صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم راکت من ( Rocketman )

نقد و بررسی فیلم راکت من ( Rocketman )

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9018/Rocketman/thumbs/phoca_thumb_l_2.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

تارون اگرتون که او را احتمالا با فیلم « کینگزمن » به خاطر خواهید آورد، بازیگر نقش اصلی فیلم است. ریچارد مِیدن هم که با نقش راب استارک سریال « بازی تاج و تخت » او را خواهید شناخت، دیگر بازیگر فیلم است. دختر آقای تیم هاوارد یعنی بریس دالاس هاوارد هم که اخیراً او را با « دنیای ژوراسیک » دیده بودیم، دیگر بازیگر فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

این فیلم داستان زندگی پر فراز و نشیل التون جان را روایت می کند. خواننده افسانه ای انگلیسی که زندگی شخصی اش حواشی فراوانی به همراه داشت.

کارگردان کیست؟         

دکستر فلچر که مورد عجیب « حماسه کولی » را رقم زد! فلچر به دلیل اینکه برایان سینگر، کارگردان فیلم « حماسه کولی » با اتهام آزار جنسی روبرو شده بود، جایگزین او در این فیلم شد و فیلم را به پایان رساند اما در نهایت نام برایان سینگر به عنوان کارگردان آن فیلم مطرح شد! حالا فلچر اینبار با یک اثر موسیقیایی مشابه « حماسه کولی » به سینما آمده تا توانایی های خودش را اثبات نماید. 

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/06/phoca_thumb_l_1-ae6.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

زندگی التون جان حتی زمانی که در دوران نوجوانی به سر می برد مختص به بزرگسالان بود! پس خانواده ها هم باید بدانند که اینجا چیزی برای فرزندانتان نخواهید یافت!

نکات مثبت فیلم ؟

سکانس اجراهای قطعات مشهور التون جان درخشان و پر جزئیات است. تماشای این سکانس ها مانند آنچه که سال گذشته در « حماسه کولی » مشاهده کردیم، می تواند تماشاگر را به وجد بیاورد.

بازی تارون اگرتون در نقش التون جان قابل توجه است و یکی از نکات مثبت فیلم محسوب می شود. اگرتون به خوبی موفق شده تا صدای التون جان را تقلید کند و حرکات او را انجام دهد.

نکات منفی فیلم ؟

مانند اغلب آثار بیوگرافی، در اینجا هم جزئیات زندگی قهرمان بصورت گلچین شده به تماشاگر ارائه می شد. تصویری عمومی که مخاطب از اعتیاد التون جان در ذهن دارد، خیلی تفاوتی با تصویری که در فیلم ارائه می شود ندارد. شاید حضور التون جان به عنوان یکی از تهیه کنندگان اثر باعث شده تا جسارت پرداخت به نقاط کور مقاطع زندگی بحرانی این اسطوره موسیقی از بین برود.

بخش ارتباطات التون جان با آدمهای زندگی اش می توانست حاوی جزئیات بیشتری باشد. تصویر کنونی که از شخصیت های فرعی فیلم وجود دارد به نظر می رسد که به اندازه کافی صادقانه نیست و تنها به واسطه حضور بر پرده سینما اینچنین هویتی یافته!

بخش زیادی از فیلم شامل احساسات متناقض التون جان درباره زندگی و غم و غصه هایش است که تاثیر چندانی بر مخاطب نمی گذارد و کیفیت قابل قبولی هم ندارد. شاید زندگی التون جان برعکس فردی مرکوری، حاوی لحظات هیجان انگیز بیشتری نبوده که سازندگان آن را به تصویر بکشند!

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/06/phoca_thumb_l_5-5be.jpg

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم:

مشخصاً خودِ التون جان. این خواننده به اندازه ای مشهور هست و زندگی اش پر حاشیه بوده که طرفداران بسیاری فیلم را تماشا کنند.

حرف آخر :        

« راکت من » به سینما آمده تا بتواند تجربه ای مشابه « حماسه کولی » را تکرار کند اما به نظر نمی رسد که بتواند امسال توفیق چندانی کسب نماید. فیلم جدید آقای فلچر تجربه خوشایندی از حس و حال موسیقیایی را به تماشاگر ارائه می کند اما خیلی تماشاگر را به قلب زندگی التون جان نمی برد. شاید سازندگان با التون جان تعارف داشته اند یا بهرحال خواسته اند که همه چیز سرهم بندی شده در حد تیتر و پاراگراف اولیه، روایت شود!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

راکت من (Rocketman)Rocketman

کارگردان : Dexter Fletcher

فیلمنامه : Lee Hall

بازیگران :

Taron Egerton…Elton John

Jamie Bell…Bernie Taupin

Richard Madden…John Reid

Bryce Dallas Howard…Sheila

ژانر : بیوگرافی

رده سنی :  R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

زمان : 121 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها