صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Dinner for Schmucks

نقد و بررسی فیلم Dinner for Schmucks

1 948

فیلم ” شامی برای احمق ها ” براساس یک فیلم کمدی فرانسوی که در 11 سال پیش اکران شده بود و ” بازی ناهار ” نام داشت ساخته شده است شما هم اگر چند فیلم فرانسوی دیده باشید متوجه خواهید شد که سوژه این فیلم فقط از یک فیلم فرانسوی درمی آید! . با اینکه ایده اولیه فیلم عجیب بود اما فیلم چیز دیگری را می گفت، این فیلم توانست در فرانسه به موفقیت های زیادی دست پیدا کند و حالا کی می خواهد از سوژه ها و موفقیت های فیلمهای دیگر مناطق جهان یک نسخه داشته باشد؟ مسلما هالیوود.

تیم ( پاول رود ) یک کارمند جاه طلب است که به شدت سعی می کند پله های ترقی را طی کند. رئیس او لنس فندر ( بروس گرینوود ) بتازگی از تیم درخواست کرده است که در یک ضیافت ناهار خصوصی شرکت کند به شرطی که بتواند در این ضیافت فردی احمق را پیدا کرده و با خود همراه بیاورد!. تیم می داند که برای طرقی و پیشرفت باید تن به اینکار بدهد اما مخالفت های نامزدش جولی ( استفان زوستاک )  مانع اینکار می شود. بهرحال تیم بعد از راضی کردن جولی و تست افراد مختلف بالاخره به فرد احمق مورد نظرش می رسد! و آن کسی نیست جز بری ( استیو کارل )  . بری اما در همان ابتدای ورود به زندگی تیم وی را در درگیر مشکلات پیچیده ای می کند و..

کمدی هایی هستند که براساس موقعیت ساخته می شوند و بعضی ها براساس دیالوگ کمدی . اما ” شامی برای احمق ها ” خوشبختانه با بهره گیری هوشمندانه از هر دو مولفه توانسته فیلمی را بسازد که حد تعادل را رعایت می کند و تماشاگر را به هر قیمتی نمی خنداند.

شامی برای احمق ها ” خوشب3 ee4ختانه با بهره گیری از اجرا و بازی قدرتمندانه ” استیو کارل ” در نقش یک کودن توانسته از غرق شدن در کلیشه ها خارج شود . این روزها ” استیو کارل ” نعمت بزرگی برای فیلمسازان کمدی است. ” کارل ” ذاتا استعداد فوق العاده ای در کمدی دارد و کمتر کمدی از او سراغ دارم که در آن نتوانسته باشد نقشش را به خوبی ایفا کند. شخصیت ” بری ” یکی از بامزه ترین نقشهای فیلم است که ” استیو کارل بخوبی از عهده انجام آن برآمده است.

رواچ ” کارگردان این فیلم که او را با فیلم کمدی عجیب و غریب ” آستین پاورز ” بخاطر داریم کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. ” رواچ ” به خوبی شخصیت بری را درک کرده است و بجای نشان دادن یک احمق به تمام عیار ، او را فردی با احساس در عین ساده بودن به شکلی دوست داشتنی به تصویر کشیده است. فضای فیلم هم متاثر از همین جذابیت شخصیت ها بنا شده است که از جمله آن می توان به رابطه ، بری و جولی و رفتارهایشان را مثال زد که بسیار ظریف و حرفه ای پرداخته شده است.

شامی برای احمق ها ” فیلم خوبی است ، بر عکس چیزی که قبلا فکر می کردم این فیلم بسیار بهتر از آن است که بتوان آن را در میان کمدی های نازل این روزها قرار داد. پس مطمئن باشید که با تهیه این فیلم پشیمان نخواهید شد.

منتقد : میثم کریمی

2 d32

 

ناهاری برای احمق ها : Dinner for Schmucks

کارگردان : Jay Roach

نویسنده : David Guion . Michael Handelman

بازیگران :

Steve Carell …  Barry

Paul Rudd …  Tim

Zach Galifianakis …  Therman

Jemaine Clement …  Kieran

و……………

ژانر : کمدی

درجه سنی :  PG-13( افراد کمتر از 13 سال باید به همراه افراد برزگسال فیلم را تماشا کنند)

زمان : 114دقیقه

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها