صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : مرهم با کمک یا بدون کمک فارابی ساخته شد؟

مرهم با کمک یا بدون کمک فارابی ساخته شد؟

معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم سینمایی مرهم به کارگردانی علیرضا داودنژاد حمایت کرده است
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا داودنژاد کارگردان فیلم مرهم طی سخنانی اعلام کرده که معاونت سینمایی از فیلم مرهم حمایت نکرده و حتی در تولید این فیلم مانع تراشی کرده است، که فارابی در این خصوص توضیحاتی ارایه می دهد.
1- فیلم مرهم علی رغم تولید به شیوه ویدیویی، علاوه بر استفاده از امکانات موسسه رسانه های تصویری، مبلغ 106 میلیون تومان طی دو مرحله از تسهیلات وام بنیاد سینمایی فارابی بهره گرفته و قرارداد آن در بنیاد موجود است. باید توجه داشت که حمایت های بنیاد سینمایی فارابی و موسسه رسانه های تصویری بر اساس اهداف و سیاست های معاونت امور سینمایی و از محل اعتبارات این معاونت به فیلم مرهم اختصاص یافته است.
2-همانطوریکه آقای داودنژاد اشاره کرده اند مسئولان سینمایی تمایل داشتند فیلم مرهم در جشنواره به نمایش درآید. اما طبیعی است که هیات انتخاب و هیات داوران جشنواره دارای آرای مستقل هستند و عدم حضور این فیلم در بخش مسابقه درست یا نادرست گواه استقلال داوران است که متاسفانه برخی از افراد خواسته یا ناخواسته ، آگاهانه یا غیر آگاهانه بر خلاف این واقعیت حرف می زنند.
3-نظر به هماهنگی های که بین مسئولان فرهنگی صورت گرفته، فیلم مرهم علاوه بر حمایت های اشاره شده، از حمایت ویژه ای نیز از سوی سازمان صدا و سیما برخوردار شده به گونه ای که 100 تیزر رایگان در زمان اکران به این فیلم تعلق گرفته است.
به نظر می رسد که برخی از هنرمندان تعاریف خاص خود را از مفهوم حمایت و کمکهای دولتی دارند و در هر جلسه و محفلی با توجه به تعاریف خود ، بانگ اعتراض سر می دهند و با کمال تعجب این کمک های دولتی را مشکل اصلی سینمای کشور می شمارند. شاید خواست این دوستان فراتر از رقم های چند صد میلیونی باشد و این حمایت ها را به حساب نمی آورند. امیدواریم آقای داودنژاد و سایر دوستان در نگاه و قضاوت های خود انصاف به خرج دهند
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها