صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Expend4bles

نقد و بررسی فیلم Expend4bles

Expend4bles

یکی از مهم ترین ویژگی های سری فیلم های «Expendables»، حضور بازیگران خاطره انگیز سینمای اکشن در دهه های گذشته بود که باعث می شود کمبودهای فیلمنامه تا حدی زیادی فراموش شود و تمرکز تماشاگر بر تجدید دیدار با قهرمانانشان در یک اکشن دیوانه وار باشد. سیاستی که با استقبال مناسب تماشاگران در گیشه های سینما هم مواجه شده بود تا شرایط ساخت چهارمین قسمت از این سری از فیلم ها فراهم شود. اما رویکرد سازندگان در ساخت قسمت چهارم تحت عنوان « Expend4bles» متفاوت بوده و دیگر خبری از بازیگران نام آشنا نیست.

« Expend4bles» حالا بازیگران جوان را به قصه اضافه کرده و دیگر خبری از قهرمانان دهه 80 نیست. بازیگرانی که نه وزنه ای در سینمای اکشن هستند و نه مهره بزرگی در تاریخ سینما بوده اند که بتوانند فیلم را سرپا نگه دارند. سیاست کاهش هزینه تولید فیلم در این جا بزرگترین آسیب ممکن را به تیم بازیگران « Expend4bles» وارد آورده است. چنان که می توانیم در فیلم ببینیم که شخصیت جدید جینا (با بازی مگان فاکس) که به تازگی به فیلم اضافه شده، ناگهان رهبری عملیات را برعهده می گیرد و اعضای قدیمی هم از او تبعیت می کنند!

Expend4bles

به این ساختار معیوب شده باید کیفیت نازل جلوه های ویژه و اکشن فیلم هم اضافه کرد که تیر خلاص را بر پیکره سری فیلم های « Expend4bles» شلیک می کند. جلوه های ویژه ای که به شکل عجیبی، بی کیفیت است و شما می توانید به راحتی ردپای پرده سبز و عدم انطباق نور محیط با بازیگران را در آن شاهد باشید که ارزش فیلم را حتی در دقایقی در حد یک فیلم آماتوری کاهش داده است. کاهش بودجه فیلم منجر به این شده که لوکیشن های فیلم تنها در مقابل پرده سبز چیده شوند و اکشن فیلم هم مصنوعی و با کمترین میزان جذابیت باشد.

در میان بازیگران باقی مانده در فیلم « Expend4bles»، جیسون استاتهام ستاره اصلی فیلم به شمار می رود و البته که کار خاصی در فیلم صورت نداده است. مگان فاکس، یکی از بدترین بازیگران فیلم به شمار می رود که هنوز پس از گذشت سال ها از حضور در مقابل دوربین، نمی تواند ترکیب صورت و دیالوگ و چشمانش را در یک راستا قرار دهد. 50 سنت، دیگر نام مشهور فیلم است که دلیل حضورش در فیلم مشخص نیست و در نهایت باید به ایکو اویس اشاره کنیم که یکی از استعدادهای رزمی هدر شده در فیلم است که سازندگان خیلی موفق نشده اند از ظرفیت های حضور او در مقابل دوربین بهره ای ببرند.

نقد ویدئویی فیلم «Expend4bles» توسط میثم کریمی:

« Expend4bles» ضعیف ترین قسمت در این چندگانه به شمار می رود که بسیاری از طرفداران این مجموعه را ناامید خواهد کرد. فیلمی که طمع تهیه کنندگان در کاهش هزینه های تولید به منظور دریافت سود کلان، باعث شده تا چه در بخش بازیگران و چه در جلوه های ویژه و اکشن، با یک اثر ضعیف و فراموش شدنی مواجه باشیم.

 

نمره: 2/10

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش
آرش
6 ماه قبل

با اختلاف فراوان بدترین فیلم مجموعه، که خیلی از منتقدان آن را شبیه بازی موبایل دانسته اند.
فیلمی که مگان ساکس داخلش باشد، معلوم است
که سر از زباله دانی درمی آورد.
یکی نیست به سازندگان این نوع فیلم ها بگوید که به هر قیمتی نیازی به دنباله سازی نیست.