صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر سینما درباره قطعی برق!

5 فیلم برتر سینما درباره قطعی برق!

فراماشین (EX MACHINA):

یکی از اتفاقات رایج این روزها، قطعی برق سراسری در کشور است! اتفاقی که بحث ها و انتقادات زیادی را در میان مردم ایجاد کرده است.

به همین دلیل این بار در پنج برتر سینمایی سعی کرده ایم تا به «5 فیلم برتر درباره قطعی برق! » بپردازیم و ببینیم که آیا در سینما هم موضوع قطعی برق مطرح بوده یا خیر!

 

5- فراماشین (EX MACHINA): در میان آثاری که در این لیست قرار گرفته اند، این فیلم کمترین ارتباط را با قطعی برق دارد اما به دلیل اینکه یکی از مهم ترین بخش های داستان مربوط به قطعی برق است در لیست ما جای گرفته است.

در بخشی از فیلم، آوا اشاره می کند که برق این مرکز برای مدت کوتاهی قطع می شود و امکان انجام کار در آن دقایق کوتاه وجود دارد. نقطه عطف داستان هم زمانی اتفاق می افتد که برق برای لحظاتی قطع می شود و ماجرا به شکلی غیر منتظره رقم می خورد! پس اگر در منزل رباتی دارید، مراقب تامین برق باشید چراکه امکان دارد در زمان قطعی برق کار دستتان دهد!

یکپارچگی (Coherence):

4- یکپارچگی (Coherence): در این فیلم زمانی که چند زوج دور هم جمع می شوند تا یک شب را به صرف شام بگذرانند، ناگهان برق برای مدتی قطع می شود و آن ها سراسیمه به دنبال رفع مشکل می گردند اما با حقیقتی ترسناک مواجه می شوند.

بنابراین، شما با دیدن «یکپارچگی» این نکته را متوجه خواهید شد که اگر مهمانی به منزل دعوت کرده اید و برق برای مدتی برود و سپس بازگردد، امکان دارد شما با وقایعی مواجه شوید که اصلاً انتظارش را ندارید؛ مثل اینکه اگه برق برود امکان دارد یک نسخه دیگر از خودتان را ببینید که می رود و می آید!

ناپدید شدن در خیابان هفتم (Vanishing on 7th Street):

3- ناپدید شدن در خیابان هفتم (Vanishing on 7th Street): هایدن کریستینسن در فیلم «ناپدید شدن در خیابان هفتم» زمانی که از خواب بلند می شود متوجه می شود دنیا تغییر کرده و خبری از برق و زندگی عادی نیست. حالا وقتی که شب فرا می رسد، سایه ها و تاریکی بزرگترین دشمن بشریت است!

با دیدن «Vanishing on 7th Street » می توانید ببینید که اگر برق نباشد، هواپیما سقوط می کند و هیچ نشانی از تمدن باقی نخواهد ماند. اگر کمی هم شانس بیاورید، باید خودتان را به چراغ ماشین های جاده ای برسانید تا از تاریکی و پلیدی در امان بمانید؛ البته برای ما که چند ساعت در شبانه روز در تاریکی مطلق هستیم این پلیدی ها عادی به نظر می رسد!

در ارتفاعات (In the Heights

2- در ارتفاعات (In the Heights): موزیکال جدید لین – مانوئل میراندا درباره گروهی از مهاجرین است که در محله ای کوچک در نیویورک روزگار سختی را سپر می کنند.

قهرمان فیلم جوانی به نام اوسناوی است که به تازگی تصمیم گرفته به کشور زادگاهش برگردد و کسب و کار خانوادگی شان را دنبال کند اما رها کردن آنچه که در آمریکا و نزد مهاجرین ساخته به سادگی امکان پذیر نیست.

یکی از مهم ترین مشکلات محله ای که اوسناوی در آن ساکن است، رفتن برق است! زمانی که برق می رود، تمام افراد محل در گوشه ای نشسته و مشغول باد زدن خودشان می شوند و خبری از تحرک همیشگی نیست. اما آن ها متوجه می شوند زمانی که برق برود می توانند از فرصت استفاده کرده و آواز و پایکوبی سر دهند و خوش بگذرانند!

بنابراین شما با دیدن موزیکال «در ارتفاعات» به این مسئله واقف خواهید شد که اگر برق منزل تان در هنگام شب رفت، کافی است که شمع در دست بگیرید و یا از چراغ قوه استفاده کنید و به سطح شهر بروید و فریاد بزنید:« من چقدر خوشبختم!»

به سوی جنگل (Into the Forest):

1- به سوی جنگل (Into the Forest): «به سوی جنگل» یکی از نزدیک ترین تجربه های نبود برق در سینماست. این فیلم داستان دو خواهر را در جنگل را روایت می کند که پس از قطع سراسری برق، با چالش های متفاوتی مواجه می شوند که می تواند داستان مرگ و زندگی باشد!

قطعی برق در فیلم مذکور منجر به هرج و مرج، مشکلات زیستی و در نهایت تجربه مرگ می شود. زمانی که برق به صورت سراسری قطع می شود، هیچ چیز در طول فیلم شرایط عادی ندارد و همه چیز روند غیر عادی خود را طی می کند.

با تماشای فیلم شما متوجه خواهید شد که اگر برق برود، امکان دارد هر اتفاقی از جمله آلوده شدن دستتان به خون و تعقیب و گریز را تجربه کنید! ظاهراً یکی از ترس های جهانی که حتی می تواند منجر به ساخت فیلم شود، رفتن برق است؛ اتفاقی که برای ما عادی شده است!

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها