صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : استون: جعفر پناهی را نمی شناسم!

استون: جعفر پناهی را نمی شناسم!

77c63ed8dacca59a9c6ff51f47b72869
شان استون پسر الیور استون كارگردان مشهور امریكایی كه مستندساز پشت پرده های كارهای سینمایی پدرش است، روز پنج شنبه نشست خبری اش را پس از ممانعت مسئولان برج میلاد در دفتر فیلمسازی شاه حاتمی برگزار كرد و در مورد برنامه هایش در ایران توضیح داد.

شان استون با اتومبیل نادر طالب زاده به محل نشست خبری آمده بود و اظهاراتش را طالب زاده برای خبرنگاران ترجمه می كرد. در قسمتی از این نشست، یكی از خبرنگاران نظر او را در مورد جعفر پناهی جویا شد كه استون پاسخ تحقیر كننده ای داد.

وی كه در این نشست از سینمای ایران و استقلال آن تعریف كرده بود، در واكنش به این سؤال گفت اصلاً جعفر پناهی را نمی شناسد.

استون تأكید كرد كه هر جای دنیا كسی خلاف كند، با او برخورد می كنند، مثلاً سال ها است كه رومن پولانسكی كارگردان مشهور جهان به دلیل تخلفی كه كرده، تحت تعقیب قرار دارد.

نكته قابل توجه اینكه این بخش از اظهارات شان استون در تمام رسانه ها به طور هماهنگ سانسور شده و حتی به سؤال و جواب در مورد پناهی اشاره هم نكرده اند.

جعفر پناهی از متهمان حوادث پس از انتخابات است كه به دلیل فعالیت در زمینه ساخت یك فیلم با مضمون شكنجه در زندان های ایران در خانه خود در حالی كه مشغول فیلم برداری صحنه هایی از این فیلم بود، بازداشت شد و در دادگاه بدوی به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از كشور محكوم شد. در عین حال، جریان سینمایی فتنه تلاش می كند از وی یك نماد بسازد و در جشنواره های داخلی و خارجی به طور ویژه از او تجلیل كند.

سایت خبری تحلیلی مشرق
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها