صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : کارگردان فیلم «بوفالو» درباره بازی پرویز پرستویی در فیلمش : پرستویی بازی نکردن را بازی کرد!

کارگردان فیلم «بوفالو» درباره بازی پرویز پرستویی در فیلمش : پرستویی بازی نکردن را بازی کرد!

2 1 2015271309

این کارگردان سینما افزود: مشکلات معتددی در زمینه ضعف‌های فیلمنامه نویس در ایران مطرح است که به نظرم بزرگترین ضربه ر ا به فیلمنامه، بازنویس های متعدد به آن وارد می کنند.

کاوه سجادی حسینی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در رابطه با علل ضعف فیلمنامه نویس در سینما، اظهار کرد: شاید دایره مطالعه فیلمنامه نویسان کم یا ضعیف است، بالاخره همانقدر که نیاز به فیلم دیدن است، نویسندگان هم باید سطح مطالعه خود را به نقطه مطلوبی برساند تا با توجه به آشنایی قواعد روز ادبیات داستانی و نمایشی دنیا، فیلمنامه های خود را برپایه جذابیت و تعلیق های متعدد به مرحله نوشتن برساند.

کارگردان «شب، بیرون» بازنویسی های چند باره فیلمنامه را کاری بیهوده توصیف کردو متذکر شد: واقعا بازنویسی ها چندگانه ای که توسط کارگردان انجام می شود، به ماهیت و عمق داستان ضربه هولناکی را وارد می کند و بدتر ازآن عجله ای که توسط فیلمساز برای بازنویسی مدنظر خودش قرار می دهد، هیچوقت موثر واقع نشده است کما اینکه فکت اصلی داستان، ایده آن است و باید نوع پرداخت به شخصیت و اتفاقات و جزئیات فیلمبرداری، نش و واکنش ها کاملا بر روی متن فیلمنامه وجود داشته باشد تا فیلمساز بتواند ما به ازای بیرونی قصه را در ذهن خود نقاشی کند.

وی در رابطه با بازخورد «بوفالو» در جشنواره فیلم فجر، گفت: به این خاطر که فیلم خودم در این دوره از جشنواره حضور داشت، نمی توانم از لحاظ کیفی و موضوع و حتی نحوه اجرایی این دوره جشنواره اظهار نظر کنم، ولی نگاه منتقدین با نگاه مردمی یکی شده بود که این نکته اتفاق خوب و مثبتی قلمداد می شود. بنظرم هئیت داوران براساس بینش خود از قواعد سینما، انتخاب های خود را به منصه ظهور می رساند که در چنین وضعیتی شاید «بوفالو» می توانست در برخی رشته ها اعم از فیلمبرداری و نقش های دوم زن و مرد جوایزی را دریافت نماید.

سجادی در رابطه با بازی درخشان هومن سیدی دراین اثر سینمایی، تصریح کرد: هومن همیشه با نقش ارتباط خوبی برقرار می کند ولی از بازی هومن سیدی در «شب، بیرون» بیشتر از «بوفالو» راضی بودم چرا که به اعتقادم توانایی های هومن خیلی بالاتر از بازی خود در این فیلم بوده است. در مجموع شاید این بازیگر بهتر از این هم می توانست، نقش آفرینی کند.

این کارگردان جوان بازی پرویز پرستویی را فوق العاده توصیف کرد و تاکید کرد: بازی پرویز پرستویی باعث بالا بردن وزن این فیلم شده کما اینکه اصلا این بازیگر در این اثر بازی نمی کند و به طریقی بازی نکردن را در «بوفالو» بازی می کند. شاید به نوعی مدرن ترین مدل بازیگری را پس از ۳ دهه بازیگری این بازیگر از خودش در فیلم بنده نشان می دهد و نسبت به باقی هنرمندان و نقش های فیلم ،از بازی ایشان رضایت کامل دارم.

وی در رابطه با ریتم کند این فیلم، یادآور شد: ریتم فیلم درابتدا کمی تند است و نمایانگر زوجی است که طلاهایی را از خانواده دختر به سرقت برده اند. به فکر خارج شدن از کشور هستند و اتفاقی که برای هومن سیدی می افتد، فیلم رابه شکل خیلی عجیبی تبدیل به خود مرداب می کند. اگر روند داستان سیر صعودی پیدا نمی کند، تنها به این دلیل است که خاصیت مرداب و اتفاق فیلم در هم تنیده شده‌اند که در این ماجرا شاهد غلبه روح مرداب بر زندگی و یکنواختی جریان زندگی و شخصیت ها هستیم.

این کارگردان در رابطه با فعالیت‌های آینده خود به خبرنگار دانشجو، گفت: در حال نوشتن فیلمنامه «زویا» هستم که تم اجتماعی دارد و تمام اتفاقات فیلم حول محور یک آپارتمان می افتد. به احتمال زیاد تا پایان بهار سال آینده نوشتن و نگارش این فیلمنامه به پایان برسد و بعد از آن به دنبال سرمایه گذار برای ساخت آن اقدام کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها