صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ماریون کوتیار : من یک فمینیست نیستم

ماریون کوتیار : من یک فمینیست نیستم

20150930120733 7

«ماریون کوتیار»، بازیگر فرانسوی‌الاصل هالیوود، در مصاحبه با مجله «پورتر» گفت: من فمینیست نیستم. اساسا فمینیسم در صنعت سینما جایگاهی ندارد.

وی افزود: گاهی اوقات حتی کلمه فمینیسم می‌تواند میان زن و مرد فاصله زیادی ایجاد کند.

وی در ادامه درباره مشکلاتی چون عدم حضور حتی یک کارگردان زن در بخش مسابقه جشنواره کن طی دو سال گذشته، تأکید کرد: باید منشاء مشکل را یافت. مقوله فیلمسازی ربطی به جنسیت ندارد. تو نمی‌توانی از رئیس یک جشنواره مثل کن بخواهی که از پنج فیلم ساخت کارگردان زن و پنج فیلم ساخت کارگردان مرد استفاده کنید.

وی افزود: اساسا چنین چیزی نمی‌تواند در من حس تساوی ایجاد کند، بلکه این مسئله تنها جدایی ساز است. منظورم این است که من خودم را یک فمینیست نمی‌دانم.

«کوتیار» در ادامه عنوان کرد: ما باید برای احیاء حقوق زنان مبارزه کنیم ولی نباید بخواهیم که زن و مرد را از یکدیگر جدا کنیم.

به گزارش روزنامه گاردین، چند روز پیش نیز «امیلی واتسون»، بازیگر انگلیسی، در یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره فیلم سن سباستین گفت: به عنوان یک بازیگر زن دغدغه من تساوی دستمزد زن و مرد در سینما نیست. بلکه شاکر هستم که یک کار مفید انجام می‌دهم.من کاری انجام می‌دهم که عاشق آن هستم و برخی نیز برای آن به من پولی پرداخت می‌کنند.

اولین‌باری که طی سال‌های اخیرا مسئله عدم توازن میان دستمزد بازیگران زن و مرد در سینما هالیوود، جنجال زیادی به پا کرد، زمانی بود که «پاتریشیا آرکت» دریافت جایزه اسکار برای بازی در فیلم «پسربچگی» روی سن رفت و در آنجا در سخنانی نسبت به این مسئله اعتراض کرد.

تاکنون بازیگران زن زیادی نیز در این مسیر از «آرکت» حمایت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به «مریل استریپ»، «اما تامپسون» و «کری مولیگان» اشاره کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها