صفحه اصلی > رپرتاژ : باغ گیاه‌شناسی نانگ ناچ (Nong Nooch Garden)

باغ گیاه‌شناسی نانگ ناچ (Nong Nooch Garden)

878422103142411

باغ گیاه‌شناسی نانگ ناچ  (Nong Nooch Garden)

باغ‌های گرمسیری نانگ ناچ در نزدیکی پاتایا، بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در جنوب شرقی آسیا و یکی از ده باغ گیاه‌شناسی برتر دنیا هستند. این باغ‌های پهناور در فضایی که قبلاً برای کاشت میوه‌های محلی استفاده می‌شد، به وسعت 660 هکتار قرار دارند.

این منطقه  در تور تایلند  ابتدا برای محافظت گونه‌های خاصی از گل‌ها و گیاهان استفاده می‌شد و بعدها به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.در این باغ‌ها طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف گل‌ها و گیاهان در یک محیط حفاظت شده، به خوبی نگهداری می‌شوند.

باغ‌های موضوعی (Theme Garden)

چندین بخش نانگ ناچ با موضوعی خاص طراحی شده‌اند.

تقریباً چهار هکتار به باغ‌های فرانسوی (French Garden) اختصاص یافته‌اند که با الهام از باغ‌های کاخ ورسایل (Palace of Versailles) در قرن هفدهم طراحی شده‌اند.

به گزارش سفر باتو ، در باغ مجسمه حیوانات (Animal Sculpture garden) شما می‌توانید مجسمه حیوانات زیادی از قبیل شتر، کانگورو، لاما، پلنگ و آهو را ببینید.

باغ استون هنج (Stonehenge garden) از روی یادبود ماقبل تاریخی که در انگلستان با همین نام وجود دارد، ساخته شده است. حلقه‌ای از سنگ‌های ایستاده که گفته می‌شود 5000 سال پیش بنا شده‌اند.

در شیب آرام تپّه پروانه‌ (Butterfly Hill) ترکیبی از چندین گونه مختلف از گل‌ها به نحوی کاشته شده‌اند که تصویر یک پروانه را بسازند.

برخی از سایر باغ‌های این مجموعه عبارتند از: باغ بن‌سای، باغ رز صحرایی، باغ ایتالیایی، باغ ارکیده و

مجموعه‌های گل‌های ارکیده، درختان نخل، و سیکاد (Cycad)

کشور تایلند برای گل‌های ارکیده زیبایش معروف است.در باغ نانگ ناچ، بیش از 650 نوع گل ارکیده با طیف رنگی متنوع، تحسین بازدیدکنندگان را به دنبال دارد.

مورد دیگری که باغ نانگ ناچ با آن شهرت پیدا کرده، تنوع درختان نخل موجود در این باغ است. در حال حاضر بیش از 1100 نوع درخت نخل در باغ‌های این مجموعه وجود دارد که در تمام دنیا بی‌نظیر است.

باغ‌های نانگ ناچ همچنین دارای بزرگ‌ترین مجموعه از انواع گیاهان سیکاد (نوعی سرخس) در دنیا است. گیاهان سیکاد اغلب در آب و هوای گرمسیری یافت می‌شوند و عمر بسیار طولانی دارند که ممکن است به صدها سال نیز برسد. متأسفانه برخی از گونه‌های سیکاد به ندرت یافت می‌شوند و در معرض نابودی هستند.

حفاظت از منابع طبیعی

باغ نانگ ناچ با همکاری سازمان بین‌المللی محافظت از طبیعت (IUCN) در حال انجام تحقیقاتی بر روی انواع گیاهان سیکاد است تا گونه متمایزی از این گیاه را تولید کند؛ به ویژه انواعی از گیاهان سیکاد که در معرض نابودی هستند. این امر با هدف محافظت از این گیاهان برای آینده زمین انجام می‌شود.

کاکتوس‌ها و گیاهان آب‌دار

در باغ کاکتوس نانگ ناچ، مجموعه‌ای از کاکتوس‌ها و گیاهان آب‌دار (Succulants) که معمولاً در آب و هوای خشک و بیابانی یافت می‌شوند، نگهداری می‌شوند. گرچه آب و هوای کشور تایلند به دلیل رطوبت زیادی که دارد شرایط مناسبی برای رشد این گونه گیاهان در طبیعت خود را ندارد؛ محققان این باغ موفّق شدند این گیاهان را در فضای باز مجموعه نگهداری کنند.

گل خرچنگی (Heliconia) و زنجبیل‌سانان (Zingerberales)

یک مجموعه عظیم از صدها گونه گل‌های خرچنگی و زنجبیل‌سانان در باغ نانگ ناچ به نمایش گذاشته شده است. این گل‌های زیبا که برخی از آنها بومی کشور تایلند هستند، به خاطر رنگ‌های بسیار درخشان خود مشهورند.

نمایش فرهنگ تایلندی و نمایش فیل‌ها

بازدیدکنندگان باغ نانگ ناچ می‌توانند از دیدن نمایش‌هایی که در این باغ اجرا می‌شود نیز لذّت ببرند. برنامه‌های متنوعی که بازدیدکنندگان را با سنّت‌ها و فرهنگ تایلندی آشنا می‌کنند؛ مانند مراسم ازدواج تایلندی، حرکات موزون تایلندی که همراه با موسیقی اصیل تایلندی اجرا می‌شود و هنرمندان این نمایش‌ها همگی با لباس‌های سنّتی تایلندی به اجرا می‌پردازند.

همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند نمایشی از تکنیک‌های رزمی باستانی کشور تایلند مانند نبرد با شمشیر، هنرهای نظامی و حتّی نبرد سربازان فیل‌سوار را تماشا کنند.

جالب است بدانید روزانه حدود 5000 نفر از این باغ دیدن می‌کنند و نمایش‌های سنّتی تایلندی و نمایش فیل‌ها در هر روز تا 5 بار قابل اجرا هستند.

گردش در باغ نانگ ناچ

با پیاده‌روی در گذرگاه هوایی به طول 3 کیلومتر بر فراز باغ نانگ ناچ منظره‌ای تماشایی از باغ‌های این مجموعه قابل مشاهده است که هر بازدیدکننده‌ای را مبهوت می‌کند. گزینه‌های دیگر برای گردش در باغ نانگ ناچ استفاده از تور سی دقیقه‌ای گردش در باغ با اتوبوس و یا کرایه یک دوچرخه است.

یکی از دلایلی که باغ گیاه‌شناسی نانگ ناچ را به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند تبدیل کرده، تنوع تفریحات و امکاناتی است که برای گردشگران تدارک دیده شده است. تفریحاتی از قبیل قایق‌سواری و فیل‌سواری و تفریحاتی مخصوص کودکان مانند قایق‌های پدالی به شکل قوهای زیبا از جمله این تفریحات هستند.

اقامت در باغ نانگ ناچ

در باغ نانگ ناچ امکانات مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم شده تا از گردش در باغ، نهایت لذّت را ببرند. یکی از این امکانات انواع رستوران و یک فودکورت با انواع غذاهای تایلندی، غربی، هندی و دریایی است که رضایت افراد با سلایق گوناگون را جلب می‌کند.

حتّی اگر مایل باشید زمان بیشتری در باغ نانگ ناچ بمانید امکاناتی برای اقامت در باغ نیز وجود دارد.

 {jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها