کریستوفر نولان، کارگردان نامدار هالیوودی، با دعوت از بازیگران مشهوری چون زندایا و آن هاتاوی، پروژه جدید خود را غنیتر کرد. این دو ستاره سینما به جمع تام هالند و مت دیمون که پیشتر برای این فیلم انتخاب شده بودند، پیوستند.
جزئیات زیادی درباره داستان این فیلم در دسترس نیست و همین ابهام، هیجان مخاطبان را دوچندان کرده است. برخی منابع از ژانر جاسوسی برای این فیلم نام میبرند، برخی دیگر به رابطه پدر و پسری اشاره میکنند و حتی شایعاتی درباره داستان خونآشامی نیز وجود دارد. این تنوع در گمانهزنیها، نشان از پیچیدگی و عمق داستان دارد.
نولان برای دومین بار پیاپی با استودیو یونیورسال و مت دیمون همکاری میکند که نشان از موفقیت آمیز بودن پروژه قبلی آنها یعنی «اوپنهایمر» دارد.
آن هاتاوی سابقه همکاری با نولان را در فیلمهای «شوالیه تاریکی برمیخیزد» و «میانستارهای» دارد و به خوبی با سبک کار او آشناست. زندایا و تام هالند نیز که اخیراً به یکی از محبوبترین زوجهای هالیوود تبدیل شدهاند، برای اولین بار تجربه همکاری با نولان را خواهند داشت.
با توجه به سابقه درخشان نولان در ساخت فیلمهای پیچیده و جذاب، میتوان انتظار داشت که این فیلم نیز اثری ماندگار باشد. ترکیب بازیگران توانا و داستان رازآلود، این فیلم را به یکی از پربینندهترین فیلمهای سال تبدیل خواهد کرد.
فیلمبرداری این پروژه قرار است از اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز شود و در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۶ در سینماهای آیمکس اکران خواهد شد.
اخه زندیا رو چه به فیلم های نولان بهتره بره همون مرد عنکبوتی بازی کنه والا بخدا حالا باز تام هالند یه چیزی هست ولی خداوکیلی زندیا!!
اینکه سینما مرده و فیلما همه بد شدن که نون هر سفره هست ولی بنظر من یکی از دلایل اصلی اینکه مردم و مخصوصاً ملت ما که افسرده تر و پر مشغله تر از اونچه که باید باشن هم هستن، از فیلم دیگه زیاد لذت نمیبرن و همه فیلمها همیشه با کامنت «حیف وقت، حیف حجم» همراه هستن اینه که به یه نقطه ای رسیدیم که مردم حس میکنن دیگه همه چی رو دیدن و سخت میشه تحت تاثیر قرارشون داد. البته نزول از نظر کیفی و حتی کمی (بخاطر بحران هایی مثل کرونا و مشکلات اقتصادی و اعتصاب ها) در تولیدات نمایشی دهه حاضر غیرقابل انکار هستن ولی باز اینکه حتی نسبت به حماسی ترین، خوش نیت ترین و خلاقانه ترین آثار هم عده ای نهایت تنفرورزی رو میکنن رو نمیشه با استدلال دیگه جز اونکه گفتم توضیح داد.
خود من علاقه و ذوقم نسبت به سینما در مقایسه با پنج شیش سال پیش خیلی کم شده و فیلم و سریال هایی اومدن و من طرفشون نرفتم که قبلا امکان نداشت بیخیالشون بشم و الان نسبت به این سوپرفن هایی که هنوز با علاقه اخبار و ریلیس ها و مراسم ها و… رو دنبال میکنن و کلا یجوری مثبت هستن حسادت میکنم!
برای راضی کردن امثال ما یا باید رفت تو فاز فن سرویس شدید و نوستالژی، یا خلاقیت خیلی زیاد در قصه گویی محتوایی و بصری، یا حماسیگری و ساختن نشون دادن صحنه های برگ ریزون با موزیک آنچنانی و تازه باز همین ها هم برای خیلی از اشخاص کافی نیست! اما من کاری ندارم، برای من (تا وقتی که زندم) اینجاست که کارگردان هایی دارای نگرش مثل نولان که اسمشون برند هست هنوز ارزش دارن چون همونطور که گذشته ارتباطمون با سینما رو ساختن، حداقل برای مدتی کوتاه و قبل از اینکه هوش مصنوعی بازی رو کلا عوض کنه، میشه برای آینده هم بهشون امید بست.
کسانی مثل نولان، دنی وینلوو، مت ریوز، تام کروز و رفقای نویسنده و کارگردانش، حتی یکی مثل دیمین شزل، انیمیشن سازهایی که شاهکار هایی مثل آرکین و شکست ناپذیر و روبات وحشی رو میسازن، اکشن سازهایی که پرچم حرفه بسیار محترم بدلکاری رو بالا نگه داشتن و در صدرشون چد استاهلسکی و افراد دیگه…
اینها امید امثال من به فیلم رو زنده نگه میدارن و هر بازیگری هم که صلاح بدونن انتخاب کنن، من باز برای فیلم هاشون انتظار میکشم. به اینها امید میبندم نه این پیر پاتال هایی که یا خیلی توی عالم خودشون سیر میکنن و نمیتونن دیگه فیلم بسازن و وقتی میسازن هم نمیگیره و زمین و زمان رو مقصر جلوه میدن (اسکورسیزی و کاپولا) یا اینقدر فلهای میسازن که از چهارتا یکیش فقط شاید خوب در بیاد (ریدلی اسکات) و این وسط تارانتینو هم که سالهاست میگه میخوام بازنشسته بشم!
ما الان یک قدمی وضعیتی هستیم که هر کاربر بتونه تو خونهاش با هوش مصنوعی، هر سناریویی رو که دوست داره با صورت و صدای هرکسی تبدیل به فیلم سینمایی کنه و چیزی نمونده با واقعیت مو نزنن. این در کنار مسائل دیگه مردم رو نسبت به سینمای سنتی بی علاقه تر هم خواهد کرد اما من همواره اون جوهره انسانی که این هنر رو تا اینجا آورده رو خواهم خواست. اینکه یه عده انسان خوش ذوق و خلاق و هنرمند دور هم جمع بشن و حماسه خلق کنن و تا وقتی این بساط هست، به این اسم هایی که گفتم دخیل میبندم.
تحلیلت درسته….البته تغییرات سن و سال هم اثر داره….من شش سال پیش واسه فیلم و انیمه هایی ذوق میکردم که الان موندم چطور نگاهشون می کردم
من ناراحتم از این بابت! دلم میخواد سریال انیمیشنی لاک پشت های نینجا ۲۰۰۳ رو ببینم و مثل بچگی هام لذت ببرم ولی نمیتونم و این کفریم میکنه!
اون زمان با حسرت میرفتم هر هفته این سی دی فروشی ها رو زیر و رو میکردم ببینم قسمت جدیدش اومده یا نه و اون چیزی که گیرم می اومد رو چندین بار نگاه میکردم. اگه مثل الان بود و میتونستم کل سریال رو با کیفیت بالا و سه تا دوبله مختلف دانلود کنم و داشته باشم حتماً حس میکردم خوش شانس ترین آدم دنیام ولی الان که دارم چنین حسی نمیکنم.
یه بار تو نوجوونیم یه آرزویی کردم، که هیچوقت وضعیتی نباشه که فیلم و سریال و انیمیشن تازه برای دیدن نداشتم باشم و گیم تازه برای بازی کردن. به آرزوم رسیدم ولی خوشحال نیستم. دنیای ظالم کار خودش رو با من کرده!
The child is grown
The dream is gone
و هر کس غذای نخورده را شاهکار…از ابتدا خرد نداشته
هر کس غذای نخورده را شور بداند عاری از خرد است
جدا از بحث فیلم و آثار ‘نولان’، ‘آن هاتاوِی’ از معدود بازیگران زنیست که در حالت معمولی زیبا و در حالت خنده، هم زشته هم ترسناک!!!!!!!
لطفا آدم هارو از روی ظاهر قضاوت نکنید
آن هاتاوی از معدود بازیگران زنیست که در حالت معمولی دموکرات (وحشتناک) و در حالت خنده بسیار زیباست
یه فیلم درباره جنگ ویتنام بساز
نشون بده از فرمانده های نظامی سازنده بمب های شیمیایی سواستفاده شدو ویتنام میخواست کل آمریکا رو نابود کنه
مناها یادت باشه تو کل سه ساعت پنج دقیقه بیشتر از سواستفاده اونم رادیویی و با دیالوگ چیزی نگی
زنده یاد زندایی
آقای نولان فقط تا اینسپشن دوستت داشتم ..
زندایا شبیه انسان نئاندرتال مبتلا به اوتیسمه
بکش بیرون از اوتیسم
یه حس ناشناخته و موهبت الهی که نتیجه سالها زهد و تقوی و ریاضت و عبادت و چله نشینی و گوشه خلوت نشینی و دود چراغ موشی خوردن و روزی یک تکه نان خشک خوردن و دایم مانترا خوندنه…به من میگه نتیجه معکوس و با یک شر و ور بزرگ طرف خواهیم شد
خطاب به آقای نولان: به یک کارگردان ساده نیازمندیم!
اگه تاریخ علم رو نگاه کنی…کسی بزرگتر از اینشتین وجود نداره…او سوالهایی جواب داد که حتی هنوز پرسیده نشده بود و به مفهوم واقعی کلمه مرزهای علم رو جابجا کرد….اما در مساله ثابت کیهانی یک سوتی بزرگ داد که به خطای لامبدا معروف شد…انسان همینه و صد در صد سفید و مقدس و عالی نیست…نولان کارگردان بزرگیه ولی کار بیخود هم امکان داره بسازه….و البته اشهد ان جوکرهو اکبر جوکر فی التاریخ….اینو گفتم چون تا بحث نولان میشه یه عده میگن نگید بالا چشمش ابرو هستش چون هیث لجر بزر گترین جوکر تاریخه
چه کسی گفته انشتین بزرگترین در تاریخه؟
یکی از بزرگتریناست.
و کدوم حوزه علم منظورته؟
ارشمیدس. اقلیدس. ابن سینا. ابوریحان بیرونی. رازی.جابرابن حیان. نصیرالدین طوسی.ابن هیثم. کوپرنیک. لایبنیتز.نیوتون.لاوازیه. گاوس. نیلز بور. تسلا. ادیسون. چارلز داروین. فروید . یونگ. راسل . بزرگان آی تی و هوش مصنوعی. حتی نویسندگان علمی تخیلی. و…
در هیچ ح.زه ای چیزی بنام بزرگترین نداریم
“کریستوفر نولان” از معدود کارگردان های تاثیرگذاره که هم توی ژانر اکشن، هم علمی-تخیلی، هم معمایی و هم درام آثار خوبی داره. ولی برای فیلم علمی تخیلی، مقدمه چینی و داستان پردازی ساده و قابل فهم واقعا مهمه؛ در غیر این صورت میشه یه فیلم پیچیده و سر درگم مثل فیلم “TENET” که فقط مخاطب رو گیج میکنه!!!!
خود من وقتی چند سال پیش میخواستم “Inception” رو ببینم، دیدم بعد ۱۰ دقیقه فیلم وارد داستان اصلی شد و هر چه گذشت پیچیده تر شد! البته خب به واسطهی موضوع جالب فیلم و جلوه های ویژهی خوب و البته بازی ‘دی کاپریو’ فیلم رو تا انتها دیدم!
اصولا هر فیلم نولان رو حداقل باید دو بار دید تا کامل فهمید و درک کرد (البته اگه به موضوع فیلم علاقه مند باشی!).