«تک تيرانداز آمريکايي» فيلم جنگي تبليغاتي جديد کلينت ايست وود پيرامون جنگ سالهاي اخير آمريکا با عراق براي دومين هفته متوالي در صدر آثار پرفروش سينماهاي آمريکاي شمالي قرار گرفت و اين را با بجا گذاشتن فروش 3/64 ميليون دلاري انجام داد که اين از بهترين «آمار فروش هفته دوم» براي هر فيلمي طي تاريخ به حساب ميآيد.
به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، با رسيدن مجموع فروش فيلم به رقم 200 ميليون دلار بعد از فقط دو هفته American Sniper ميتواند از پر فروشترين کارهاي سال 2014 سينماي آمريکاي شمالي هم محسوب شود زيرا درست است که قريب به يک ماه از شروع سال ميلادي 2015 ميگذرد اما شروع پخش محدود فيلم ايست وود به روز کريسمس يعني 25 دسامبر 2014 (4 دي 1393) در شهرهاي لسآنجلس و نيويورک بازميگردد. در ميان فيلمهاي تازه عرضه شده در اين هفته «پسر خانه کناري» (يا «پسر همسايه») با 15 ميليون دلار فروش در هفته اول اکرانش در رده دوم جدول سودسازان قرار گرفت ولي «مورت دکاي» و «جادوي عجيب» با آمار فروشي اندک شروع اکرانهاي تاسف باري داشتند.
رقباي ناکام
«تک تيرانداز آمريکايي» به لطف پخش شدن در فزونتر از 3700 سالن به فروشي دست يافت که بسياري از فيلمهاي معروفتر نيز در دومين هفته اکران خود به آن نرسيده بودند. از جمله فيلمهايي که در هفته دوم پخششان کمتر از «American Sniper» فروختند، ميتوان به «شواليه تاريکي بر ميخيزد»، «بازيهاي پر عطش» و «مصائب مسيح» اشاره کرد. فروشي که فيلم تازه ايست وود در هفته دوم اکرانش به آن دست يافت، بيشتر از 28 درصد تنزل در فروش در قياس با هفته نخست نمايش آن نشان نميدهد. اين دومين فروش برتر در ميان آمار هفته دوم آن دسته از فيلمهايي است که در هفته اول بيش از 80 ميليون دلار فروخته باشند. با اين اوصاف و مقدمات «تک تيرانداز آمريکايي» بيش از 350 ميليون دلار در آمريکا خواهد فروخت و رسيدنش به 400 ميليون هم دور از انتظار و ناممکن نيست و در آن صورت در ميان فيلمهاي اکران شده در آمريکا و کانادا در سال 2014 (و بسط يافته به 2015) پيشتاز خواهد شد.
درخشش پسر همسايه!
«پسر همسايه» با بازي جنيفر لوپز در رل اصلي و با پخش شدن در قدري بيش از 2600 سالن در سطح آمريکا و کانادا و 15 ميليون دلار سودسازي در رده دوم جدول پر فروش هاي اين هفته مستقر شد. اين از شروع فروش 1/17 ميليون دلاري فيلم «تماس» قدري ضعيفتر است اما از آغاز اکران 2/12 ميلون دلاري «نقشه دوم» فيلم قبلياي که جنيفر لوپز در آن رل اول را بازي ميکرد، فراتر ميرود. از تماشاگران هفته نخست فيلم 71 درصد زن بودند و 60 درصدشان بيشتر از 25 سال سن داشتند. با نقدهاي نه چندان مثبت صورت گرفته از فيلم شايد فروش اين فيلم در زمان پايان اکرانش در آمريکا و کانادا از 40 ميليون دلار فراتر نرود
پدينگتون؛ از 40 تا 80
فيلم کمدي بريتانيايي «پدينگتون» در دومين هفته پخشاش در آمريکاي شمالي حدود 4/12 ميليون دلار فروخت و به رتبه سوم رسيد. اين فيلم تا اين لحظه 40 ميليون دلار فروخته و پيشبيني عمومي اين است که به مرز 80 ميليون دلار فروش هم خواهد رسيد. پيشتر تصور ميشد اين کمدي مبتني بر يک خرس مشهور کارتوني اوضاع مساعدي در آمريکا و کانادا نداشته باشد.
پايدارتر از کارهاي اخير کوين هارت
«حلقه ساز ازدواج» با 44 درصد تنزل در فروش در قياس با هفته اول اکرانش در آمريکا و 6/11 ميليون دلار سودسازي چهارمين فيلم پرفروش اين منطقه از جهان در هفته گذشته شد و اين قوه پايداري بيشتر اين فيلم را در قياس با فيلمهاي اخير کوين هارت شامل «Ride Along» (با 49 درصد تنزل) و «مثل يک مرد فکر کن» نشان ميدهد. The Wedding Ringer با اين وصف و حال بعد از دو هفته اکران در آمريکا و کانادا قريب به 40 ميليون دلار فروخته و به نظر ميرسد به 60 ميليون هم دست يابد.
پي درآمدهاي بيشتر شدن سالنهاي «بازي تقليد«
رتبه پنجم جدول پر فروشها هم به فيلم «ربوده شده 3» رسيد. اين فيلم که در بدو اکرانش صدرنشين جدول شده بود، در سومين هفته پخش خود از 6/7 ميليون دلار سودسازي فراتر نرفت اما همين نيز اين فيلم را بالاتر از «بازي تقليد» نشاند که در نهمين هفته پخشاش در جاي ششم جدول قرار گرفت و در اين راه 13/7 ميليون دلار فروخت. تفاوتي که براي «بازي تقليد» در قياس با هشت هفته قبلي اکرانش رقم خورد، اين بود که تعداد سالنهاي محل اکرانش به قدري بيشتر از دو هزار رسيد حال آنکه در شروع اکران فيلم فقط چند سالن در سطح آمريکا و کانادا اين فيلم را پخش ميکردند.
جادوي کمرنگ لوکاس
از همه عجيبتر عملکرد «جادوي عجيب» کار کارتوني تازه کمپاني جورج لوکاس معروف بود که فقط 5/5 ميليون دلار فروخت تا در جدول پر فروشهاي اين هفته در جاي هفتم بنشيند. اين يکي از بدترين شروع فروشها براي فيلمهايي است که در بيش از سه هزار سالن در آمريکاي شمالي اکران شده باشند. اين شايد برابر با شروع اکرانهاي ضعيف آثار کارتوني ديگري مثل «Hoodwinked Too»، «هود برابر شيطان»، «دلاور» و «قهرمان همگان» باشند. از بينندگان هفته اول «جادوي عجيب» 56 درصد زن بودند و 38 درصد کمتر از 13 سال سن داشتند و اينها به ما ميگويد اين محصول جديد که شرکت والت ديسني هم در آن شريک است، احتمالا از 20 ميليون دلار سودسازي فراتر نخواهد رفت.