شبکههای ماهوارهای فارسی زبان مدتی است به شکل گسترده اقدام به پخش تیزرهای تبلیغاتی برخی فیلمهای سینمای ایران میکنند، و بحث تاثیر این تبلیغات بر بالا رفتن فروش فیلم های سینمای ایران یکی از داغترین موضوعات روز رسانهای در ایران است. به تازگی شبکه «GEM» در تبلیغات فیلمهای ایرانی فیلمهای هنر و تجربه را هم به باکس تبلیغات خود اضافه کرده، در ارتباط با این موضوع سراغ امیر حسین علمالهدی دبیر شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه رفتیم تا از موضع او نسبت به پخش تیزر فیلمهای این گروه سینمایی از شبکههای ماهوارهای مطلع شویم.
به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، امیر حسین علم الهدی رییس گروه هنر و تجربه درباره پخش تیزرهای تبلیغاتی از فیلمهای این گروه سینمایی از شبکههای ماهوارهای به میگوید: « مسئولیت پخش تیزرهای ماهوارهای فیلم های گروه هنر و تجربه به عهده مالکان فیلمهاست و گروه هنر و تجربه اقدامی در مورد پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلمهای خود در شبکههای ماهوارهای نکرده است. مالکان حتما خودشان تصمیم گرفتهاند که تیزرهای تبلیغاتی خود از شبکههای ماهوارهای پخش کنند.«
علم الهدی با بیان اینکه گروه هنر و تجربه تنها مسئولیت 40 درصد از تبلیغات محیطی فیلمها را به عهده دارد، میگوید: « به نظر من تبلیغ فیلمهای گروه هنر و تجربه در تمامی دنیا تا حدودی میتواند خوب باشد، اما این موضوع به این منزله نیست که تبلیغ فیلمهای گروههای هنر و تجربه از شبکههای ماهوارهای، باعث افزایش بالای مخاطب فیلمهای این گروه خواهد شد، چون مخاطبانی که به تماشای فیلمهای گروه هنر و تجربه میآیند، جزو قشر فرهیخته جامعه هستند، اما «GEM»، شبکهای نیست که قشر فرهیخته جامعه به شکل گسترده به تماشای آنها بنشینند. شبکه «GEM» بیشتر به دنبال جذب مخاطب عام است و تبلیغ فیلمهایی چون «50 کیلو آلبالو» و «من سالوادور نیستم» به همین دلیل باعث افزایش مخاطبان آنها شد که این فیلمها هم برای مخاطب عام ساخته شده است. اما قضیه فیلمهای گروه هنر و تجربه با فیلمهای سینمای بدنه متفاوت است و شبکهای مثل «GEM» نمیتواند تاثیری بر روی فروش فیلمهای این گروه داشته باشد«
اینکه پیش بینی علمالهدی در نهایت درست از آب درخواهد آمد یا نه منوط به بررسی فروش فیلمهای هنر و تجربه در ماههای آینده خواهد بود، اما مشکلی که وجود دارد عدم دسترسی به فروش فیلم های این گروه سینمایی است. گروه هنر و تجربه تصمیم گرفته سالانه فروش خود را در اختیار رسانهها قرار دهد و برخلاف در دسترس بودن وضعیت فروش فیلمها در اکران عمومی، دسترسی به فروش فیلم ها در این گروه تقریبا امکان پذیر نیست. مگر آن که خود مدیریت تصمیم به انتشار آن بگیرد که البته امیدواریم برای شفاف شدن بیشتر وضعیت این گروه اعضای شورای سیاستگذاری در خصوص ارائه آمار فروش فیلمها تجدید نظر کنند. با این حال علم الهدی از انتشار آمارهای جدید فروش فیلم ها در آیندهای نزدیک خبر میدهد:« پارسال به طور کلی آمار فروش فیلمهای گروه هنر و تجربه اعلام شد، اما قرار است با اتمام سه ماه اول سال ، آمار فیلمهای جدیدی که در این گروه به نمایش درآمدند، اعلام شود.«