صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از خط و نشان کشیدن بهنوش بختیاری برای منتقدانش تا کمک مالی کارگردان مشهور برای مبارزه با کرونا / زرین سینمایی هفته ( شماره 205 )

از خط و نشان کشیدن بهنوش بختیاری برای منتقدانش تا کمک مالی کارگردان مشهور برای مبارزه با کرونا / زرین سینمایی هفته ( شماره 205 )

شیطان وجود ندارد محمد رسول اف

Zarinدر هفته ای که کرونا اومده و ما هم چندتایی مورد کرونایی در ستون این هفته مون داریم، خبر رسید که فیلم « شیطان وجود ندارد » که در جشنواره فیلم برلین حضور داشت، توانسته جایزه اصلی جشنواره یعنی خرس طلایی را از آن خود کند.

البته وضعیت اکران این فیلم در ایران مشخص نیست و کارگردان فیلم یعنی محمد رسول اف نیز اجازه خروج از ایران و همراهی با عوامل فیلم در جشنواره فیلم برلین را نداشت. اما این جایزه می رود کنار جایزه های دیگر سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین که قبلاً به چند سینماگر از جمله رضا ناجی و اصغر فرهادی اهدا شده بود.

از این رو، به دلیل آنچه که « طلایی کاران سینمای ایران » می نامیم، لوح زرین را به عوامل فیلم سینمایی « شیطان وجود ندارد » تقدیم می کنیم و امیدواریم که شرایط اکران فیلم در ایران هم هموار شود که ببینیم چه ساخته شده که ما بی اطلاعیم!

 کوادین بایلز

Zarinدر هفته ای که گذشت، یک مادر استرالیایی ویدئویی از فرزندش که در مدرسه مورد تمسخر و قلدری قرار گرفته بود منتشر کرد که خیلی ها رو تحت تاثیر قرار داد. در این ویدئو این کودک با گریه از مادرش می خواهد که یک چاقو به او بدهد تا خودش را به خاطر زشت و متفاوت بودنش بکشد!

انتشار این ویدئو باعث شد که کلی کمپین راه بیفته برای حمایت از این کودک و سلبریتی جماعت نظیر هیو جکمن هم دست به کار بشه و ویدئو منتشر کنه و به این بچه بگه خیلی باحالی و هرکی بهت حرف میزنه یه تخه اش کمه و تو باید آینده رو بسازی و این حرفها. حالا هم خبر میرسه کمپین کمک مالی به این کودک نزدیک 500 هزار دلار جمع کرده که بهش داده بشه!

والا ما بچه که بودیم می رفتیم مدرسه، تا یه ساندویچ می خریدیم، خدا براتون روز بد نیاره، همه انگار زامبی دیدن! می افتادن دنبال ما و تا اون ساندویچ رو صاحب نمی شدن دیگه ولمون نمی کردن. حالا باز این بچه اومده خونه گفته چه اتفاقی براش افتاده و همه بهش گفتن قوی باشه، ما زمان مدرسه یه بازی می کردیم به اسم من درآوردی ” خر پلیس” و خیلی هم جذاب و محترمانه بود. توی بازی یکی خم میشد و اصطلاحاً خر بود و اون یکی افسار رو می گرفت و پلیس. بعدش بقیه باید وقتی پلیسه حواسش نبود می پریدن رو کمر خر بدبخت و وقتی نفرات اینقدر زیاد میشد رو کمر خرا، اون بدبختی که خم شده بود می ترکید و پخش زمین می شد و بهش میگفتن اصطلاحاً « کمر خر شکست! » و بعدشم هار هار می خندیدن! والا زمان ما اینجوری نبود که گریه کنیم برامون 500 هزار دلار جمع بشه که، میومدیم خونه می گفتیم فلانی اذیتمون کرده نهایتا یه پس گردنی هم از بابایه می خوردیم که میگفت: « بچه چرا اینقدر تو مدرسه پخمه ای آخه تو! »

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « مسئولیت اجتماعی سلبریتی جماعت » می نامیم، لوح زرینی را به هیو جکمن و باقی سلبریتی ها که در این خصوص ورود کردن و باعث آگاهی بخشی شدن تقدیم می کنیم و معتقدیم که چنین اقدامی منجر به تربیت صحیح تر فرزندان یک جامعه خواهد شد تا کمتر شاهد تحقیر و آزار و اذیت باشیم.

 بونگ جون هو

Zarinهمانطور که اشاره شد، در هفته و کلا یکی دو هفته ای که گذشت این ویروس کرونا بسیاری از افراد رو افقی کرد که در این خصوص کره جنوبی یکی از کشورهایی بود که بیشترین آمار مبتلایان را داشت.

اما نکته لوح بگیر ما اینجا بود که بزرگوارِ اسکار خوارِ، یعنی جناب بونگ جون هو در این شرایط آمد و دست در جیب مبارک فرو برد و چیزی حدود هشتاد و چند هزار دلار برای مبارزه علیه این بیماری در کره جنوبی اختصاص داد و از همه هم خواست که پنبه و منبه و این چیزها رو بزارن کنار و یه راه کار درست حسابی برای مقابله با این بیماری اتخاذ کنند.

از این رو، به دلیل آنچه که « کرونا زدایی اسکار خوار جماعت » می نامیم، لوح زرینی را به جناب بونگ کون هو تقدیم می کنیم که کلا این روزها در صدر اخبار رسانه ها هست و هرجایی که میره و هرکاری که می کنه رسانه ها ازش خبر منتشر می کنند. الانم که دست به جیب شده، نیومده بگه داروی کرونا ساخته شد و بیایید بخرید بخورید خوب بشید، بلکه گفته یه راه حل قطعی براش پیدا کنید!

 بهنوش بختیاری

68466در ادامه داستان انتشار کرونا، در کشور عزیزمان نیز در هفته ای که گذشت، یک سینماگر آمد و دوربین سلفی موبایلش رو روشن کرد و یه قوطی هم دستش گرفت گفت: « اینی که می بینید خیلی شربت خوب و کار درستیه… اینو بخورید سیستم ایمنی بدنتون قوی میشه و یه سری بیماریهای که میان و میرن و کرونایی هم هستن وقتی شما رو ببینن میزنن به چاک و در رو هم پشت سرشون می بندن!»

انتشار این ویدئو از سرکار خانم بختیاری باعث واکنش های گسترده شد و خیلی ها انتقاد کردن که چرا همچین تبلیغی رو تو این شرایط منتشر کرده. خانم بختیاری هم یکی دو روز بعد اومدن و دوباره یه ویدئو دادن و گفتن:« من؟ کرونا؟ کی؟ اگه ویدئو رو کامل نگاه کنید من همچین چیزی نگفتم و یه سری افراد میخوان هنرمندها رو خطاب کنن » و از این جور حرفها. یکی دو روز بعد از همین ویدئوی دومی هم باز ایشون یه ویدئو منتشر کردن و گفتن:« اوی! میرم از همه تون شکایت میکنم که اینقدر حرف زدید علیه من… وقتشه زیپ دهانتون رو بکشید وگرنه… ای بابا! »

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « تبلیغات غیر مسئولانه » می نامیم، تمشک زرینی را به خانم بختیاری تقدیم می کنیم که تو این شرایط اومدن و تبلیغ یه داروی گیاهی رو کردن و وسطش یه کرونایی هم گفتن که باعث شد واکنش ها به سمتشون سرازیر بشه و بخش دیگر تمشک بگیر ایشان هم واکنش شون به این اتفاقات بود که طبق معمول کلی تمشکی بود. همزمانی این اتفاق و اقدام آقای بونگ جون هو برای کرونا، همچین یکم حالمون رو عوض میکنه!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر”  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها