صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : رضا میر کریمی بهترین کار گردان شد

رضا میر کریمی بهترین کار گردان شد

mir-karimi

مراسم نخستین شب تهیه کنندگان سینمای ایران با حضور مطرح ترین بازیگران وکار گردانان سینمای ایران سه شنبه شب در تالار ایوان شمس برگزارشد

دراین مراسم برگزیدگان داوران شورای عالی تهیه کنندگان مشخص شدند

 

از مجیدی تا فخیم زاده

در این مراسم هیئت داوران که متشکل از منوچهر محمدی، محمدرضا هنرمند، مهدی فخیم زاده، مجتبی راعی، کامبوزیا پرتوی، مجید مجیدی و امین تارخ بود، برگزیدگان خود را در سه رشته اصلی فیلمنامه، کارگردانی و فیلم انتخاب کردند

در بخش بهترین فیلمنامه کاندیداها به این ترتیب معرفی شدند: بهرام توکلی «اینجا بدون من»، علیرضا داودنژاد «مرهم»، امیر عربی «سعادت آباد»، اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین» و رضا میرکریمی «یه حبه قند». از این میان جایزه بهترین فیلمنامه به فرهادی تعلق گرفت.

 

حمایت مجدد فرهادی از مرهم

درادامه فرهادی برروی سن آمد و درحالی که پیش از این دریادداشتی کوتاه از فیلم مرهم حمایت کرده بوددر سخنانی کوتاه عنوان کرد که ازاین فرصت نیز برای حمایت از مرهم استفاده می کند .

 

رضا میر کریمی بهترین کار گردان شد

در بخش بهترین کارگردانی کاندیداها به ترتیب کمال تبریزی «خیابان های آرام»، بهرام توکلی «اینجا بدون من»، علیرضا داودنژاد «مرهم»، اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین»، رضا میرکریمی «یه حبه قند» و مازیار میری «سعادت آباد» معرفی شدند که از این میان میرکریمی برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی روی صحنه حاضر شد.

«سعادت آباد» به تهیه کنندگی همایون اسعدیان، «مرهم» به تهیه کنندگی علیرضا داودنژاد، «خیابان های آرام» به تهیه کنندگی محمود رضوی، «جدایی نادر از سیمین» به تهیه کنندگی اصغر فرهادی و «یه حبه قند» به تهیه کنندگی رضا میرکریمی هم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بودند که این جایزه به صورت مشترک به فرهادی و میرکریمی اهدا شد.

دو جایزه ویژه داوران این مراسم هم به علیرضا داودنژاد برای ساخت «مرهم» و مازیار میری برای «سعادت آباد» اهدا شد. جوایز این مراسم شامل نشان شب تهیه کنندگان و پنج سکه بهار آزادی بود.

 

داوود نژاد جایزه خود را به بزرگ نیاداد

دراین مراسم علیرضا داوود نژاد با عنوان کردم این مسئله که خود اوعضو مجمع فیلمسازان سینمای ایران واز بانیان برگزاری این مراسم است جایزه خودرا به محمد بزرگ نیا اهدا کرد .

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها