صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم فرشتگان چارلی ( Charlie’s Angels )

نقد و بررسی فیلم فرشتگان چارلی ( Charlie’s Angels )

فرشتگان چارلی (Charlie's Angels)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

کریستن استیوارت که اغلب او را با سری فیلمهای « گرگ و میش » به خاطر می آورند، در فیلم حضور دارد. نائومی اسکات هم که اخیراً « علاءالدین » را از او بر پرده سینماها دیده بودیم، دیگر بازیگر فیلم است. الیزابت بنکس که کارگردانی فیلم را هم برعهده دارد، از دیگر بازیگران فیلم خودش است. پاتریک استیوارتِ سری فیلمهای « مردان ایکس » هم در فیلم دیده می شود.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک بدبختی در حال تلاش برای استفاده از تکنولوژی جدید برای انجام اعمال مخربانه است. در این وضعیت فرشتگان چارلی مامور می شوند تا نگذارند دنیا جای خطرناکی شود و…

کارگردان کیست ؟        

الیزابت بنکس که اغلب به عنوان بازیگر شناخته می شود اما اخیراً تصمیم گرفته به کارگردانی روی بیاورد. نخستین اثر او به عنوان کارگردان « Pitch Perfect 2 » نام داشت و « فرشتگان چارلی » که یک بازسازی محسوب می شود، دومین تجربه او در عرصه فیلمسازی است.

فرشتگان چارلی  (Charlie's Angels)

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

این فرشتگان مبارزانی ماهر هستند که می توانند هرکسی را مغلوب کنند اما خب، گاهی ابزار مبارزه تغییر می کند و این همان دلیلی است که شاید نخواهید فرزندان کم سن و سال تان فیلم را ببینند!

نکات مثبت فیلم ؟                                                                          

خب، بهرحال فیلم اکشن است و ضرباهنگ سریعی دارد. این ویژگی می تواند تماشاگر را سرگرم کند به شرط آنکه خیلی نگاه جدی به اثر نداشته باشد!

نکات منفی فیلم ؟

طراحی سکانس های اکشن فیلم بسیار ضعیف بوده است. کات های سریع در هنگام مبارزات ( که با جایگزین کردن لحظه ای بازیگران با بدلکاران اتفاق می افتد! ) باعث سرگیجه مخاطب می شود!

خیلی نباید انتظاری از فیلمنامه « فرشتگان چارلی » داشت اما وضعیت این سه فرشته به مراتب بدتر از همکارانشان در سالهای گذشته است. اینبار فیلمنامه خودش هم نمی داند که برای چه نوشته شده و اصولاً چرا باید کسی به آن اهمیت دهد. شخصیت های پرداخت نشده و نبود یک شرور درست و حسابی در فیلم، علناً باعث شده اینبار فرشتگان بی خاصیت تر از هر زمان دیگری باشند!

شخصیت های مرد قصه در مجموع مغز و شعور درست و حسابی ندارند و به سختی می توانید فردی را بیابید که عادی رفتار کند!

فرشتگان چارلی  (Charlie's Angels)

حرف آخر :

الیزابت بنکس گفته: « مردان دوست ندارند قهرمانان زن را بر پرده سینما ببینید! ». اما آنچه که او در « فرشتگان چارلی » ارائه داده ربطی به مقایسه دنیای مردان و زنان ندارد. فیلمنامه سطحی و طراحی ناامید کننده سکانس های اکشن به همراه تاکید مکرر بر زن بودن شخصیت های داستان به جای تمرکز بر قصه باعث شده تا اثر او بی رمق و البته شعار زده باشد. شاید الیزابت بنکس و کارگردانان دیگر باید بالاخره این نکته را بدانند که تماشای مرد یا زن به عنوان قهرمان اکشن اهمیتی ندارد بلکه کیفیت یک اثر سینمایی است که ماندگاری آن را تضمین می کند؛ برعکس « فرشتگان چارلی » که با سرعت بسیار زیادی فراموش خواهد شد!

 

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

فرشتگان چارلی  (Charlie’s Angels)Charlie's Angels

کارگردان : Elizabeth Banks

فیلمنامه : Elizabeth Banks

بازیگران :

Kristen Stewart…Sabina Wilson

Naomi Scott…Elena Houghlin

Ella Balinska…Jane Kano

Elizabeth Banks…Bosley

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 118 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها