صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بازیگر فیلم « جادوگر شهر اُز » درگذشت

بازیگر فیلم « جادوگر شهر اُز » درگذشت

margaret pellegrini

مارگارت پلگرینی که در فیلم کلاسیک «جادوگر شهر آز» نقش یکی از مانچکین‌ها را بازی کرد، درگذشت.

پلگرینی دوشنبه در خانه خود در فینیکس دچار سکته مغزی شد و چهارشنبه از دنیا رفت. او 89 ساله بود.

پلگرینی در فیلم «جادوگر شهر آز» («جادوگر شهر زمرد») تولید 1939 نقش آدم‌کوچولوهای مانچکین‌لند را بازی کرد. او یکی از آخرین بازیگران در قید حیات نقش مانچکین‌ها بود.

پلگرینی هنگام بازی در «جادوگر شهر آز» تنها 16 سال داشت. این فیلم به کارگردانی ویکتور فلمینگ داستان دختری به نام دوروتی با بازی جودی گارلند است که در مزرعه‌ای در کانزاس پیش خویشاوندان خود زندگی می‌کند.

او در اثر یک گردباد به سرزمین‌هایی بر فراز ابرها و آن سوی رنگین کمان می‌رود و با مترسکی که مغز ندارد، آدمی حلبی که قلب ندارد و شیری که دل و جرات ندارد همراه می‌شود تا از جادوگر بزرگ شهر آز راه بازگشت به خانه‌اش را بپرسد. دوروتی در راه به مانچکین‌لند می‌رسد و مورد استقبال مانچکین‌ها قرار می‌گیرد.

Margaret Pellegrini1

پلگرینی در تمام رویدادهای مربوط به «جادوگر شهر آز» فعال بود، از جمله در مراسمی که سال 2007 برگزار شد و در جریان آن مانچکین‌ها در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود صاحب یک ستاره شدند.

با مرگ مارگارت پلگرینی، از 124 بازیگری که در «جادوگر شهر آز» نقش مانچکین‌ها را بازی کردند تنها دو نفر زنده مانده‌اند: جری مارن، 93 ساله که در لس آنجلس زندگی می‌کند و روت دوسینی، 95 ساله اهل فینیکس.

امسال فیلم فانتزی و ماجرایی «آز بزرگ و قدرتمند» به کارگردانی سام ریمی در سینماها اکران شد. این فیلم بر مبنای مجموعه رمان‌های «آز» نوشته ال. فرانک بام ساخته شده و پیش‌درآمدی بر رمان معروف «جادوگر شهر آز» است که سال 1900 منتشر شد و مبنای فیلم فلمینگ بود.

خبرآنلاین

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها