صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم عمل پسندیده ای نیست ( No Good Deed )

نقد و بررسی فیلم عمل پسندیده ای نیست ( No Good Deed )

ed39i32l2

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

اِدریس اِلبا که در چند سال گذشته جهش قابل توجهی در بازیگری داشته و سال گذشته هم با فیلم « ماندلا : مسیری طولانی تا آزادی » نامزد دریافت گلدن گلاب بود، بازیگر اصلی مرد فیلم محسوب می شود. پس از او خانم تاراجی پی هنسون که با فیلم « مورد عجیب بنجامین باتن » نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن بود، بازیگر نقش اصلی زن فیلم هست.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک فردی به نام کالین ( اِدریس اِلبا ) که اول فیلم کلی گفته می شه خطرناک هست و دیوانه ، در یک شب بارانی به سراغ خانه زنی به نام تری ( تاراجی پی هنسون ) و از او می خواهد که اجازه دهد از تلفنش استفاده کند اما استفاده کردن از تلفن همانا و گرفتار شدن تری در دست این آدم خطرناک همانا.

کارگردان کیست ؟

سم میلر که بیشتر تمایل به کارگردانی آثار تلویزیونی دارد و مهمترین ساخته اش « لوتر » با بازی اِدریس اِلبا می باشد که در این فیلم نیز با او همکاری کرده است.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/09/phoca_thumb_l_1-12f.jpg

فیلم صحنه جنسی ندارد اما داد و فریادها و خشونت علیه زنان، شاید مسئله ای باشد که نیازمند توجه خانواده ها باشد.

نکات مثبت فیلم ؟

اِدریس اِلبا بازیگر خوبی هست و حتی در یک نقش ضعیف مثل کالین هم می تواند کار خودش را انجام دهد.

نکات منفی فیلم ؟

« عمل پسندیده ای نیست » یک اثر جنایی – تریلر است که مهمترین فاکتور این ژانر ” تعلیق ” مناسب می باشد که خبری از آن در این فیلم نیست. کارگردان اثر خیلی راحت همه مسائل را پیش از اینکه کسی حدسی بزند بازگو میکند و خیال همه را راحت میکند! 

لحظات دلهره آور فیلم همه کاری می کنند به جز آوردن دلهره بهhttp://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2014/09/phoca_thumb_l_5-e77.jpg دل تماشاگر! شرح این صحنه ها به این شکل است : یکی می دود، یکی به دنبالش می دود و همینطوری تا آخر فیلم همه به دنبال هم می دوند!

دیالوگ هایی که میان تری و کالین برقرار می شود رویه مشخصی ندارد، یکبار از سر جنون و نفرت هست و یکبار دیگر مثل یک زوج و یکبار فی البداهه موضوع پیدا می کنند تا درباره اش صحبت کنند و..

حرف آخر ؟

ضعیف و بی خاصیت!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!    

     

عمل پسندیده ای نیست : no23ofgNo Good Deed

کارگردانSam Miller

نویسنده : Aimee Lagos

بازیگران :

Idris Elba…Colin Evans

Taraji P. Henson…Terri

Leslie Bibb…Meg

Kate del Castillo…Alexis

و…

ژانر : جنایی – تریلر

رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 84 دقیقه

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها