صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 5 نقش کمیک بوکی که آل پاچینو می تواند در آن ایفای نقش کند

5 نقش کمیک بوکی که آل پاچینو می تواند در آن ایفای نقش کند

2 1 20141227192455

هفته پيش اعلام شد که آل پاچينو، بازيگر قديمي و کهنه کار هاليوود، وارد کمپاني مارول شده و با مدير آن براي پروژه آتي اين کمپاني مذاکره کرده است. پاچينو بعد از حضور در کاراکتر Big Boy caprice در فيلم «ديک تريسي» محصول 1990 ديگر هيچ گاه حاضر نشده بود در يک فيلم اقتباس شده از کتاب هاي کميک استريپ ايفاي نقش کند. اما اگر او اين بار اين نقش را بپذيرد، در رديف بازيگراني افسانه اي مثل رابرت ردفورد، آنتوني هاپکينز و جف بريجز قرار مي گيرد که قبلاً در فيلم هايي از اين کمپاني حضور داشته اند. البته آل پاچينو قبلاً هم تاکيد کرده است که از جمله طرفداران اين کمپاني است که بر همين اساس تصور مي شود اين نقش را بپذيرد. البته شايد اين طور به نظر برسد که آل پاچينو که با نقش مايکل کورلئونه در «پدرخوانده» اجرايي فراموش نشدني از خود بر جا گذاشت. براي ايفاي هر نقشي در انيميشن هاي مارول پير باشد. اما در اينجا با چند نقش که او مي تواند با آنها براي يک انيميشن کار کند، آشنا مي شويد و البته برعکس و از 5 شروع مي کنيم و به يک مي رسيم.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، در داستان اصلي «دکتر استرنج»، استفان استرنج جراحي است که به شرق سفر مي کند تا درماني براي دستهاي آسيب ديده خود پيدا کند. اما در اين مسير وارد دنيايي ديگر مي شود که در آن سر راه يک جادوگر باستاني قرار مي گيرد که تبديل به مرشد و راهنماي او مي شود. پاچينو مي تواند اين نقش را داشته باشد و تبديل مربي و مرشد بنديکت کامبرباچ به عنوان دکتر استرنج شود. از آنجا که اين استاد پير نقش چنداني در آثار بزرگتر کمپاني مارول نداشته است، اين نقش مي تواند کمي باعث محدوديت پاچينو شود. اما به هر حال از آنجا که اين جادوگر باستاني از دنياي پس از مرگ آمده است تا به دکتر استرنج پند و اندرز بدهد. انتظار مي رود نقش او در فيلم هاي بعدي که به عنوان دنباله اين فيلم ارائه مي شوند، پررنگ تر شود و حتي در صورت کشته شدن او در فيلم اول در فيلم هاي بعدي با قدرت بيشتري باز گردد. تصور مي شود پاچينو در قالب يک جادوگر باستاني خردمند نقش جالبي داشته باشد و بتواند از پتانسيل هاي بازيگري خود در اين کار استفاده کند. اين فيلم براي او يقيناً مثل ديک تريسي نخواهد بود.

در پروژه «درود بر پادشاه» که احتمالاً هنوز نديده ايد، يک مامور عاليرتبه قلابي به اسم تروور اسلتري (بن کينگزلي) وجود دارد. در کنار او يک مامور عاليرتبه واقعي نيز حضور دارد اما تصوير او توسط اسلتري مخدوش شده است و کسي او را باور ندارد. هيچ طرحي در اين ميان براي اينکه فيلم تبديل به يک «مرد آهنين 4» شود، وجود ندارد. اما اين مامور عاليرتبه قلابي يک آدم بد جهاني است و مي تواند تهديدي بزرگ براي همتاي واقعي خود به عنوان قهرمان فيلم باشد. در اين بين رهبر يک گروه تروريستي هم در فيلم وجود دارد که مي تواند تهديدي براي امنيت کل جهان باشد. پاچينو در قالب مامور عاليرتبه واقعي مي تواند نقشي تأثيرگذار در اين فيلم داشته باشد.

بارون ماردو شايد الهه انتقام دکتر استرنج باشد. اما دورمامو خطرناک ترين دشمن جادوگر باستاني است. اين موجود فراطبيعي قدرتمند که نهاد او از تاريکي مطلق است، بارها و بارها طعم شکست از دکتر استرنج را چشيده است. اما هر بار براي مدتي مي رود، تجديد قوا مي کند و باز مي گردد تا شايد بتواند بر جهان ما مستولي شود. شايد در تيزرها همواره بارون ماردو به عنوان دشمن و رقيب اصلي دکتر استرنج نشان داده شود، اما واقعيت اين است که دور مامو از او خطرناک تر است. بي گمان پاچينو از بيشتري جاذبه براي ايفاي اين نقش برخوردار است. علاوه بر اين از آنجا که غيرممکن است که کسي بتواند اين موجود را بکشد، مي توان انتظار بازگشت پاچينو در فيلم هاي بعدي اين سري را داشت.

چند ماه قبل که آل پاچينو در مصاحبه اي گفت از «نگهبانان کهکشان» بسيار لذت مي برد. احتمالاً او بسيار خوش شانس است زيرا در دنباله اين فيلم کاراکتري وجود دارد که بسيار مناسب اوست. اين کاراکتر پدر استارلرد يا همان پيتر کوئيل است. هر چند جيمز گان گفته است که پدر استار لرد قواعد بازي در اين فيلم را چندان تغيير نمي دهد اما يقيناً براي همه عوامل اصلي فيلم بسيار مهم است که نقش اين پيرمرد را چه کسي بازي کند. احتمالاً پاچينو مي تواند اولين و بهترين انتخاب براي بازي در کنار کريس پرات باشد. هر چند که به نظر مي رسد او کاريزماي پرات را در اين فيلم بشکند و اجرايي به ياد ماندني از خود در آن به جا بگذارد. تنها ارزش اين نقش در اين نيست که پدر استار لرد است. اما اين باعث مي شود پاچينو آزادي بيشتري براي چگونه بازي کردن اين نقش داشته باشد.

هيولاهاي خطرناک زيادي در کتاب هاي کميک استريپ کمپاني مارول وجود دارد. اما رتبه اول را در کريه بودن و خطرناک بودن بايد به مفيستو داد. اين کاراکتر دشمن هر قهرماني که در کميک هاي مارول وجود دارد، بوده است و گويي به طور مستقيم از شيطان درس مي گيرد. او همکار اول و آخر «روح سوار» است و بارها از او استفاده مي کند. اما تنها مشکل اين است که او تا سال 2019 که جديدترين «انتقام جويان» اکران مي شود، ديگر روي پرده ديده نخواهد شد. در آن سال نيز آل پاچينو 79 ساله خواهد بود که شايد براي بازي در چنين نقشي کمي پير باشد. هر چند که مفيستو همواره نقش مغز متفکر جنايات را دارد و خود در اکشن ها نقشي ندارد. بنابراين پاچينو حتي در آن زمان نيز مي تواند نقش اين کاراکتر بد نهاد و بدخواه را ايفا کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها