صفحه اصلی > پنج برتر : 5 موسیقی برتر فیلم

5 موسیقی برتر فیلم

mission

موسیقی فیلم یکی از اجزای تاثیر گذار فیلمها به شمار می آید. احتمالا شما هم بارها فیلمی را دیده اید که دارای موسیقی به شدت تاثیر گذاری بوده باشد و در مواردی حتی یک فیلم را با موسیقی آن بخاطر سپرده اند ( مانند  داستان عشق ). در5 برتر این هفته تصمیم گرفته ایم تا 5 موسیقی فیلم برتر تاریخ سینما را معرفی کنیم. البته گزینه ها زیاد است و انتخابها محدود. شما می توانید موسیقی هرکدام از گزینه ها را از لینکی که در زیر همان شماره وجود دارد دریافت کنید.


5- ماموریت غیر ممکن : موسیقی معروف این فیلم را زمانی می شنوید که اتان در حال حرکت به سمت هدف با استفاده از تجهیزات فوق حرفه ای است و قرار است یک کار خارق العاده انجام دهد! احتمالا همه شما نمونه این صحنه ها را در فیلم  ماموریت غیر ممکن دیده اید. موسیقی متن این فیلم از آن دسته موسیقی هایی هست که گاهی هم در بعضی از فیلمهای کمدی در وصف یک صحنه جاسوسی بکار می رود! این موسیقی گرچه تاریخچه ایی طولانی دارد اما تماشاگران جوان تر اغلب این موسیقی را به همراه فیلم  ماموریت غیر ممکن که بازیگر نقش اصلی آن  تام کروز بوده بخاطر می آورند. سازنده این موسیقی  لالو شیفرین آرژانتینی است.

دریافت موسیقی


4- خوب ، بد ، زشت : کسی هست که تابحال خوب ، بد ، زشت را دیده باشد و موسیقgood-bad-uglyی خاطره انگیز آن در خاطرش نمانده باشد؟ مرد بدون نام لقبی بود که کلینت ایستوود در دهه 60 میلادی با آن به شهرت رسید و تا به امروز که نیم قرن از آن زمان می گذرد، هنوز هم او را با این فیلم بخاطر می آورند. اما به غیر از شخصیت های جالب و ماندگار فیلم ، باید به موسیقی فیلم هم اشاره ایی داشته باشم که به جرات می توان گفت خوب ، بد ، زشت نیمی از شهرت اش را مدیون آن است. موسیقی خوب ، بد ، زشت را استاد انیو موریکونه خلق کرده است. کسی که اگر سینمای وسترن او را نداشت شاید هرگز تا بدین حد در جهان به شهرت نمی رسید. موریکونه تا بحال 5 بار کاندید دریافت اسکار شده اما تنها یکبار و آن هم در سال 2007 اسکاری افتخاری نصیبش شده است.

دریافت موسیقی


3- جیمز باند : جیمز باند فیلمی است که تمام افراد در همه سن ها حداقل چند قسمت از آن را دیده اند! چه در دهه 70 میلادی که کسانی مانند  شان کانری لباس جناب باند را به تن james_bondمی کردند و چه در سال 2010 که یک جیمز باند مو بور به نام  دنیل کریگ نقش آن را بازی می کند. سری فیلمهای  جیمز باند را همه با آن صحنه معروف ” باند، جیمز باند ”  گفتن معروف هنرپیشه ها بخاطر می آورند اما بدون شک موسیقی متن این فیلم نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث شهرت آن شده است. موسیقی مشهور این فیلم را معمولا زمانی می شنویم که آقای باند در حال مخفیانه وارد شدن به جایی باشد یا ماموریتش را بخوبی به پایان رسانده باشد! موسیقی زیبای این فیلم کار آهنگساز پر افتخار هالیوود  جان بری است.

دریافت موسیقی


2- پدرخوانده : وصف موسیقی متن فیلم  پدرخوانده  کار پیچیده ای است ! مافیا، برادرکشی، قدرت و پیچیدگی روابط خانواده “ کورلئونه ” به خوبی به این آهنگ منتقل شده است و تم

godfather2

اشاگر را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. موسیقی متن این فیلم در بسیاری از مستندها و برنامه های تلویزیون خودمان هم پخش شده است. یکی از نمونه های جالب استفاده از موسیقی فیلم پدرخوانده در یکی از فیلمهای سینمای کشورمان بود که به صورت شش و هشت!( کاملا ایرانی ) نواخته می شد!. سازنده موسیقی متن این فیلم  نینو روتا هست که برای ساخت این موسیقی کاندید دریافت اسکار بهترین موسیقی فیلم شد.

دریافت موسیقی

1- پاپیون : صحنه ای که در آن  هنری ( استیو مک کویین ) از لوئیس ( داستین هافمن ) می خواهد تا به او ملحق شود تا از جزیره فرار کنند و با مخالفت لوئیس مواجه شد یکی از صحنه های جاودانه تاریخ سینماست اما تنها به یک دلیل ، آن هم موسیقی ایی بود که در این صحنه پخش می شد. صحنه ایی که هنری خودش را به دریا می اندازد و لوئیس  با چشمانی نگران به او نگاه می کند دارای یکی از تاثیرگذارترین موسیقی های تاریخ سینماست که حس و حال واقعا غم انگیزی به تماشاگر می دهد. فیلم زیبای  پاپیون تنها در یک رشته  نامزد دریافت اسکار شد و آن هم مpapillonوسیقی بود. موسیقی زیبای این فیلم اثر استاد  جری گلدن اسمیت است.

دریافت موسیقی

 

میثم کریمی

اگر موسیقی برتری به فکر شما می رسد آن را با ما و دیگر دوستانتان در قسمت نظرات در میان بگذارید

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها