صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم The Fall Guy

نقد و بررسی فیلم The Fall Guy

The Fall Guy

یکی از مسائلی که در چند سال گذشته در بین فیلمسازان و علاقه‌مندان به سینما مطرح شده، بحث حضور بدل‌کاران در مراسم اسکار است. در چند سال گذشته و مخصوصاً، بعد از اکران مجموعه فیلم‌های محبوب «جان ویک»، بار دیگر این مسئله نزد رسانه‌ها مطرح شده که بدل‌کاران شایسته نامزدی در اسکار و دریافت جایزه هستند.

فیلم «The Fall Guy» نیز به بدل‌کاران می‌پردازد و مسائل آنان را در قالب یک اثر کمدی – اکشن به تصویر می‌کشد. داستان فیلم درباره بدل‌کاری (رایان گاسلینگ) است که در اوج موفقیت حرفه خود قرار دارد؛ اما یک اتفاق باعث می‌شود که از این صنعت فاصله بگیرد. اما پس از مدتی وی دوباره به این صنعت باز می‌گردد و این در حالی است که نامزد سابقش (امیلی بلانت) که قبلاً فیلم‌بردار بوده، حالا کارگردان شده و…

The Fall Guy

همان‌طور که اشاره شد، «The Fall Guy» درباره بدل‌کاران است و سازندگان نیز تا جایی که توانسته‌اند، مشکلات و معضلات بدل‌کاران را در طول فیلم به تصویر کشیده‌اند. فیلم کنایه‌های بسیاری به بدل‌کاران و جایگاهشان در هالیوود می‌زند و حتی در یک سکانس، به‌وضوح این نکته را به گوشزد می‌کند که آنان سهمی در جوایز اسکار ندارند. خوشبختانه در طول فیلم صحنه‌های بدل‌کاری بسیاری وجود دارد که از کیفیت ساخت نسبتاً مناسبی برخوردار هستند؛ هرچند که وجود پرده سبز در برخی از سکانس‌ها کار را خراب کرده است.

بااین‌حال، «The Fall Guy» از نبود کمدی رنج می‌برد. بسیاری از شوخی‌های فیلم، ضعیف و نم‌کشیده هستند و تأکید سازندگان بر خنثی بودن این شوخی‌ها باعث شده تا تماشاگران با مجموعه‌ای از شوخی‌های بی‌مزه در طول فیلم مواجه شوند که نه‌تنها آن‌ها را نمی‌خنداند، بلکه می‌تواند حسابی ضرباهنگ فیلم را از نفس بیندازد. این مورد بیشتر در خصوص شخصیت جودی با بازی امیلی بلانت صدق می‌کند که شوخی‌هایی که برای او نوشته‌اند، واقعاً کار را خراب کرده است.

The Fall Guy

همین مسئله باعث شده تا دو ستاره فیلم نتوانند بازی‌های درخشانی از خود به نمایش بگذارند. علی‌رغم این که‌ رایان گاسلینگ و امیلی بلانت دو ستاره موفق سینما در سال‌های اخیر بوده‌اند، اما شیمی میان آن‌ها در فیلم موفق نیست و از یک رابطه معمولی فراتر نمی‌رود. شاید جذاب‌ترین بخش فیلم، حضور بازیگر سریال خاطره‌انگیز «مرد شش میلیون» دلاری در انتهای فیلم باشد که حضور افتخاری در مقابل دوربین داشته و به بازیگران نسل جدید هم کنایه‌ای می‌زند!

نقد ویدئویی فیلم «The Fall Guy» را در ادامه ببینید:

«The Fall Guy» در بهترین حالت اثری معمولی است. فیلمی که مانند اغلب آثار کمدی – اکشن استریمی در چند سال اخیر، روندی پاپ‌کورنی دارد و هیچ هدف دیگری هم جز سرگرم‌کردن مخاطبش با امن‌ترین ابزار ندارد. اما همین که فیلم اشاره‌ای هم به جامعه بدل‌کاران دارد و درباره این صنعت است، می‌تواند یک نکته مثبت برای هالیوود باشد. «The Fall Guy»، می‌تواند سرگرم‌کننده باشد به‌شرط این که ابداً انتظاری از فیلم نداشته باشید!

 

نمره: 5/10

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mikaeil
Mikaeil
24 روز قبل

مشکل فیلم از امیلی بلانت بود به نظرم
این فیلم کل کل های عاشقانه و کش مکش عاطفی رو قرار بود داشته باشه ولی اینکار از عهده یه بازیگر فمنیسم با یه نقش فمنیسمی برنمیاد
باید سیدنی سویینی یا آنا دی آرماس رو می آوردن