صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : گزارشی از باکس آفیس هفته/ « ماموریت غیرممکن » 675 میلیون دلاری شد

گزارشی از باکس آفیس هفته/ « ماموریت غیرممکن » 675 میلیون دلاری شد

20150930141205 26

«اورست» فیلمی پر جذبه و اکشن که یک رویداد تلخ واقعی سالهای معاصر بر فراز بلندترین قله جهان را به تصویر می‌کشد و آن را بالتازار کورماکور کارگردان ایسلندی ساخته است، با 8/33 میلیون دلار کسب درآمد در 62 کشور، پرفروش‌ترین فیلم این هفته جهان بدون احتساب آمریکای شمالی شد.

این میزان فروش مجموع سودسازی «اورست» را پس از 3 هفته اکران در سطح قاره‌های اروپا، آمریکای لاتین، اقیانوسیه و آسیای شرقی و همچنین شمال آفریقا به 7/73 میلیون دلار رساند. بالاترین رقم فروش را برای این فیلم در میان کشورهای مختلف روسیه با ثبت رقم 2/5 میلیون دلار موجب شد که همین رقم «اورست» را به صدرنشین پرفروش‌ها هم در این کشور تبدیل کرد. «اورست» با احتساب فروش آمریکایی‌اش تا این لحظه 8/96 میلیون دلار سود به بار آورده است اما ارقام بسیار بالاتری برای این فیلم در هفته‌های پیش رو متصور و در دسترس است.

مسیرهای دشوار و پولساز

«دونده میز: آزمایشات آتشین» که قسمت دوم فیلم «Maze Runner» است، این هفته با سودسازی 4/28 میلیون دلاری‌اش در 70 کشور و منطقه جهان عنوان دومین فیلم پرفروش را در کشورهایی بجز آمریکا و کانادا تصاحب کرد. بالاترین فروش را برای این فیلم، کره جنوبی با 1/4 میلیون دلار موجب شد و آلمان هم که نخستین هفته اکران این فیلم را تجربه می‌کرد، با 2 میلیون دلار در گیشه‌هایش سود قابل توجهی را نصیب سازندگان آن کرد. تا این لحظه آزمایشات آتشین» که یک بار دیگر بازیگران جوان خود را در مسیر پیمودن مسیرهایی دشوار و مارپیچ در بیرون یک عمارت زندان وار و در یک بازی فانتزی اما مرگ آور قرار می‌دهد، در کل جهان و البته با احتساب آمریکا و کانادا 3/173 میلیون دلار سود به بار آورده است.

رونق کار جدید «مدیرز» در 40 کشور جهان

«کارآموز» فیلم جدید نانسی مدیرز که در شروع پخش‌اش در آمریکا و کانادا این هفته در رده دوم جدول پرفروش‌های این کشورها ایستاد، در سایر کشورها و قاره‌ها هم خوب عمل کرد و در 40 کشور مختلف دنیا مجموعاً 7/11 میلیون دلار بدست آورد. کره جنوبی شروعی 7/2 میلیون دلاری را برای این فیلم در خاک خود ترسیم کرد که رتبه دوم را در جدول پرفروش‌ها به این فیلم کمدی ـ رمانتیک بخشید و فقط قسمت دوم «دونده مارپیچ» را بالای آن نشاند. آلمان، روسیه و تایوان نیز به ترتیب 5/1، 4/1 و یک میلیون دلار با این فیلم در گیشه‌های خود کاسبی کردند که تایوان با همین رقم این فیلم را صدرنشین بازارهای خود دید. این فیلم در شروع اکرانش در جهان 30 میلیون دلار کسب درآمد کرده که رقمی امیدبخش برای آینده آن است.

ادامه فروش کارتون فلسفی

کارتون ابتکاری و کمی تا قسمتی فلسفی و درون گرای «درون» (Inside Out) که قریب به 4 ماه است در سینماهای جهان می‌فروشد، با فروشی 8 میلیون دلاری در اروپا، آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و اقیانوسیه طی هفته گذشته چهارمین فیلم پرفروش هفته شناخته شد. این فیلم حالا با 421 میلیون دلار درآمدسازی در مناطقی بجز آمریکای شمالی و 774 میلیون دلار بلیت فروشی در تمامی سطح جهان، بعد از «مینیونز» دومین کارتون پولساز امسال جهان به شمار می‌آید و اگر بخواهیم بگوییم در ماههای اخیر در کدام کشورها بیشترین فروش را داشته، می‌توان به بریتانیا و کره جنوبی به ترتیب با 58 و 32 میلیون دلار اشاره کرد. این در حالی است که اکران «درون» در بازار بالقوه پرفروش چین تازه از 15 مهر آغاز خواهد شد. اگر هم فقط هفته گذشته را مبنا قرار دهیم فروش 1/6 میلیون دلاری این فیلم در بدو اکرانش در ایتالیا رقمی بود که کشور دیگری دست کم در این هفته با آن برابری نیافت. این به واقع بهترین آغاز اکران برای یک فیلم تولید شده توسط بخش انیمیشن سازی شرکت‌های والت دیسنی و پیکسار در این کشور (ایتالیا) به شمار می‌آید.

مینیونز دست بردار نیست

«مینیونز» که پیشتر هم وصف‌اش رفت و به دومین کارتون سودساز تمامی تاریخ بعد از «یخ زده» کار سال 2013 شرکت والت دیسنی تبدیل شده است. این هفته در یونان هم که آخرین مقصدش بعد از طی طریق طولانی در سطح جهان بود، به اکران در آمد و در 75 سالن و تماشاخانه در سطح شهرهای مختلف این کشور 505 هزار دلار کسب درآمد کرد تا در سطح جهان ـ منهای آمریکا و کانادا ـ 8/6 میلیون دلار فروخته باشد و ادامه رونق آثار کارتونی را موجب شود. این فیلم تا این لحظه 800 میلیون دلار در کشورهای مورد بحث و 13/1 میلیارد دلار در کل سطح جهان فروخته است که ارقامی باور نکردنی برای یک انیمیشن ـ ولو خوب ـ است.

جاسوس بازیهای پر درآمد

«ماموریت غیرممکن 5» که عبارت و نام تکمیلی «ملت سرکش» هم به آن اطلاق شده، با 3/5 میلیون دلار درآمدسازی در 46 کشور و منطقه جهان، ششمین فیلم پرفروش این هفته جهان در مناطقی بجز آمریکای شمالی شناخته شد. این فیلم سرشار از اکشن و راز و جاسوس بازی و مجهز به نام کروز معروف در رل اصلی در چین 8/3 میلیون دلار فروخت تا مجموع فرو‌ش‌اش در این کشور از زمان آغاز اکران به 3/131 میلیون دلار برسد که رقم خیره‌کننده‌ای است. این فیلم تا این لحظه 480 میلیون دلار در قاره‌هایی بجز آمریکای شمالی و 675 میلیون دلار با احتساب این قاره فروخته است.

Cbo345

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها