صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : انتقاد آماندا سیفرید از تبعیض جنسیتی در هالیوود

انتقاد آماندا سیفرید از تبعیض جنسیتی در هالیوود

2 1 201571513101

آماندا سایفرید بازیگر سرشناس هالیوودی با بیان نابرابری در دستمزدش، یک بار دیگر نگاه ها را به سمت تبعیض جنسیت در هالیوود برگرداند.

به گزارش مووی مگ به نقل از تسنیم، آماندا سایفرید بازیگر سرشناس هالیوودی بدون این که نامی از فیلمی ببرد عنوان کرد که در یکی از موفق ترین آثار کارنامه کاریش، در حالی که او و بازیگر نقش اول مرد، هر دو به شهرت رسیده بودند، دستمزدی معادل ١٠ درصد دستمزد آقای بازیگر را دریافت کرده است.

سایفرید گفت:« چند سال پیش، سر یکی از فیلم های بزرگم، متوجه شدم که فقط ١٠ درصد همکار مردم دستمزد گرفته ام و این در حالی است که تقریبا نقش هایمان برابر بود

او با اعتراض به این اتفاق می گوید موضوع اصلا بحث مالی نیست. بلکه عدالتی است که صورت نگرفته.

سایفرید که سابقه بازی در فیلم هایی مثل «بی نوایان» را دارد جدیدترین بازیگری است که با سخنان خود به کمپین اعتراض به تبعیض جنسیت در هالیوود پیوسته است. کمپینی که با سخنرانی پاتریشیا آرکت، در مراسم اسکار گذشته بیش از پیش دیده شد و مورد بازتاب قرار گرفت.

چندی پیش هکر ها با دسترسی به اطلاعات پشت پرده هالیوودی متوجه شدند که کریستین بیل و بردلی کوپر در فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» ٩ درصد سود را دریافت کرده اند. این رقم برای جنیفر لاورنس و امی آدامز ٧ درصد بود.

اخیرا فیلم کمدی «تد ٢» به کارگردانی ست مک فارلین از آماندا سایفرید روی پرده سینما رفته است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها