صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از موفقیت اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن تا کتک زدن همسر توسط جانی دپ! / زرین سینمایی هفته ( شماره 116)

از موفقیت اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن تا کتک زدن همسر توسط جانی دپ! / زرین سینمایی هفته ( شماره 116)

257847 4202

Zarinدر هفته ای که گذشت، اصغر آقای فرهادی کلی افتخار برای سینمای ایران کسب کرد و توانست جایزه بهترین فیلمنامه را در جشنواره فیلم کن دریافت کند و ما را حسابی سر ذوق بیاورد. اصغر اقای فرهادی با فیلم « فروشنده » در این دوره از جشنواره حضور داشت.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « موفقیت بین المللی درست و حسابی برای سینمای ایران » می نامیم، لوح زرینی را به اصغر فرهادی تقدیم می کنیم و منتظر می مانیم تا اسکار 2017 شروع بشه و ببینیم « فروشنده » توی اسکار دیگه چی میگه!

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/05/resized_60652_87722-b8b.jpg

Zarinدومین لوح زرین هفته را به شهاب حسینی تقدیم می کنیم که موفق شد برای بازی در فیلم « فروشنده » جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره رو بدست بیاره و ما رو برای اولین بار در جشنواره فیلم کن صاحب جایزه در بخش بازیگری کنه.

از این رو به دلیل آنچه که « موفقیت بین المللی بازیگر درست و درمان مملکتمان » می نامیم، لوح زرینی را به شهاب حسینی تقدیم می کنیم و امیدواریم که همیشه همینطور عالی و درجه یک باشد. فقط شهاب جان، لطفا سری بعد که انشالله اسکار باشه، یکم تمرین کن که رفتی بالا چهار کلمه انگلیسی صحبت کنی برادر خب!

dab50e22ecb304358a21b842323

68466آقا در هفته ای که کلی اصغر آقا خوشحالمون کرد و برای سینمای ایران افتخار آورد، یک عده در داخل طبق معمول شروع کردن به صحبت کردن درباره فیلم که در اصل هیچ ربطی هم به فیلم نداشت! یکی گفت تهیه کننده فیلم قطریه، یکی گفت بودجه فیلم از فلان جا تامین شده، یکی گفت بخاطر برجام جایزه گرفته یکی هم که کلا فان بوده، گفته که اونجا به همجنسگرایی جایزه میدن و از پایه و اساس انکار کرد قضیه رو!

ما که آخرش نفهمیدیم افتخار آفریدن برای سینمای ایران خوب هست یا بد! آیا مشکل این هست که این وسط شخص فرهادی توانسته این جایزه ها را بگیرد و برگردد یا صرفا با اصل جشنواره های معتبر خارجی مشکل دارند بعضی ها؟! والا اگه جواب این سوالات رو پیدا کنیم مشکلمون حل میشه چراکه هرچی سر به آرشیو زدیم دیدیم که خود این بزرگواران هم در دوره ای در جشنواره های مختلف مخصوصا کن حضور داشته اند و حالا شده اند منتقد جشنواره!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « انتقاد بی سر و ته » می نامیم، تمشک زرینی را به تمام کسانی که مخالف افتخار آفرینی در سینمای ایران هستند و دوست دارند تا این سینما با سر زمین بخورد تقدیم می کنیم و امیدواریم به جای حسادت و کم بینی ، کمی به تشویق همکارشان بپردازند و خودشان هم تلاش کنند که اصغر آقایی شوند!

45df5b58e97dcaa256914fa04795512

68466در هفته ای که گذشت ابراهیم حاتمی کیا در یک سخنرانی عجیب، بازم هم باعث تعجب مردم و اهالی سینمای ایران شد.

ابراهیم حاتمی کیا که در جشنواره فیلم روح الله در اصفهان شرکت کرده بود، یک جمله عجیب و غریب گفت و آن این بود : « هیچ‌وقت ندیدم که آقای سید حسن خمینی به من لطفی داشته باشد و مرا ببوسد؛ البته سر فیلم «چ» آمدند، هرچند خودم دعوت‌شان کرده بودم »

ما اینجا کاری با جزئیات بوس و این موارد نداریم اما آخه این چطور سخنرانی هست که در یک جشنواره سینمایی انجام می شود بزرگوار با تجربه؟! چرا فقط یکبار نشده که شما کارگردان مطرح و با سابقه این کشور در سالهای اخیر یک جایی دعوت شوید و یک جمله محبت آمیز بگوئید که درش غر زدن و شکایت و ناله سر دادن نباشد!؟ جالب اینجاست که در بخشی دیگر از سخنان حاتمی کیا در این مراسم گفت : « باید جوانی را که به این عرصه وارد شده تشویق و همراهی کنیم؛ اما چگونه است در سرزمین روح‌الله فیلمی درباره او تشویق نمی‌شود همچنان که خود مرا هرگز تشویق نکرده‌اند. »

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « غر زدن فیلمساز مطرح کشور که همه امکانات فیلمسازی در اختیارش قرار می گیرد » می نامیم، تمشک زرینی را به ابراهیم حاتمی کیا تقدیم می کنیم؛ فقط به خاطر اینکه باز هم ایشان پا شده اند رفته اند یک جایی سخنرانی انجام بدهند اما لب به غر زدن گشوده اند و اینبار بحث بوس و اینا رو هم مطرح کردند!

4592078 733

68466در لحظات آخر تنظیم این مقاله خبر رسید که امبر هرد از همسرش جانی دپ تقاضای طلاق کرده و همزمان چند تا تصویر هم منتشر کرد که نشان می دهد دپ خان، زده پای چشم خانم را ناکار کرده و حسابی بی اعصاب بازی درآورده است.

ما هم اینجا ضمن آرزوی آرامش برای جانی دپ و افکار مربوطه ، به دلیل آنچه که « نامرد بازی درآوردن بازیگر درست و حسابی جهان » می نامیم، تمشک زرینی را به جانی دپ تقدیم می کنیم که کنترل درست و حسابی روی اعصاب مبارک نداشتند و ما را به شدت یاد یک نمونه وطنی انداخته اند. ما بچه های مووی مگ اینجا به این فکر می کنیم که الان جانی دپ در حال ساختن یک پشت صحنه از قضیه ضرب و شتم همسر می باشد تا آن را عمومی کرده و خودش را بی گناه جلوه دهد!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها