین بازیگر زن نقش مکمل و حتی بهترین فیلم شود، اما مارگو رابی (قلب و روح فیلم) در بخش بهترین بازیگر زن یا گرتا گرویگ در بخش کارگردانی نامزد نمی‌شود.»

برخی دیگر به این نکته معترض شده‌اند که چرا «ژوستین تریه» تنها فیلمساز زن در بخش بهترین کارگردانی است. امسال سه فیلم کارگردانان زن از ده فیلم نامزد اسکار در بخش بهترین فیلم است.

یک کاربر می‌نویسد: «گرتا گرویگ کاری کرد که آرمان‌های فمینیستی برای توده‌ها کاملاً قابل‌هضم باشد اما البته نامزد جایزه آکادمی– تشکیلاتی که در تاریخ ۹۶ ساله‌اش فقط سه جایزه به زنان داده – در بخش بهترین کارگردانی نشد.»

در این دوره فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» با ۱۳ نامزدی پیشتازی می‌کند و در بخش‌های بهترین بازیگر مرد نقش اول برای «کیلین مورفی»، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد و زن نقش مکمل برای «رابرت داونی جونیور» و «امیلی بلانت» بخت بالایی برای دریافت اسکار دارد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quentin tarantino
Quentin tarantino
3 ماه قبل

ما اینجا میگیم باربی آشغاله ونباید نامزد میشد اینا میگین باید نامزد بهترین کارگردانی هم میشد واقعا عجیبه!

FFFF
FFFF
3 ماه قبل

اگر این زن ستیزی هست پس من طرفدار سرسخت اسکار زن ستیز هستم!
اسکار امسال با استقبال بازگشت پادشاه گونه از اوپنهایمر میتونه یه سال معتبر دیگه هم در تاریخچه‌اش ثبت کنه. درست مثل پارسال که بهترین فیلم حقیقی سال جایزه «بهترین فیلم سال» رو گرفت
نظرات چپول، عرزشی (همه جای دنیا عرزشی هست) و فسیل پرستان هم همیشه باید ایگنور بشه، اینها هیچ مشکلی هم وجود نداشته باشه آسمون رو نگاه میکنن میگن آی چشمم و چهارتا لیبل به خورشید بیچاره میدن!!!

هلینا
هلینا
3 ماه قبل

شبکه های اجتماعی هم شد ملاک !
فکر کردم چندتا کارگردان و ….معترض شدن
شبکه های اجتماعی که پر از ربات و کاربر فیک هست

فرزاد
فرزاد
3 ماه قبل

اصولا چندان طرفدار فیلم هایی مثل ‘باربی’ نیستم، ولی یادمه چندین سال پیش برای فیلم ‘آواتار’ هم با وجود فروش بالا همین اتفاق افتاد و در حقش خیلی کم لطفی شد.
برخی مواقع معیارهای جایزه‌ی اسکار واقعا عجیبه!

امین
امین
3 ماه قبل
پاسخ به  فرزاد

حالا اسکار و بقیه جوایز که دیگه خیلی وقت ارزشی نداره ولی آواتار هم جز جلوه ویژه هیچی نداشت که اصلا بشه حسابش کرد.

رامین
رامین
3 ماه قبل
پاسخ به  امین

اون سال به درستی جایزه رو به فیلم کاترین بیگلو دادند
یه فیلم هیجان انگیز خوب
خانم بیگلو همسر سابق کامرون است کارگردان واقعا خوبی است

فرزاد
فرزاد
3 ماه قبل
پاسخ به  رامین

‘جیمز کامرون’ اولین فیلم سه بعدی دنیا رو با هزینه‌ی ۲۰۰ میلیون دلار ساخت و کارگردانی کرد!
در همون سال توی مراسم گلدن گلوب، فیلمش برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم و خودش بهترین کارگردانی شد.
شما حتی نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۰ رو هم نگاه کنی، متوجه میشی که ‘کاترین بیگلو’ واقعا نه حقش بهترین کارگردانی بود و نه فیلمش بهترین فیلم!

FFFF
FFFF
3 ماه قبل
پاسخ به  امین

اسکار بی ارزشه….
چرا اینو زیر پست رکورد «ظاهرا» بسیار مهم عمو مارتی که به گفته یکی از خودتون دوتا از کمپانی ها دربرابرش عاجزند، چیزی نگفتی؟!