صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جیم جارموش و ساخت اثری درباره موسیقی

جیم جارموش و ساخت اثری درباره موسیقی

2 1 201562318042

جيم جارموش فيلمساز مستقل آمريكايي مستندي درباره ايگي پاپ و گروه موسيقي اش مي سازد.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، اين مستند دربرگيرنده تاريخچه گروه موسيقي «د استوجز» يا «ايگي پاپ و د استوجز» است و هنوز جارموش از جزييات آن اطلاعاتي نداده است. ايگي پاپ به عنوان ابداعکننده و يا پدرخوانده پانک راک است و سبک موسيقي او طي پنج دهه فعاليتش متغير بوده و گوناگوني آن پاپ،متال، جَز و بلوز را شامل ميشود. وي از سال 1967 خواننده گروه تاثيرگذار پانک راک د استوجز بودهاست و از همان دوره به خاطر نحوه حضور عجيب و حرکتهاي غير قابل پيش بيني اش روي سِن شهرت دارد. در سال 1974 و پس از انتشار سه آلبوم، فعاليت د استوجز متوقف شد و پس از آن پاپ به انتشار آلبوم هاي تکي رويآورد. پاپ طي دروان فعاليت انفرادياش بيش از 15 آلبوم شخصي و تعداد زيادي ترانه ضبط و منتشر کردهاست.

در سال 2003 او و ديگر اعضاي در قيد حيات د استوجز دوباره گرد هم آمدند و در سال 2007 يک آلبوم استوديويي ديگر روانه بازار کردند. در سال 2010 ايگي پاپ به همراه ديگر اعضاي گروه د استوجز به تالار مشاهير راک اند رول راه يافتند.

اين مستند، دومين مستند موسيقيايي جيم جارموش پس از «سال اسب» به سال 1997 درباره «نيل يانگ» خواننده مشهور آمريكايي خواهد بود. اين فيلمساز، خود از علاقه مندان شديد موسيقي است و اخيرا گروه موسيقي با «جوزف ون ويزم» تشكيل داده كه سبك آن ها مينيمال كلاسيك است. جارموش دوسال گذشته فيلم «تنها عشاق زنده مي مانند» را بازي تام هيدلستون، تيلدا سويينتون و جان هرت ساخت كه در بخش مسابقه جشنواره بين المللي فيلم كن با استقبال منتقدان روبرو شد. وي كه يكي از سرشناس ترين فيلمسازان نوين و مستقل آمريكا به شمار مي رود با اولين فيلم خود «عجيب تر از بهشت» در سال 1984 نام خود را جهاني كرد. او با اين فيلم موفق به دريافت سه جايزه مهم از جمله دوربين طلايي كن، بهترين درام جشنواره ساندنس و يوزپلنگ طلايي لوكارنو شد. زمين خورده قانون، شب روي زمين، قهوه و سيگار، مرد مرده، گوست داگ و محدوده كنترل از ديگر فيلمهاي مهم اين فيلمساز 62 ساله هستند. گفتني است، ايگي پاپ در يكي از اپيزودهاي «قهوه و سيگار» جارموش به ايفاي نقش پرداخته است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها