صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از جمله نژادپرستانه امین حیایی تا تبرئه شدن کوین اسپیسی از اتهامات جنسی! / زرین سینمایی هفته ( شماره 194 )

از جمله نژادپرستانه امین حیایی تا تبرئه شدن کوین اسپیسی از اتهامات جنسی! / زرین سینمایی هفته ( شماره 194 )

متری شیش و نیم

 

Zarinدر هفته ای که گذشت خبر رسید که فیلم « متری شیش و نیم » در بخش افق ها جشنواره فیلم ونیز پذیرفته شده و به ناکامی سینمای ایران برای حضور در این جشنواره پایان داده است.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « موفقیت سینمای ایران » می نامیم، لوح زرینی را به سازندگان این فیلم تقدیم کرده و امیدواریم که بروند در ایتالیا و در بخش « افق ها » همه را رقبا را کنار زده و موفقیتی بین المللی را برای سینما ایران بدست بیاورند. با پذیرفته شدن این فیلم در جشنواره فیلم ونیز، به نظر می رسد که شانس « متری شیش و نیم » برای نمایندگی ایران در اسکار هم بیشتر باشد.

ets tripane 693434

Zarinدر هفته ای که گذشت، بالاخره فیلم « انتقام جویان : پایان بازی » با هزار زور و چکش توانست عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را کسب کند.

فروش فوق العاده این فیلم در گیشه های سینما برای سازندگان کافی نبود. آنها می خواستند رکورد « آواتار » را بشکنند به همین جهت فیلم که اکرانش تموم شد، دوباره چند دقیقه ای را که از فیلم حذف کرده بودند به فیلم چسباندند و روانه سینما کردند و گفتند : « آی ملت بیایید نسخه طولانی تر براتون آوردیم که اتفاقات خیلی خیلی مهم قراره داخلش بیفته! » ملت هم رفتند و فروش فیلم رو بالاتر بردند تا رکورد بیفته دستشون و همینطور هم شد. جیمز کامرون هم بیانیه داده گفته : « دمتون گرم داداشیا، به سلامتی همه آواتاریا، ترکوندنتونو تبریک میگیما! »

بهرحال ،ما اینجا به دلیل آنچه که « زدن رکورد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما به ضرب زور و چکش » می نامیم، لوح زرینی را به مارولی ها و طرفدارانشان تقدیم می کنیم که هرطوری که بود، رکورد را جابجا کردند و امیدواریم که همینجوری بفروشن و دنیا رو نجات بدن!

Ge2s 471173062

68466بالاخره پس از گذشت مدتها از وارد کردن اتهامات جنسی به کوین اسپیسی در هالیوود، تمام طرفهای قضیه بی خیال شکایت خود شدند و دادگاه هم رای به تبرئه این بازیگر داد. ظاهراً آخرین مورد شکایتی که گفته بود تمام اطلاعات در تلفن همراهش هست و کلی اس ام اس داره و اینا، آخرش نتونسته مدارک رو به دادگاه ارائه بده و رفته اسکرین شات گرفته تحویل دادگاه داده! وکیل کوین اسپیسی هم گفته : « ما خودمون زغال فروشیم مهندس… رفتی برای ما اسکرین شات آوردی؟ میخوای برات اسکرین شات بیارم که تو آرنولد شوارتزنگر رو آزار جنسی دادی؟! » دادگاه هم دیده اعتباری به اسکرین شات نیست و رد کرده همه اتهامات رو. به قربانی هم گفتن تلفن همراهت که میگفتی از طریق اون این پیامها رو دریافت کردی کجاست که گفته نمیدونم گم شده و رفته توی زمین!

چون دادگاه به صورت رسمی رای به تبرئه کوین اسپیسی داده، اونم در حالی که الان کوچکترین مدرکی در خصوص آزار جنسی میتونه یک دردسر بزرگ برای افراد به همراه داشته باشه ( مثل چیزی که برای واینستاین پیش اومد ) ، ما معتقدیم که ظاهراً همه چیز توخالی بوده که کوین اسپیسی را بطور کامل تبرئه کرده اند. البته یه سری هم گفتن که مهم نیست که تبرئه شده، کوین اسپیسی گناهکاره! که لازمه یه سلام و عرض ادبی هم به این دست از فعالین اجتماعی داشته باشیم که دیگه قانون هم براشون مهم نیست و توی ذهنشون همه رو گناهکار می کنند!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « تبرئه شدم ننه، انشالله آزادی قسمت همه! » می نامیم، تمشک زرینی را به کسانی که بدون مدرک آمدند و گفتند کوین اسپیسی ما را انگولک کرده تقدیم می کنیم و معتقدیم ادعا زمانی ارزش پیدا می کند که آمیخته با واقعیت باشد.

جیمز باند زن

68466آقا ما هی چیزی نمیگیم توی این ستون و هر دفعه میاییم میبینیم یه فیلمی شخصیتی چیزی رو برداشتن دارن تغییر جنسیت میدن و خلاصه اینکه افتادن به جان سینما و ول نمیکنن!

هفته پیش خبر رسیده که احتمالا قرار هست بازیگر نسخه بعدی جیمز باند یک زن سیاهپوست باشد! والا ما از زمانی که سینما رو شناختیم یک جیمز باندی بوده که مامور مخفی بوده و کلی هم تیپ و قیافه و رفتارش برای مردم شناخته شده هست، حالا اینکه سر جنبش های اجتماعی در آمریکایی بیاییم جنسیت شخصیت ها رو عوض کنیم تا خانم بشن و از اون طرف آنها رو سیاهپوست کنیم تا به جماعت سیاهپوست حال داده باشیم، خودش یک تصمیم نژاد پرستانه محسوب میشه! ما معتقدیم که در راستای هر نوع جنبش اجتماعی می بایست فیلم و قصه و آدم منحصر به فرد خلق بشه و به مخاطب شناسانده بشه نه اینکه بلند بشیم و شخصیت های مشهور سینمایی رو تغییر جنسیت بدیم و رنگ پوستشونم عوض کنیم و بگیم چقدر باحالیم!

از این رو، ما به دلیل آنچه که « انحراف از ارزش های اجتماعی » می نامیم، به افرادی که چنین ایده ای را درباره فیلم « جیمز باند » مطرح کرده اند، تمشک زرینی را تقدیم می کنیم و امیدواریم که جنبش های اجتماعی را تا این حد لوس و بی ارزش نکنند که نتیجه سوء داشته باشد.

japan kyoto studio fire 752x501

68466در هفته ای که گذشت، یک عدد جان ویک هم در ژاپن رویت شد که رفت و استودیو انیمه سازی را با کارمندانش به خاک و خون کشید!

اینطور که اعلام شده، یک مرد ژاپنی که مدعی بود رمانش توسط یک شرکت انیمه سازی ژاپنی به نام « کیوتو انیمیشن » به سرقت رفته، بلند میشه میره دفتر این شرکت و همه جا رو به آتش می کشه و باعث مرگ نزدیک به 33 نفر میشه و خودشم کلی میسوزه که الان در بیمارستان هست. ژاپنی ها حتی انتقام گرفتن از رمان سرقت شده شون هم عجیب و غریبه!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « 私はあなたの全員を殺します » می نامیم، تمشک زرینی را به این آقای بی اعصاب ژاپنی که خون به مغزش نرسیده بود تقدیم می کنیم که به سبک استاد جان ویک، بلند شد ورفت کلی آدم رو نابود کرد. فقط فرقشون اینجاست که اون بزرگوار بخاطر سگش کلی آدم روانه آخرت کرد و این یکی بخاطر فیلمنامه سرقت شده اش!

امین حیایی

68466در هفته ای که گذشت یک مورد لفظ نژاد پرستی هم در کشور خودمان داشتیم که توسط امین حیایی رقم خورد و جالب آنکه ناظر پخش و کلی آدم که قبل از انتشار برنامه آن را رویت می کنند هم متوجه آن نشدند!

ماجرا از این قرار هست که در برنامه « عصر جدید » یکی از شرکت کنندگان خاطره ای را از خود درباره تاخیر به دلیل دوش گرفتن مطرح می کند که امین حیایی می گوید : « ‌گفتن برو تا سفید نشدی بیرون نیا ». این جمله شاید آگاهانه مفهوم نژاد پرستی نداشته باشد و گذشتگان ما بسیار در مورد ما استفاده می کردند. اما با گذشت زمان متوجه شدیم که خیلی از جمله ها و اعتقاداتی که داشتیم همچین هم سالم نبوده و به همین دلیل امروز در تلاش برای تصحیح آن هستیم که ظاهراً امین آقای حیایی هنوز خیلی موفق به انجام آن نشده است!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که : « به کار بردن لفظ نژاد پرستی در برنامه استعدادیابی ایرانی » می نامیم، تمشک زرینی را به امین حیایی تقدیم میکنیم و امیدواریم که حداقل از این به بعد از این دست جملاتش را قبل از بیان کردن تصحیح کند. یادش بخیر، بزرگ اقا ذره بین ، همیشه ما رو مینداخت حمام و در رو می بست و میگفت تا مثل سفید برفی نشدی بیرون نیا! حالا اینکه که منِ ذره بین چطور باید تبدیل به سفید برفی می شدم بماند! نمی دانم که منظورش فقط رنگ پوست بود یا نه… بگذریم!

hobb shaw cover00

68466آخرین تمشک زرین این هفته را هم به دوست عزیزی که به تماشای فیلم « هابز و شاو » رفته بود اما قشنگ به سالن پخش  فیلم گند زد و رفت منزل تقدیم می کنیم!

ماجرا از این قرار هست که ملت در حال دیدن فیلم اکشن « هابز و شاو » بودند که متوجه شدن صدای اتصالی و سوختگی رفته هوا، بعد که کاشف بعمل آوردند، متوجه شدن که یه عزیز دوست داشتنی، نوشابه گازدارش رو روی سیم نمایشگر ریخته و سیم هم اتصالی کرده و هر لحظه امکان داره جرقه بزنه و کار دست ملت بده! از رو جمعیت رو از سالن خارج کردن و یه نیم ساعتی معطلشون کردن تا مشکل سیم برطرف بشه و برگردن فیلمشونو نگاه کنند. توی این نیم ساعت هم دواین جانسون که با ملت داشته فیلم رو میدیده، جلوی درب وایساده بوده که ملت رو اروم کنه و گفته : « آقایون، آبجی ها، خبری نیست و همکاران من دارن تلاش میکنن که سیم رو درست کنن و جا داره یه سلامی هم خدمت عزیز نوشابه خور کنیم و خلاصه اینکه شلوغ و دعوا نکنید و صلوات بفرستید که چند دقیقه دیگه فیلم شروع میشه! »

ما هم اینجا به دلیل آنچه : « نوشابه گازدار سبب ایجاد مغز گازدار می شود! » می نامیم، تمشک زرینی را به آن تماشاگر وظیفه شناسی که با خودش کلی قاقا لی لی به همراه نوشابه گازدار آورده بود و تازه اوایل فیلم همه اش رو هم تمام کرد و چون دیگه در معده مبارک جایی برای نوشابه نداشت، باقیش رو ریخت روی سیم برق! تقدیم می کنیم و امیدوارم که وسط هله هوله خوردنش گاهی هم فیلم نگاه کند!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر”  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها