صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم مجبوریم

نقد و بررسی فیلم مجبوریم

No Choice نقد فیلم مجبوریم

کسی در فیلم حضور دارد من بشناسم؟

بازیگران مشهوری از جمله نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، فاطمه معتمدآریا و پردیس احمدیه در «مجبوریم» حضور دارند. داستان فیلم درباره چیست؟

گلبهار دختر کارتن خوابی است که با اصرار نامزدش قرار است از مرد دیگری باردار شود تا در ازای فرزند، پول خوبی برایشان فراهم شود. اما پس از این که گلبهار باردار نمی شود، اتفاقاتی مختلفی رقم می خورد که…

کارگردان کیست؟

رضا درمیشیان، کارگردان جنجالی سال های اخیر سینمای ایران که تمامی آثارش با مشکلات مختلف در اکران مواجه شده است. از جمله آثار این کارگردان می توان به «عصبانی نیستم!» و «لانتوری» اشاره کرد.

نکات مثبت فیلم؟

جسارت درمیشیان در پرداخت سوژه ای که انتخاب کرده قابل تحسین است. سوژه ای که کمتر در این سال ها درباره اش صحبت شده و تماشاگر هم در مجموع شاید چندان درباره آن نشنیده باشد.

درمیشیان خوشبختانه در جهت تطهیر طرفین ماجرا پیش نمی رود و دو طرف ماجرا را قربانی شرایط معرفی می کند.

No Choice نقد فیلم مجبوریم

نکات منفی فیلم؟

فارغ از سوژه بکر، نحوه پرداخت سوژه هم از اهمیت بسزایی برخوردار است که درمیشیان نتوانسته از پس آن برآید. مخصوصاً در بخش پایانی که به نظر می رسد درمیشیان قصد داشته هرچه معضل غیرمرتبط هست را هم به بستن لوله ارتباط دهد!

شاید بهتر می بود که فیلم به صورت مستند ساخته می شد چراکه روایت قصه با مشکلات عدیده مواجه است. از نامشخص بودن دلیل وکیل برای سماجت در پیگیری پرونده گرفته تا اقدام دکتر بیمارستان که کارگردان با یک اعتراف قضیه را خاتمه می دهد!

علاقه درمیشیان به زوم های متعدد در حالی که کارکرد مناسبی ندارند و شاید هم باعث سردرد تماشاگر شوند، از نکات عجیب فیلم به شمار می رود.

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

ستارگان فیلم و کارگردان.

No Choice نقد فیلم مجبوریم

حرف آخر:

«مجبوریم» به معضل مهمی می پردازد که البته سوژه آن چند سال پیش با صحبت یکی از مسئولان داغ شده بود. «مجبوریم» به تماشاگر آگاهی بیشتری در خصوص مسائل پزشکی و اجتماعی می دهد و تنها قطره ای از پلیدی هایی که در این مسیر برای شهروندان به وجود می آید را به تصویر می کشد. با این حال، نمی توان این نکته را هم انکار کرد که فیلم جدید درمیشیان در ارائه مفهوم به زبان سینما ناکام مانده است. فیلمی که فیلمنامه اش سراسر مانیفست، بازی هایش بد و البته کارگردانی اش هم با مشکلات عدیده مواجه است. اما می توان با قاطعیت گفت که «مجبوریم» از آن دست آثاری است که تماشاگرش را آگاه می کند و حداقل به یک بار دیدنش می ارزد!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم: مجبوریمNo Choice نقد فیلم مجبوریم

کارگردان: رضا درمیشیان

نویسنده: رضا درمیشیان

تهیه کننده: رضا درمیشیان

بازیگران:

نگار جواهریان

پارسا پیروزفر

فاطمه معتمداریا

پردیس احمدیه

بابک کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها