صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم درام برتر سال 1397 از نگاه مووی مگ

5 فیلم درام برتر سال 1397 از نگاه مووی مگ

جستجو (Searching)

با آغاز سال 1398 ، نویسندگان سایت مووی مگ تصمیم گرفته اند تا بهترین آثاری که در سال گذشته در ژانرهای مختلف به اکران درآمده اند را انتخاب کرده و در بخش « پنج برتر » هفته معرفی نمایند.  

در این هفته قصد داریم به پنج فیلم برتر ژانر درام که در سال 97 اکران شده اند بپردازیم.

5- جستجو (Searching) : یکی از فیلمهایی که در سال 2018 خیلی بی سر و صدا اکران شد « جستجو » بود. فیلمی که روش خلاقانه ای برای روایت داستانش در نظر گرفته شده بود و آن اینکه داستان فیلم از نگاه دوربین وب کم به تصویر کشیده می شد و هیچ نشانه ای از هنر کارگردانی کلاسیک در آن وجود نداشت. اینکه یک فیلم تا این حد خلاقانه باشد که بتواند از اینترنت و فضای مجازی یک درام کامل خلق کند و

شما را بیش از 90 دقیقه سرگرم کند ، قطعا شایسته این هست که جزو بهترین آثار سال باشد!

نخستین انسان (First Man)

5- نخستین انسان (First Man) : فیلم جدید دیمیشن شزل سال گذشته موفق نشد تا در فصل جوایز موفقیت « لالا لند » را تکرار کند اما به راحتی می تواند در رده بهترین فیلمهای سال گذشته جای بگیرد. داستان زندگی آرمسترانگ و سفر هیجان انگیزش به ماه یکی از جذاب ترین اتفاقات قرن گذشته محسوب می شود و این ماجرا در فیلم نیز به خوبی به تصویر کشیده شده است. به نظر ما، یک سوم پایانی فیلم، یعنی زمانی که آرمسترانگ با موفقیت بر روی ماه می نشیند ، به حدی نفس گیر هست که شایسته قرار دادن نام این فیلم در لیست باشد!

سوگلی (The Favourite)

3- سوگلی (The Favourite) : تماشاگران آثار لانتیموس اغلب به دو دسته تقسیم می شوند. عده ای از سبک فیلمسازی او متنفر هستند و عده ای دیگر عاشق و شیفته او می شوند! اما آخرین فیلم او یعنی « سوگلی » در حد میانه این وضعیت قرار گرفت و بسیاری از تماشاگران توانستند از تماشای آن لذت ببرند. « سوگلی » در فصل جوایز نیز نامزدی های فراوانی داشت که در این بین جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نصیب فیلم شد. « سوگلی » مخصوصاً به دلیل فیلمبرداری و بازی بازیگرانش قطعاً شایسته قرار گرفتن در لیست ما هست.

برای مشاهده نقد ویدئویی فیلم « سوگلی » در برنامه « سینگرام » اینجا کلیک کنید.

دزدان فروشگاه (Shoplifters)

2- دزدان فروشگاه (Shoplifters) : در میان آثار پر سر و صدایی که سال گذشته اکران شدند، فیلم کوچک و جمع و جور « دزدان فروشگاه » به کارگردانی هیروکازو کورئیدا یکی از بهترین و قدرتمندترین درام های سال بود. فیلمی درباره خانواده ای که با سرقت از فروشگاه ها و دله دزدی هایشان زندگی شان را سپری می کردند. « دزدان فروشگاه » فیلمنامه ای کم نقص داشت و بازی بازیگرانش مخصوصاً ساکورا آندو نیز، از نقاط قوت اثر محسوب می شد. ما معتقدیم که « دزدان فروشگاه » بسیار بدشانس بود که در فصل جوایز مجبور بود با « رما » رقابت نماید!

رما (Roma)

1- رما (Roma) : فیلم پر سر و صدای آلفونسو کوآرون قطعاً بهترین اثر درام سال گذشته بود. فیلمی که تک تک سکانس های آن مانند یک قاب نقاشی بر تصویر نقش می بست و تسلط کوآرون بر دکوپاژ و میزانسن اثر چنان دقیق بود که باعث می شد تجربه تماشای فیلم بدیع و لذت بخش باشد. « رما » در فصل جوایز سال گذشته نیز موفق ترین اثر سینمایی بود و تمام جوایز مهم از جمله اسکار بهترین کارگردانی را نصیب خود کرد. داستان زندگی واقعی آلفونسو کوآرون در دوران کودکی در سالی که گذشت چنان تماشاگران را به وجد آورد که باعث شد دعوای میان فیلمسازان و سینماگران بر سر حضور این فیلم متعلق به نتفلیکس در فصل جوایز چندان به چشم نیاید.

برای مشاهده نقد ویدئویی فیلم « رما » در برنامه « سینگرام » اینجا کلیک کنید.

 

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها